וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה תהיה איתי שכטר?

מחזור גביע הוא תמיד הזדמנות מעולה לגלות כוכבים אלמונים מקבוצות פחות מוכרות, כוכבים שאולי שווה להמר עליהם בליגת העל. הנה כמה תגליות אפשריות, שימו לב אליהם ביומיים הבאים

קובי חסן שחקן הפועל רמת גן עם מאמנו יובל נעים. ניר חורי
הקריירה לא ממש נסקה לאחר מכן, אבל את הרגע הזה הוא לא ישכח לעולם. קובי חסן לאחר הניצחון על מכבי חיפה ב-2007/ניר חורי

יקי ויצמן (הפועל ירושלים)

פעם הפועל ירושלים היה מועדון שאפשר להתפאר בו. שמות כמו אלי בן רימוז', מישל דיין וציון מרילי הם רק חלק מאלו שפיארו את הקבוצה השנייה מהבירה, שבשנים האחרונות איבדה את הכיוון והשנה משחקת בליגה א'. לופא קדוש שחזר למועדון רווה נחת מאז תחילת העונה, כשהפועל ירושלים צועדת בראש המחוז הדרומי של הליגה, ועם קצת מזל אולי ישוב בסיום העונה לליגה הלאומית אחרי עונה אחת בלבד.

אחד השמות הבולטים העונה הוא יקי ויצמן, חלוץ מוכשר בן 24 שהספיק לכבוש העונה כבר שישה שערים וללא ספק נחשב לאחד הכשרונות המבטיחים של הקבוצה. לירושלים הוא הגיע מהפועל עפולה, ששיחקה בשנה שעברה בליגה א' ובשורותיה הוא כבש 14 שערים. "הוא הגיע אלינו מהצפון", מספר קדוש. "קיבלתי אינפורמציה לגביו בתחילת העונה אחרי שבליגה א' הוא היה סקורר. הוא מצא חן בעיני וכל הזמן הוא השתפר והתקדם. בתחילת העונה ציפיתי שהוא יבקיע יותר, אבל בתקופה האחרונה הוא התחיל לכבוש יותר. הוא חרוץ, שקדן ומשקיען והוא יכול להגיע רחוק בכדורגל הישראלי. הכל תלוי בו, ואני מאמין בו".

יקי וייצמן שחקן הפועל ירושלים. אורי דוד, דאבל פס
כל הזמן משתפר ומתקדם, ובשנה הבאה אולי תראו אותו בלאומית. יקי וייצמן/דאבל פס, אורי דוד

ליאור ברטקובסקי (הפועל ראשון לציון)

הפועל ראשון לציון חולמת לחזור לליגת העל, ובשנים האחרונות היא מעמידה סגל שכולל בעיקר שחקנים צעירים שמגיעים ממחלקת הנוער שנחשבת לאחת היציבות בליגה הלאומית לנוער. גם השנה הכתומים מעיר היין שואפים להיות פקטור חשוב בין חבורת הצמרת, ולשם כך מינו את ניסן יחזקאל ושרון מימר כצוות האימון יחד עם הניסיון שמביא עימו יעקב הלל. בין השמות האלמוניים שמרכיבים את הסגל נמצא גם ליאור ברטקובסקי, שגדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ומביא רוח רעננה לקבוצה.

ברטקובסקי, שחגג בשבוע שעבר יום הולדת 20, משחק באגף או מתחת לחלוץ, ולמרות שזו השנה הראשונה שלו בבוגרים, הוא כבר הספיק לכבוש שלושה שערים בליגה ועוד אחד בגביע הטוטו. בעונה שעברה ברטקובסקי היה חלק מקבוצת הנוער וסיים עם עשרה שערים בסך הכל, כשבמועדון נתנו לו את ההזדמנות ומרוצים ממנו מאוד. "יש לו המון פוטנציאל", מספר הלל. "הוא מצוין כשהוא מגיע באחד על אחד, והוא שחקן שכל הזמן עובד. הוא חי את המשחק. אם אני צריך להשוות למי הוא דומה, אז הוא סוג של שילוב בין יובל אבידור לאלרואי כהן. הוא כיום לומד להיות מקצוען, ואני מאמין שהוא יכול להיות שחקן לגיטימי בליגת העל".

גיזי דורבור שחקן הפועל הרצליה נאבק עם ליאור ברטקובסקי שחקן הפועל ראשון לציון. נמרוד סונדרס
חי את המשחק ועובד קשה. ברטקובסקי/נמרוד סונדרס

ערן זגר (עירוני נתיבות)

את השם ערן זגר רובכם כנראה לא שמעתם, אבל בעירוני נתיבות צומח מי שכבר סומן כאחד מהכוכבים הגדולים בכדורגל הישראלי. אם זה יקרה או לא, שווה לחכות לראות, אבל בינתיים זגר הוא חלק מהקבוצה הדרומית שניצבת במקום השלישי במחוז הדרומי ונאבקת על העלייה לליגה א'. בשנים האחרונות נתיבות התרגלה להסתפק באחד המקומות הראשונים בליגה, כשלפני שנתיים היא פספסה את העלייה ההיסטורית לליגה הלאומית כשהייתה רחוקה שתי נקודות בלבד ממכבי באר שבע, שבסופו של דבר תפסה את מקומה. במועדון אותו מאמן סתיו אלימלך מקווים השנה שגם מזל יהיה לקבוצה הצנועה הזו, שאשתקד הייתה שותפה לעוד "כמעט" כשהפסידה רק 1:0 להפועל באר שבע בגביע.

זגר הוא ללא ספק אחד הכוכבים הגדולים באזור הדרום. מדובר בקשר בן 24 שעדיין מחכה לפריצה הגדולה שלו ולמרות שהעונה הוא כבש שער אחד בלבד בשורות מכבי באר שבע, שם הוא פתח את העונה, השם שלו מסומן בפנקסים של כל המאמנים שפוגשים את נתיבות. בעונה שעברה זגר סיים עם תשעה שערים בבאר שבע והפך לשחקן מוביל בקבוצה שלו, אבל החליט לעזוב. "הוא שחקן שעוד לפני היותו שחקן, הוא מביא הרבה שמחת חיים מבחינה חברתית", מספר אלימלך. "למרות גילו הצעיר, יש לו הבנת משחק טובה מאוד. הוא יצירתי מאוד, ותוך כדי המשחק הוא מפגין הרבה אמוציות והתלהבות. יש לו יכולת טכנית גבוהה ובעיטה טובה לשער. בעיניי הוא שילוב די מעניין של מליקסון ושכטר, בעיקר בשל החוצפה החיובית שגורמת גם לו וגם לשחקנים שמסביבו להרגיש ביטחון עצמי. הוא יודע שהוא עוד צריך להשתפר כי חסרה לו רמת ריכוז מספקת לרדת לפרטים הקטנים כדי להגיע לגדולות".

ערן זגר שחקן עירוני נתיבות (מימין). ניר חורי, דאבל פס
שילוב מעניין של מליקסון ושכטר. זגר/דאבל פס, ניר חורי

בר קרסנר (מכבי טמרה)

חברה די קבועה בליגה א' היא מכבי טמרה, שמתקשה בשנים האחרונות להתמודד על העלייה. לפני שלוש שנים היא הייתה קרובה לעשות את זה, אך החמיצה את החגיגות לטובת אחווה עראבה, שהקדימה אותה אז בשתי נקודות בלבד בעונה שבה היא ספגה שני הפסדים בלבד והשיגה 80 אחוזי הצלחה. העונה טמרה נאבקת בחלק התחתון של הטבלה (מקום עשירי), אבל יכולה לקבל הכרה אם תפתיע את מכבי הרצליה בגביע. אחד השחקנים הבולטים בקבוצה הוא בר קרסנר (23), שמשחק כמגן ימני או כקשר באגף, ומרבית התרומה שלו העונה היא בבישולים.

"הוא חזק מאוד מבחינה פיזית", מחמיא לו מאמנו ברוך סער. "יש לו בעיטה מעולה ברגל ימין. הוא שחקן מאוד ורסטילי ויכול לשחק בלא מעט תפקידים. הוא לא שחקן שכובש שערים, אבל הוא מרבה לבשל. יש לו הגבהות מצוינות, ולמעשה יש לו את מה שצריך להגיע לרמות הגבוהות".

קרסנר, שגדל במחלקת הנוער של הפועל חיפה, הגיע לטמרה בשנה שעברה מעירוני טבריה וכבש ארבעה שערים בסך הכל אשתקד. "במבנה הפיזי הוא מזכיר לי מאוד את ווסלי סניידר, הוא חזק, וזה שחקן שעם הכוונה נכונה יכול להגיע לרמות הגבוהות ביותר, וזה כולל ליגת העל", אומר מאמנו.

בר קרסנר שחקן מכבי טמרה (משמאל) מול סולי צמח שחקן מכבי קביליו יפו. דאבל פס
מזכיר את ווסלי סניידר. קרסנר/דאבל פס

ענאן נאסר א-דין (מכבי דליית אל כרמל)

מי שתגנוב את מרבית העיניים במחזור הגביע השבוע היא מכבי דליית אל כרמל, השריד האחרון מליגה ב', שתנסה להדהים בקרית אליעזר את הפועל חיפה. בדליית אל כרמל מספרים על מועדון שמתנהל ברמה של קבוצות מובילות בליגה הלאומית ולא בכדי הקבוצה - שצועדת בראש טבלת צפון ב' בפער של שבע נקודות מהמקום השני - התקדמה כל כך מהר אחרי שבקיץ האחרון חגגה את ההעפלה לליגה הזו. להצלחה הזו העונה שותף ענאן נאסר א-דין, חלוץ בן 22 ושם מוכר באזור הצפון.

נאסר א-דין, כמו רבים אחרים שמקווים להגשים את חלומם לשחק בקבוצה מליגה בכירה, ניסה להרשים בתחילת העונה את יובל נעים בבני סכנין, אבל אחרי שלושה משחקים (אחד בליגה, שניים בגביע הטוטו) שבהם קיבל ביחד 52 דקות, הוא נחת היישר לליגה ב'. הנחיתה, כך מספרים, עדיין כואבת לו. בשנה שעברה הוא היה חלק משמעותי מאוד בעלייה של הפועל דליית אל כרמל לליגה א' אחרי שסיים את העונה עם 20 שערים. "הוא מוכשר מאוד", מספר מאמנו, שהוא גם קרוב משפחה שלו, מועמר נאסר א-דין. "הוא מזכיר לי במשחק שלו את יוסי בניון, כמובן שבפרופורציה לרמות שלנו. מבחינת הגוף וצורת המשחק שלו, הכדרור וההטעיות, יש הרבה דמיון לבניון. היה לו קשה להגיע אחרי תחילת העונה, אבל הוא לא הרגיש טוב בסכנין מבחינה חברתית. בכל מקרה, הוא עוד לא איבד תקווה ומאמין שהוא יוכל לשחק בליגה גבוהה. יש לו את היכולות להגיע לשם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צורת משחק של יוסי בניון. ענאן נאסר א-דין/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוני אוחיון (עירוני קרית אתא)

כשהפועל תל אביב תפגוש בגביע את עירוני קרית אתא, היא תיתקל באחד הבלמים הטובים בליגה א', יוני אוחיון (24), שמשחק גם כקשר אחורי. הקבוצה שקישטה בעבר את הליגה הלאומית, נאבקת העונה חזק כדי לחזור לשם ורחוקה ארבע נקודות מהפסגה, כשרוני דורה בנה שם קבוצה שכבר הפתיעה את אחווה עראבה בסיבוב הקודם בגביע והדיחה אותה בפנדלים. על אוחיון מספרים שמדובר באחד הכישרונות היותר גדולים, שרק מחכה לקבל את ההזדמנות שלו בקבוצה גדולה אחרי שגדל במכבי חיפה ולא הצליח להתברג בבוגרים.

אל קרית אתא הגיע אוחיון מהפועל חדרה, אותו הביא צחי תייר, ועוד קודם לכן הוא עבר בעירוני טירת הכרמל והפועל בני טמרה. "יוני גדל עם ליאור רפאלוב ומאור בוזגלו, אך לרוע מזלו הוא משחק בעמדה של קשר אחורי, שבחיפה הביאו בדרך כלל זרים שיאיישו אותה וזה איפשהו התפקשש", מספר תייר. "לדעתי הוא שחקן שצריך לשחק בליגה הלאומית ומעלה, יש לו את כל הנתונים. הוא אינטליגנט שמבין את המשחק וזה עניין של זמן עד שהוא יתברג בקבוצה בלאומית ואולי אפילו בליגת העל. יש לו כוח מתפרץ, בעיטה ברגל ימין והוא די מהיר. הוא בנוי בסגנון של אריק בנאדו בגוף מבחינה פיזית".

יוני אוחיון עירוני קריית אתא נגד אסי גלבוע. דאבל פס
כוח מתפרץ, בעיטה ברגל ימין והוא די מהיר. יוני אוחיון/דאבל פס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully