וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: רפאל נדאל כאילו נולד מחדש

10.9.2011 / 8:30

נדאל אמנם קצת זייף עד עכשיו, אבל משחקו מול רודיק היה אחד המבזים ברבעי גמר גרנד סלאם. ואיך ייפרדו דג'וקוביץ' ופדרר?

ושוב איתכם

זהו. אחרי מעט פחות משבועיים של טניס (וגשם) באליפות ארצות הברית הפתוחה, קיבלנו את הליהוק המושלם לחצי גמר טורניר הגברים. נובאק דג'וקוביץ' מול רוג'ר פדרר ורפאל נדאל נגד אנדי מארי. אין ליהוק מושלם ומעניין יותר לחצי הגמר מאשר ארבעת הטניסאים הטובים בעולם, שמציינים גרנד סלאם שני בו כולם מגיעים עד לחצי הגמר השנה, לאחר רולאן גארוס. הליהוק נקבע לאחר היום הראשון בטורניר בו קיבלנו סוף סוף אווירה חמה של משחקים גורליים, שלא התמסמסו על ידי דחיסת 10 משחקים ביום או הפסקות גשם.

אין ספק שההפתעה של היום, הטורניר ואולי השנה, זהו אנדי מארי. הבריטי המוכשר בן ה-24 השלים העפלה לכל אחד מחצאי הגמר בטורנירי גרנד סלאם השנה עם 5:7, 4:6, 6:3, 6:7 (2) על ג'ון איזנר (28). אבל מה שמרשים במיוחד אצל המדורג רביעי בעולם זו קפיצת המדרגה שעשה כמעט בכל אלמנט במשחק שלו, וכיום הוא משחק את הטניס הכי טוב ששיחק בחיים שלו.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
פשוט נראה מצוין. נדאל/רויטרס

מארי מגיש הכי חזק ומדויק בקריירה (14 אייסים ו-68 אחוזי דיוק בהגשה הראשונה מול איזנר), רץ מהר מתמיד ומגיע לכל כדור על אף מבנה גוף די גמלוני. הדבר שנראה הכי מפותח במשחק של הבריטי ובא לידי ביטוי מצוין מול איזנר אלה חבטות ההעברה שלו, שהן כיום אולי הטובות בעולם. איזנר עלה 75 פעמים לרשת מולו והשיג משם 50 נקודות, על אף 2.06 המטרים שלו, הסרב האדיר ומשחק הרשת המצוין שהציג. מארי פשוט הצליח להשיג העברות מהסרטים, כשבמפתיע רובן דווקא הגיעו מהפורהנד וגרמו לאיזנר לפחד לעלות לרשת או להגיע לשם בהיסוס מסוים.

לרבע הגמר בין רפאל נדאל לאנדי רודיק חבל להתייחס, שכן הוא היה אחד מרבעי הגמר המבזים ביותר שנראו בטורנירי גרנד סלאם בשנים האחרונות. שום תחרות או עניין ספורטיבי לא ייצר המפגש החד צדדי הזה, ששיעמם כנראה גם את אשת הנשיא, מישל אובמה. אבל מסקנה אחת כן אפשר לקחת ממנו לקראת המשך דרכו של השור ממאיורקה: הוא נראה מצוין.

נדאל, שקצת זייף בפתיחת הרולאן גארוס ובכל ווימבלדון, נראה כאילו נולד מחדש. הפורהנד קטלני מתמיד, הסרב מפיק הרבה נקודות קלות והתנועה חזרה להיות קלילה כמו לפני שנה בדיוק. אז הגיע נדאל לשיאו באליפות ארצות הברית. אין ספק שהמדורג מספר שתיים בעולם פייבוריט ברור מול מארי, על אף כל מה שנכתב כאן על הבריטי. הרבה בגלל היכולת הנהדרת של נדאל, אבל לא מעט גם בשל היתרון הפסיכולוגי של הספרדי בשל המאזן המצוין שלו מול מארי, שעומד על 4:12, כולל שלושה ניצחונות רצופים בטורנירי גרנד סלאם. כולם היו בחצי הגמר ושניים מהם אפילו מבלי להפסיד מערכה.

הערב והלילה: משחקי חצי הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. רויטרס
נמצא בכושר הכי טוב בקריירה שלו. יספיק? לא בטוח מארי/רויטרס

אין יותר גדול מזה

בדיוק שנה חלפה מאז ניצח נובאק דג'וקוביץ' 7:5, 1:6, 7:5, 2:6, 5:7 את רוג'ר פדרר לאחר שהציל שתי נקודות הכרעה, בחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה. מאז אותו המשחק, שהיה אולי הטוב ביותר של נולה בשנה האחרונה האדירה שלו, הסרבי החליף דיסקט בראש ובגוף והפך לטניסאי הדומיננטי בסבב.

נכון שהוא הפסיד לנדאל בגמר, אבל גם זה לא מנע ממנו לסיים את השנה עם זכייה בגביע דייויס ולפתוח את 2011 עם רצף פנומנלי של 2:62 עד היום, כשאת ההפסד הראשון השנה הוא נוחל מול פדרר בחצי גמר רולאן גארוס.

קשה לדעת האם גם הפעם נקבל בשורה כל כך משמעותית כמו לפני שנה, למעשה זה כמעט בלתי אפשרי, אבל מה שבטוח הוא שצפוי קרב איתנים. פדרר ודג'וקוביץ' מעולם לא חיבבו אחד את השני יותר מדי. השוויצרי לא אהב את הכדרורים המרובים של נולה, שמצידו לא אהב את מה שהוא תופס כסוג של שחצנות.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
למשחקונים הראשונים בין השניים תהיה חשיבות מכרעת, אם דג'וקוביץ' יצליח לעבור אותם בצורה טובה, לפדרר יהיה קשה מאוד להכניס אותו לקצב משחק אחר בהמשך ולנצח. דג'וקוביץ'/רויטרס

המפגש ביניהם ברולאן גארוס היה המשחק הכי טוב של פדרר השנה ויהיה מרתק לראות אם הוא יצליח להתעלות לרמה הזו שוב. השוויצרי מנסה מתחילת הטורניר לקצר את הנקודות והמשחקים ולבלות כמה שפחות זמן על המגרש. אבל הוא יודע מצוין שדג'וקוביץ' יאט את הקצב ויכדרר כל כדור עשרות פעמים לפני הגשה, דווקא כדי להוציא אותו משיווי משקל. RF יהיה חייב להיות סבלני ולדעת שהוא הולך לבלות הרבה על המגרש.

המדורג מספר אחת בעולם ניצח את פדרר שלוש פעמים השנה לפני אותו מפגש על החימר בפריס, כולל ניצחון חלק בחצי הגמר של אליפות אוסטרליה, ויודע שהוא מגיע כפייבוריט לכל משחק מול בן אנוש במצבו הנוכחי. כמובן שדג'וקוביץ' ינסה להאריך את הנקודות ככל האפשר ויעשה את זה בעזרת חבטות ההחזרה הנהדרות שלו. אם נולה יצליח לגרור את פדרר למשחק חפירות מהקו האחורי, השוויצרי יתקשה מאוד למצוא פתרונות.

לפדרר מחכה משימה קשה במיוחד והיא מציאת האיזון בין עליות מרובות לרשת, גיוון המשחק וקיצור הנקודות לבין ביצוע מספר מינימלי של טעויות לא מחויבות וטקטיקה ברורה. זו תהיה משימה קשה במיוחד, שעלולה להוביל את השוויצרי ללכת קצת לאיבוד אפילו. כמובן שאם המשחק יילך לחמש מערכות, דג'וקוביץ' יהנה מיתרון משמעותי, הן פסיכולוגי (מטבע הדברים, הוא הטניסאי עם הביטחון העצמי הגבוה בעולם כרגע) והן פיזי. לכן למשחקונים הראשונים בין השניים תהיה חשיבות מכרעת, אם דג'וקוביץ' יצליח לעבור אותם בצורה טובה, לפדרר יהיה קשה מאוד להכניס אותו לקצב משחק אחר בהמשך ולנצח.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Nick Laham, GettyImages
מחכה לו משימה קשה מאוד. פדרר/GettyImages, Nick Laham

מלחמת העולמות

במסגרת סבב ההחלטות המוזרות של מארגני אליפות ארצות הברית, הגיעו שם לקביעת חצי הגמר בין אנג'ליק קרבר לסמנתה סטוסור בגרנדסטנד, האצטדיון השלישי בחשיבותו. נכון שבאצטדיון לואי ארמסטרונג אי אפשר לשחק כרגע בשל הגשם, שפגע במשטח, אבל לא ייתכן שחצי גמר גרנד סלאם ישוחק במגרש כל כך שולי.

לא ברור למה לא שיבצו את חצאי הגמר של הנשים ליום שישי בערב, לאחר שני רבעי הגמר בגברים שנגמרו מוקדם כל כך, אבל זה ייצור תחושה לא נעימה ואפילו מבזה כששתי שחקניות שהגיעו עד לחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה ינדדו למגרש השלישי בחשיבותו. זה פשוט חוסר כבוד משווע לסטוסור וקרבר.

ובכל זאת, גם צפויים שם שני חצאי גמר מעניינים מאוד, כשבמוקד יעמוד כמובן המפגש בין סרינה וויליאמס (27) לקרוליין ווזניאקי. המשחק ביניהן יהיה ללא ספק סוג של מלחמת עולמות בטניס הנשים, בין שתי הגישות הכי שונות שיש. האחת (סרינה), שדי בזה לדירוג העולמי ובעיקר מתעניינת באיסוף תארי גרנד סלאם וכסף, בעוד השנייה (ווזניאקי) משחקת כמעט בכל טורניר אפשרי ושומרת על המקום הראשון בעולם בקנאות. זה גם יהיה מפגש בין הסגנון הכי התקפי ומגוון מהבחינה הזו שיש (סרינה) להגנתי מאוד והוצאת הרע מהיריבה.

על פניו, אין שאלה בכלל והאמריקנית אמורה לדרוס את המדורגת מספר אחת בעולם, אותה ניצחה פעמיים בשני מפגשי העבר ביניהן (שניהם היו לפני שנתיים). אבל בכל זאת, אפשר לראות בווזניאקי משהו קצת חדש ומרענן בטורניר הנוכחי. הדנית, שלפני מספר שבועות הודיעה כי תשכור מאמן מקצועי בקרוב ותיפרד מאביה פיוטר, מתחילה לבסס לעצמה סגנון ברור מעט יותר של טניס וכמה כלי נשק לא רעים בכלל, כמו הבקהנד לאורך הקו שלה. היא גם נהנית מכושר גופני ומנטלי מצוין ויכולה בהחלט להוציא את סרינה מהשלווה שליוותה אותה בטורניר עד כה. אין ספק שאנחנו מקבלים את הגמר האמיתי בחצי הגמר, אבל כששני סגנונות כל כך שונים נפגשים, זה תמיד מרתק ויוצר פיצוץ. יהיה מרתק.

אליפות ארצות הברית הפתוחה: כל הדיווחים והכתבות

טניס בוואלה! ספורט

קרוליין ווזניאקי טניסאית דנית. Nick Laham, GettyImages
תפגוש את האנטיתזה שלה. ווזניאקי/GettyImages, Nick Laham

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully