וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: מכבי ראשון לציון הפסידה במוקדמות האלופות

שלטי "אירופה זה כאן" קישטו את העיר, אבל מכבי ראשון לציון הפסידה 27:19 למטאלורג ואיבדה סיכוי להעפיל לליגת האלופות

חגיגת הכדוריד הגדולה עליה דיברו במשך השבוע בראשון לציון, הסתיימה די מהר. העפלה ראשונה של קבוצה ישראלית לליגת האלופות נותרה בגדר פנטזיה, כשמכבי ראשון לציון למדה על בשרה את ההבדלים העצומים בין הליגה המקומית לרמות הגבוהות של אירופה, והפסידה 27:19 למטאלורג סקופיה המקדונית בחצי גמר בית המוקדמות. אלופת ישראל תפגוש מחר (ראשון) את הפנארפיורדור מאיסלנד על הזכות להשתתף בסיבוב השלישי של גביע האיגוד האירופי. מטאלורג תיאבק עם האסלום הנורבגית על הכרטיס לבתי ליגת האלופות.

חן פומרנץ שחקן מכבי ראשון לציון כדוריד. קובי אליהו
הנשק ההתקפי היחיד של מכבי ראשון לציון. חן פומרנץ/קובי אליהו

גלעד מאור עמד בפני אחד האתגרים הגדולים שידע בקריירה, כשפגש מולו את אחד מגדולי המאמנים באירופה ומי שזכה ב-17 תארים בעשור האחרון, לינו צ'רבאר. מכבי ראשון לציון דווקא פתחה טוב ואף הוליכה ב-10 הדקות הראשונות, כשגם שחקני הרכש חן פומרנץ שחזר מהבונדסליגה וסילביו באיצאנו הרומני חגגו שערי בכורה. אלא שמהר מאוד החלו דווקא האורחים להרגיש בבית. ההגנה הגבוהה והקשוחה של מטאלורג לא נתנה לשחקני מכבי ראשון לציון לנשום, ואחרי 12 דקות עם שער אחד בלבד, ירדו הצהובים להפסקה בפיגור 13:7.

המגמה נמשכה גם במחצית השנייה, עם שערים קלים של מטאלורג ומענה בצד השני רק מפומרנץ, שסיים את משחקו הראשון בקבוצתו החדשה כמבקיע המצטיין עם שישה שערים. גם יוליאן סטראט ציין משחק טוב בין הקורות ונתן פייט לשוער נבחרת סרביה, דרקו סטאניץ' המצוין בשער האורחים, אך ברמות הללו זה מספיק להופעה סבירה בלבד, במיוחד כשפיליפ מריאן ויוהאן רושקה נראים רע ותורמים יחד שני שערים בלבד. גביע האיגוד האירופי מתאים יותר למידותיה של האלופה הישראלית. מכבי ראשון לציון תחכה עוד קצת לליגת האלופות.

גלעד מאור מתרכז במטרה החדשה - גביע האיגוד

מהלך המשחק

יואב נאמן היה אחראי לשער הראשון במשחק, אבל המקדונים ניצלו הגנה רפויה כדי לעלות ליתרון 1:3. פיליפ מריאן צימק עבור ראשון לציון, השוער יוליאן סטראט נכנס למשחק עם עצירת פנדל בדקה השישית וחן פומרנץ חגג שער בכורה משבעה מטרים. שוער מטאלורג דרקו סטאניץ' רשם מספר הצלות, אלא שהרומני החדש סילביו באיצאנו ופומרנץ העלו את ראשון לציון ל-5:6 וסטראט הדף עוד פנדל. ארבע דקות רעות העבירו את המומנטום למטאלורג, שבעזרת הגנה טובה הפכה ל-6:8. ראשון לציון לא השכילה להתאושש, איבדה כיוון והפער רק הלך וגדל, בדרך ל-7:13 למטאלורג במחצית.

מכבי ראשון לציון חזרה בהתלהבות מחדרי ההלבשה, גל אברהם צימק את התוצאה עם שני שערים נאים, מטאלורג חזרה להוליך בשישה שערים ופומרנץ עם צמד הקטין ל-17:13. פער ארבעת השערים נשמר גם בדקות הבאות, כאשר פומרנץ ואברהם המשיכו להיות הבולטים בהתקפת הצהובים. עכשיו רק צריך לעשות כמה עצירות בהגנה, אבל הקלות בה כובשים האורחים היא בלתי נסבלת. פומרנץ צימק בפנדל, לפני שמטאלורג עלתה ליתרון שיא במשחק - 17:26. ראשון לציון נשברה.

כבשו למכבי ראשון לציון: חן פומרנץ 6 שערים, גל אברהם 4, סילביו באיצאנו 3, יואב נאמן 2, פיליפ מריאן, יוהאן רושקה, אריאל רוזנטל ודור גבע 1 כל אחד.

כדוריד בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully