וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורו 2012: ספרד ואיטליה העפילו לטורניר

האזורי השיגו 0:1 דרמטי על סלובניה, הספרדים טיילו ב-0:6 על ליכטנשטיין. אנגליה ניצחה 0:1 את וויילס, רומניה-צרפת 0:0

ביום שישי הפכה גרמניה לנבחרת הראשונה מהמוקדמות שמעפילה ליורו 2012 ומצטרפת למארחות פולין ואוקראינה. היום (שלישי) עשו זאת גם ספרד, איטליה והולנד. אלופת העולם חגגה בלוגרונייס עם 0:6 על חשבון ליכטנשטיין הקטנטנה ושמרה על מאזנה המושלם בבית ט', בעוד איטליה עבדה קשה יותר עם 0:1 ביתי על סלובניה במסגרת בית ג'. הולנד, אחרי ה-0:11 המוחץ על סן מרינו, הסתפקה הפעם ב-0:2 קטן בפינלנד ועלתה מעשית. אנגליה עשתה צעד נוסף לעבר היורו עם 0:1 בדרבי הבריטי מול וויילס, וצרפת התרחקה משם עם 0:0 ברומניה.

ווין רוני שחקן נבחרת אנגליה מול אשלי וויליאמס שחקן נבחרת וויילס. רויטרס
גם הם במרחק נגיעה מהיורו. רוני/רויטרס

בית א'

אוסטריה - טורקיה 0:0

המארחים שמו סוף לרצף הכישלונות שלהם מול טורקיה, אחרי שהפסידו לה בחמשת המפגשים האחרונים, ושיפרו את מצב הרוח אחרי השישייה שחטפו מגרמניה ביום שישי. הטורקים, ששיפרו את מצבם בקרב על העלייה עם ניצחון על קזחסטן במשחק הקודם, יצאו מוינה עם נקודה חשובה שהותירה אותם ביתרון של שתי נקודות מבלגיה במקום השני בבית.

אזרבייג'אן - קזחסטן 2:3

בית ב'

רוסיה - אירלנד 0:0

דיק אדבוקאט ושחקניו הצליחו לשבור את השוויון בבית ב' בזכות הניצחון על מקדוניה והתיקו בין אירלנד לסלובקיה, אבל נתקלו גם הם בהגנת הברזל של האירים, שלא ספגו כבר משחק שביעי ברציפות מאז ההפסד 3:2 לרוסים בסיבוב הקודם. המקומיים שלטו במשחק לחלוטין על המגרש הסינתטי בלוז'ניקי, אבל הרבו להחמיץ ואיפשרו לשחקנים של ג'ובאני טראפטוני לחלוץ נקודה יקרה.

סלובקיה - ארמניה 4:0

הסלובקים קיוו לנצל את התיקו במוסקבה כדי להתקרב לעמדת העפלה ליורו, אבל ספגו השפלה היסטורית. ארמניה, שהדהימה את סלובקיה עם 1:3 ביתי לפני שנה, הוליכה בדקה ה-57 משער של יורה מובסיסיאן, ואחרי שהנריק מקיטאריאן הכפיל בדקה ה-70 המקומיים פשוט התפרקו, ואיפשרו לגבורג גזאריאן (80) וארתור סארקיסוב (90) להשלים את ההצגה.

מקדוניה - אנדורה 0:1

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בית ג'

איטליה - סלובניה 0:1

האזורי סגרו קמפיין נפלא עם עוד ניצחון מינימלי והבטיחו מתמטית את מקומם ביורו. עבור צ'זארה פראנדלי ההעפלה הייתה מיוחדת במיוחד כיוון שהמשחק נערך בפירנצה, באצטדיון בו אימן את פיורנטינה לפני שעבר לנבחרת הלאומית, וג'אמפאולו פאציני, עוד אקס של הויולה, היה חתום על שער הניצחון הדרמטי של הכחולים חמש דקות לסיום אחרי שעלה כמחליף במקומו של אנטוניו קסאנו. השוער סמיר הנדנוביץ', המככב בשנים האחרונות באודינזה, עצר את החלוצים האיטלקים עד רגעי הסיום אך נכנע לפאציני, והסלובנים התרחקו מעוד מעמדת העפלה למשחקי הפלייאוף.

סרביה - איי פארו 1:3

ניצחון החוץ המרשים בצפון אירלנד החזיר את הסרבים לעניינים, והניצחון על איי פארו החלשה הקפיץ אותם עד המקום השני בבית. האורחים החזיקו מעמד עם רשת נקייה רק עד הדקה השישית כשמילאן יובאנוביץ' כבש ראשון. זוראן טושיץ' הכפיל בדקה ה-22, ולמרות שער מצמק מפתיע של פרודי בניאמינסן בדקה ה-37 סרביה עמדה בפרץ והרגיעה את הקהל בבלגרד עם השלישי של זדרבקו קוזמאנוביץ' בדקה ה-69.

אסטוניה - צפון אירלנד 1:4

בית ד'

רומניה - צרפת 0:0

הצרפתים רשמו משחק 13 ברציפות ללא הפסד, אבל לא הצליחו למנוע מבוסניה להתקרב למרחק של נקודה אחת בלבד מהם בראשות הבית. ללא סמיר נאסרי שירד לספסל ונכנס כמחליף רק בדקה ה-75 נראתה הנבחרת של לורן בלאן חסרת מחץ, ומיעטה לסכן את השער של הרומנים, שהיו יכולים לטפס למקום השני עם ניצחון ביתי, אך לא השכילו לנצל את החולשה של הטריקולור והסתפקו בנקודה שהרחיקה אותם מהיורו.

בוסניה - בלארוס 0:1

הבוסנים השלימו ניצחון כפול על בלארוס בתוך ארבעה ימים אחרי ה-0:2 במינסק, והפעם הם הזיעו לא מעט בדרך לשלוש הנקודות שחיזקו את מעמדם במאבק על המקום השני. זבזדאן מיסימוביץ' שנכנס כמחליף במחצית כבש את שער הניצחון הדרמטי שלוש דקות לסיום. האריס מדוניאנין שיחק 90 דקות בבוסניה.

לוקמסבורג - אלבניה 1:2

בית ה'

פינלנד - הולנד 2:0

ההולנדים עשו צעד גדול נוסף לעבר העפלה רשמית ליורו, כששמרו על המאזן המושלם שלהם במוקדמות למרות שנמנעו הפעם מהפגזה יוצאת דופן. הפינים, שכבר איבדו סיכוי לסיים במקום השני בבית, לא הרבו לאיים על השער של האורחים, שעלו ליתרון משער של קווין סטרוטמן בדקה ה-29. פרפרים הטמאי הפיני הורחק בצהוב שני בדקה ה-60 והקל על האוראנג' לחתום עניין עם שער של המחליף לוק דה יונג בדקה ה-93.

סן מרינו - שבדיה 5:0

שבדיה הצליחה להתאושש מההפסד להונגריה מול סן מרינו החלשה, אבל לא עשתה זאת בקלות. רק בדקה ה-64 פרץ קים קלסטרום את הסכך עם השער הראשון, אליו הצרפו כריסטיאן ווילהלמסון (70, 90), מורטין אולסון (81) וטוביאס הייסן (89).

מולדובה - הונגריה 2:0

האורחים, שהעלו את מאזנם ל-15 נקודות (בדיוק כמו שבדיה השנייה, רק עם משחק עודף) המשיכו במומנטום גם בקישינב. וילמוס ואנצ'אק נתן להונגרים יתרון מוקדם בדקה השביעית, ואחרי דקות ארוכות בהן חלמו המקדונים, שלא ניצחו במשחק רשמי כבר ארבע שנים, על שוויון, הגיע השער השני של גרגלי רודולף שבע דקות לסיום.

בית ז'

אנגליה - וויילס 0:1

וויילס, שסייעה לאנגליה ביום שישי כשגברה 1:2 על מונטנגרו, לא הצליחה לרשום סנסציה נוספת בוומבלי. האנגלים ניצחו במגרשם הביתי לראשונה אחרי ארבעה משחקים בזכות שער בודד של אשלי יאנג, ועשו צעד ענק לעבר הבטחת מקומם באליפות אירופה. גארת' בייל, ארון ראמזי וחבריהם עשו חיים קשים לנבחרת שלושת האריות אך ירדו ללא נקודה לרפואה, ונותרו עמוק במקום האחרון בבית.

שוויץ - בולגריה 1:3

הנבחרת של לותר מתיאוס המשיכה בקמפיין הביזיוני שלה עם הפסד בבאזל. איבן איבאנוב עוד העלה את הבולגרים ליתרון בדקה התשיעית, אבל רגע לפני הירידה למחצית איזן שרדאן שאקירי, שהפך את התוצאה בעצמו בדקה ה-62 והשלים שלושער בדקה ה-90.

בית ח'

דנמרק - נורבגיה 0:2

הדנים ניצלו את הדרבי הסקנדינבי כדי לחלוף על פני שכנתם בדרך למקום השני בבית. הנורבגים, שאיבדו נקודות ביתיות ראשונות בקמפיין במפגש הקודם מול דנמרק, ציפו לנקום ביריבתם אך נכנעו לשער של ניקלאס בנדטנר כבר בדקה ה-24, וכעבור עשרים דקות השלים החלוץ שהושאל בשבוע שעבר מארסנל לסנדרלנד צמד אישי עם השני שלו.

איסלנד - קפריסין 0:1

בית ט'

ספרד - ליכטנשטיין 0:6

על רקע הדיבורים על מאבקים פנימיים ומתיחויות בין שחקני ברצלונה לריאל מדריד בסגל, אלופת העולם רשמה עוד הצגה מול יריבה נחותה והעפילה רשמית לאליפות אירופה, שם תנסה להגן על התואר. אלברו נגרדו פתח בחגיגה עם צמד מהיר בדקות 34 ו-37, דקה לפני ההפסקה כבש צ'אבי את השלישי ובדקה ה-52 הכניס סרחיו ראמוס את שחקני ריאל לרשימת הכובשים, לפני שדויד וייה הוסיף צמד משלו בדקות 60 ו-79.

סקוטלנד - ליטא 0:1

התיקו המתסכל מול צ'כיה בשבת הוציא את הרוח מהמפרשים של הנבחרת הסקוטית, שעדיין מחזיקה בסיכוי קל להתברג במקום השני, אך נלחמה בעיקר על הגאווה מול ליטא של ריימונדס ז'וטאוטאס. ללא צ'רלי אדם הפצוע וסקוט בראון וקני מילר המוצהבים, דאג סטיבן נייסמית' לשלוש הנקודות של המקומיים עם השער היחיד במשחק בדקה ה-50.

מוקדמות יורו 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully