וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: דג'וקוביץ' יפגוש את נדאל בגמר

המדורג 1 חזר מפיגור 2:0 ועלה לגמר, שם הוא יפגוש את הספרדי, שניצח את מארי. סרינה מול סטוסור בגמר הנשים

שנה אחרי הקרב האדיר ביניהם בחצי גמר אליפות ארצות הברית, סיפקו לנו הערב (שבת) נובאק דג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר עוד מאבק לדורות, שגם הפעם הסתיים בניצחונו של הסרבי. השנה החלומית של המדורג ראשון בעולם עמדה להסתיים באכזבה כשהשוויצרי השיג שתי נקודות משחק, אבל קאמבק אחרון ונהדר של דג'וקוביץ' הוביל אותו לניצחון 7:6, 6:4, 3:6, 2:6, 5:7 שקנה לו מקום בגמר, וקבע שלראשונה מאז עלייתו של פדרר לגדולה ב-2003, הוא יסיים את השנה ללא אף תואר גרנד סלאם.

בהמשך הלילה, רפאל נדאל עשה את העבודה מול אנדי מארי, וגבר עליו 4:6, 2:6, 6:3, 2:6, כל זה כדי להיפגש בגמר עם נולה הלוהט. הקרב המרתק אצל הנשים היה בין הראשונה בעולם על הנייר קרוליין ווזניאקי לבין הראשונה בפועל, כנראה בפועל, סרינה וויליאמס שניצחה בקלילות את המפגש ביניהן 2:6, 4:6 ועלתה לגמר, שם היא תפגוש את סמנתה סטוסור, שהדיחה את הסינדרלה של הטורניר אנג'ליק קרבר אחרי ניצחון 3:6, 6:2, 2:6.


כל הדיווחים והכתבות על אליפות ארצות הברית הפתוחה

נובאק דג'וקוביץ' (1) - רוג'ר פדרר (3) 7:6, 6:4, 3:6, 2:6, 5:7

בחצי גמר אליפות ארצות הברית בשנה שעברה שיחקו לרוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' חמש מערכות עד שהסרבי עלה לגמר. למשחק ההוא דג'וקוביץ' הגיע כמדורג שלישי בעולם והוא הצליח להפוך פיגור במערכות לניצחון מתוק, שאולי סלל את הדרך לעונה הנוכחית המדהימה שלו. בחצי הגמר של הרולאן גארוס השנה, פדרר היה זה שקטע את רצף 41 הניצחונות הרצופים של דג'וקוביץ'.

הערב הם נפגשו לעוד משחק ענק, בסיומו היה זה המדורג מספר אחת בעולם, שהמשיך את השנה הקסומה שלו עם קאמבק אדיר מפיגור 2:0 במערכות לניצחון, אחרי מערכה חמישית מותחת. זה היה הניצחון העשירי של דג'וקוביץ' במפגשים מול פדרר והרביעי מולו העונה. כעת הוא יתייצב לגמר הגראנד סלאם השישי בקריירה שלו והשלישי בניו יורק, שם הוא מחפש תואר ראשון, בניסיון להשלים עונה עם שלושה תארי גראנד סלאם.

המשחק נפתח עם משחקונים קצרים, כשכל אחד מהשחקנים, בתורו להגיש, כמעט ולא מאבד נקודות בדרך לשיוויון 2:2. שני השחקנים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם בלי יותר מדי קשיים והשיוויון נשמר, 4:4.

אחרי 40 דקות בלבד כבר קיבלנו את שובר השיוויון הראשון של המשחק. שתי טעויות של הסרבי כבר העלו את פדרר ל- 5:2. דג'וקוביץ' סירב להישבר והציל שלוש נקודות מערכה, אחת מהן בראלי אדיר, בדרך ל- 6:6, אלא ששם זה נגמר ופדרר לקח את המערכה הראשונה, 6:7.

במשחקון השלישי של המערכה השנייה פדרר השיג את נקודות השבירה הראשונות במשחק, כשאת השלישית הוא מנצל ועולה ליתרון 1:2. דג'וקוביץ' החזיר בשבירה משלו והפתעה, שוב שיוויון, 3:3. משחקון מאוחר יותר ופדרר, שמשחק נהדר עד עכשיו, שוב שבר, בפעם השנייה במערכה, כשהוא משאיר את דג'וקוביץ' על האפס. השבירה הזו הספיקה לפדרר והוא לקח גם את המערכה השנייה, 4:6.

דג'וקוביץ' סופסוף הראה סימני חיים כשהצליח להשיג שבירה בתחילת המערכה השלישית, ועלה ל- 0:2 אחרי משחקון שנמשך שמונה דקות. משם והלאה הפינג פונג נמשך בלי יותר מדי איומים על ההגשות עד שדג'וקוביץ' זכה במערכה, 6:3.

דג'וקוביץ', מעודד מהניצחון במערכה השלישית, שבר מיד בפתיחת המערכה הבאה ועלה ל- 0:2 מהיר. שבירה שנייה של הסרבי נתנה לו יתרון 1:5 ובסיום, 2:6 ושיוויון 2:2 במערכות. דג'וקוביץ' עם שתי טעויות בלתי מחויבות בלבד בכל המערכה והוא שולט במשחק. פדרר לעומתו נראה עייף.

פדרר נראה המום משמיטת היתרון המבטיח, אך הצליח להחזיק את משחקוני ההגשה שלו ולשמור על שיוויון, 3:3. בנקודה זו, נזכר השוויצרי שהוא נחשב לטניסאי הגדול בהיסטוריה, נתן משחקון אדיר בו לא הרשה לדג'וקוביץ' נקודה ושבר אותו, בדרך ליתרון 3:5. כרגיל, הסרבי לא הסכים ללכת הביתה ושבר חזרה, בעזרת טעות כפולה של פדרר וזה 5:5. דג'וקוביץ', בפעם המי יודע כמה במשחק הזה, שוב קיבל זריקת אנרגיה, יצא למשחקון ה- 11 של המערכה וטרף את המגרש, כולל חבטת העברה שלא רואים כמוה בכל יום, בדרך לעוד שבירה ולבסוף הגיש לניצחון 5:7 במערכה ו- 2:3 במשחק כולו.

רפאל נדאל (2) - אנדי מארי (4) 4:6, 2:6, 6:3, 2:6

השניים כבר התרגלו להיפגש בחצי גמר גרנד סלאם. זה קרה כמובן בווימבלדון וברולאן גארוס, כשבפעמיים הללו הספרדי סיים כשידו על העליונה. וגם הלילה (בין שבת לראשון) ניצח המדורג 2 בעולם את הבריטי. אחרי הטיול הקליל נגד אנדי רודיק, נדאל הגיע לגמר גרנד סלאם שלישי ברציפות.

נדאל פתח טוב וניצח 4:6 את המערכה הראשונה. השור ממאיוקה שמר על ריכוז גם במערכה השנייה תוך שהוא מנצח אותה 2:6. מארי הצליח לחזור למשחק לאחר שניצח 3:6 את המערכה השלישית דבר שהפית בו קצת תקוות, אבל הם נמוגו מהר מאוד כאשר נדאל ניצח בקלות גם את המערכה הרביעית במשחק 2:6 ועלה לגמר, שם יפגוש את דג'וקוביץ'. רק לפני מספר ימים התפתל מכאבים בעקבות התכווצות שרירים על הכיסא, אלא שהשור הספרדי הוכיח שזה היה קוץ קטן והוא שוב בגמר גרנד סלאם.

אחרי עונה מעולה שחווה מארי הוא שוב נאלץ להסתפק בחצי גמר. העילוי הבריטי נעצר באוסטרליה בגמר ואחר כך פעמיים בחצי הגמר בשני הגרנד סלאמים הבאים, כשגם את אליפות ארה"ב הוא סיים במעמד זה. לפני שלוש שנים הוא ניצח את נדאל בדיוק באותו מעמד, אלא שהסטטיסטיקה, לפחות כרגע, לא משקרת כשנדאל העלה את מאזן המפגשים ביניהם ל-4:13.

קרוליין ווזניאקי (1) - סרינה וויליאמס (28) 6:2, 6:4

קרוליין ווזניאקי חטפה הרבה ביקורות על כך שהגיעה להיות מספר 1 בעולם מבלי לזכות בתואר גרנד סלאם. לא רק היא, גם שיטת הדירוג המעוותת. הלילה הוכח שיש אולי צדק בביקורות הללו כאשר המדורגת 1 בעולם נוצחה על ידי המדורגת 28 בעולם, שעשתה צעד משמעותי בדרך לעוד תואר גרנד סלאם.

סרינה וויליאמס הוכיחה את העליונות שלה בטניס הנשים העולמי שוב, וגם על הדנית היפה. סרינה ניצחה בקלות 2:6, 4:6 והראתה לווזניאקי שעם כל הכבוד לטייטל של מקום 1, יש לה (לווזניאקי) עוד הרבה מה לעשות בקריירה כדי להגיע להיות במקום ה-28 בעולם.

הרבה דברים היו מעולם, גם בטניס, אבל נראה שסרינה הולכת לזכות בתואר נוסף. האמריקאית המצוינת, שלא מקבלת את העידוד שהיינו מצפים לראות מקהל מקומי, לפחות כמו טניסאים אמריקאיים אחרים, קרובה מאוד לעוד תואר, כאשר היא תפגוש בגמר הטורניר את סמנתה סטוסור האוסטרלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סמנתה סטוסור (9) - אנג'ליק קרבר 3:6, 6:2, 2:6

גם בחלומות הכי רטובים שלה, האוסטרלית המדורגת 9 לא סברה שהיא תפגוש בחצי גמר טורניר הנשים את המדורגת 92 בעולם. ההפתעה הגדולה של הטורניר הזה, אנג'ליק קרבר, מסיימת טורניר חלומי מבחינתה עם מקום בחצי הגמר, אל לפני שהיא נתנה פייט גדול לאוסטרלית הוותיקה.

סטוסור ניצחה 3:6 את המערכה הראשונה בהתמודדות, אלא שקרבר השיבה ב-2:6 משלה ואיזנה את מניין המערכות ל-1:1. אלא שסטוסור סיימה את דרכה הנהדרת של הגרמניה בטורניר כשניצחה את המערכה הבאה 2:6 וסגרה את הסיפור שלה במשחק ובפלאשינג מדו.

לא שאנחנו קובעים דבר, אבל כנראה שלסטוסור בגמר לא יהיה הרבה מה לעשות נגד העוצמות האדירות של סרינה וויליאמס. סטוסור תבוא להוכיח כמובן שיש לה הרבה מה לתת, אבל גם אם לא, גמר ארה"ב זה עוד הישג מכובד בקריירה המצוינת שלה, ובטח המון כסף.

עדכון ראשון 00:05

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully