וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: מקדוניה הדהימה את ליטא. גם ספרד בחצי

בו מקאלב וחבריו חתומים על הפתעת הטורניר, שלשה של אילייבסקי סידרה את הניצחון, 65:67. ספרד דרסה את סלובניה

שני שלבי הבתים של היורובאסקט עברו חלפו והיום (רביעי) עברנו לרבע הגמר. שני המשחקים הראשונים נערכו היום, כשבראשון האלופה מספרד הצליחה להתאושש מפתיחה גרועה ודרסה 64:86 את סלובניה.

הסנסציה הגדולה הגיעה במשחק השני, כשמקדוניה הצנועה הדהימה את המארחת ליטא, 65:67 עם שלשת ניצחון 11 שניות מהסיום והדיחה אותה מהאליפות. ספרד ומקדוניה ייפגשו ביניהן ביום שישי בערב לקרב על הכרטיס לגמר. מי היה מאמין.

ספרד - סלובניה 64:86

הנבחרת של סרג'יו סקאריולו המשיכה בדרכה לגמר, אבל המשימה לא הייתה כל כך קלה כפי שהתוצאה הסופית, 64:86, אולי מרמזת. ספרד פתחה את המשחק לא טוב, אבל ניצחה בזכות רבע שלישי מטורף של 14:36 ושמרה על מעמדה כפייבוריטית הברורה לזכייה בטורניר.

ספרד נהנתה מיום גדול של חואן קרלוס נבארו, שקלע 26 נקודות. גם פאו גאסול הצטיין עם 19 נקודות ו-16 ריבאונדים. חוזה קלדרון קלע 9 נקודות וקלט 6 ריבאונדים. בסלובניה הצטיין גוראן דראגיץ' עם 14 נקודות ו-5 ריבאונדים, מירזה בגיץ' הוסיף 10 נקודות וקלט 5 ריבאונדים.

דווקא הסלובנים פתחו נהדר ועלו ל-6:14 כשמירזה בגיץ', ארזם לורבק ויאקה לקוביץ' מוליכים אותה. ספרד חזרה למשחק עם נקודות של חואן קרלוס נבארו הנהדר וחוסה קלדרון וצימקה כבר ל-18:16, אבל חמש רצופות של אוזבולט ובגיץ' הורידו את סלובניה עם 16:23 בסוף הרבע. הנבחרת של סקאריולו פתחה טוב את הרבע השני עם נקודות של פאו ומארק גאסול קבעו 25:25. האחים גאסול ונבארו המשיכו להכתיב את הקצב וספרד ירדה למחצית ביתרון 31:35.

הרבע השלישי היה פשוט הצגת תכלית של נבחרת ספרד. אין דרך אחרת להגדיר את זה. הספרדים דרסו את סלובניה עם 14:36 אדיר ב-10 הדקות הללו, וסיימו את הרבע ב-45:71, כשנבארו מתפוצץ ומפגיז מכל טווח בדרך ל-17 נקודות ברבע הזה, כשגם סרחיו יול, רודי פרננדז וכמובן האחים גאסול חוגגים. מי שחשב שהריצה המטורפת הזו תימשך ברבע האחרון, התבדה כשסלובניה פתחה עם תשע נקודות רצופות וצימקה ל-71:54 עם נקודות של גוראן דראגיץ' ויאגודניק. אך זה רק הקטין את התבוסה מבחינת הסלובנים, שהפסידו בסיום 64:86.

מקדוניה - ליטא 65:67

נבחרת מקדוניה מסרבת להיעצר ביורובאסקט הזה והערב היא סיפקה את אחת ההפתעות הגדולות ביותר בתולדות הטורניר, כשהדיחו את המארחת ליטא, לעיני הקהל הביתי הקולני שלה.

המשחק היה צמוד מהרגע הראשון, כשהמקדונים פשוט לא מוכנים להישבר ולא מאפשרים לליטאים לברוח. המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון ליטאי קטן, 30:34 ואל המחצית השנייה עלו המקדונים בלי פחד ובעזרת כדורסל חכם ומספר מהלכים גדולים הצליחו להדהים את המארחים. שלשה של ולאדו אילייבסקי, 11 שניות לסוף נתנה למקדונים את יתרונם הראשון במשחק 65:66, כשניסיון נואש של סימאס יסאיטיס, שתי שניות לסיום לא עלה יפה והסנסציה הושלמה.

אצל המקדונים, משחק עצום לבו מקאלב, עם 23 נקודות, כשלצידו בלט וידאן סטוינאובסקי עם 15 משלו. אילייבסקי, שקלע את הסל המכריע, סיים עם 12. בצד המפסיד וההמום, 13 ליבטוקאס ו-12 לסונגאליה לא הספיקו, כששאראס מסיים ערב בינוני עם שבע נקודות וחמישה אסיסטים וקאוקינאס נעצר על שש נקודות בלבד.

כעת מחכה מקדוניה לספרד בחצי הגמר, בתקווה להמשיך לשגע את היבשת. בכל מקרה, היא תיזכר לעד כסינדרלה של הטורניר.

יורובאסקט 2011 בוואלה! ספורט

שחקני נבחרת מקדוניה חוגגים. רויטרס
איזו אליפות מדהימה יש להם. שחקני מקדוניה צוהלים אחרי הניצחון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully