וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפלאו, את הליטאים היורובאסקט דווקא מעניין

איך ממלאים הליטאים את האולמות ולמה דווקא עכשיו פיב"א מנסה לשנות את החוקים? אור שקדי מדווח מאליפות אירופה

הסיפור הגדול ביותר של אליפות אירופה 2011 עד כה הוא הטירוף מסביב לאליפות מצד המדינה המארחת ליטא. למרות שבחלק מהמשחקים האולמות לא מלאים לגמרי, ההרגשה היא כי מדובר עד כה בהצלחה הגדולה ביותר מבין אליפויות אירופה האחרונות. הדלילות הגדולה ביותר באולמות נרשמת דווקא בשעה המרכזית של המשחקים, 21:00 בערב, כשגם אמש (שישי) במשחק בין צרפת לגרמניה, המשחק המרכזי של בית ב' בשיאולאי, נרשמו קרחות.

אלא שמחוץ לשיאולאי ארינה, כמו בכל ערב בשעה 21:00, התמלא איזור האוהדים הגדול, שכבר הכיל לפני פתיחת האליפות מעל 10 אלף ליטאים ששברו את שיא גינס בכדרור בו זמנית, באוהדים שבאו לצפות במשחק נבחרתם מול נבחרת טורקיה. הליטאים עד כה לא מבריקים באליפות, למרות מאזן נקי מהפסדים, אבל זה לא מונע מכמעט 1,500 אוהדים לצאת בטמפרטורה של 8 מעלות, ולעודד את הנבחרת ברחובות תוך עידוד מסיבי.

"האליפות הזאת היא באמת חגיגה גדולה עבור כולנו, אבל היא תהיה מושלמת רק אם נבחרת ליטא תחזור עם מדליית הזהב לראשונה מאז אליפות אירופה 2003", אמר אמש יונאס קירזיקס, ממארגני הבית בשיאולאי. "צריכים להבין שנבחרת ליטא בכדורסל היא אחד ממקורות הגאווה הגדולים במדינה. הכדורגל פה הוא לא משהו יותר מדי חיובי, עשינו תיקו 0:0 עם ליכטנשטיין, אז כל המדינה מאוחדת ומקווה שבסוף האליפות תהיה חגיגה אמיתית".

אולי גם השיטה תשתנה?

אגב באיזור האוהדים מנסים הליטאים למכור את המזכרות הרשמיות מהאליפות, אך לא בהצלחה רבה מדי. "אנשים לא נכנסים לקנות, מסתכלים אבל לא קונים", סיפר רוברט שמוכר בחנות הרשמית. ככל הנראה מה שגורם לכך הוא המחיר הגבוה של הפריטים. הליטאים מצליחים להפתיע באיזור האוהדים כשלצד הבירות, הסנדוויצ’ים והשתייה הקלה המסורתית שנמכרת, הם מוכרים גם דגים, נקניקים וגבינות בצורה שמזכירה חנות מכולת ישראלית. אגב, בכל יום אחר הצהריים מתמלא איזור האוהדים בילדים שבאים להתחרות במשחקי אחד על אחד, שלושה על שלושה, או תחרות שלשות.

אליפות אירופה הנוכחית משמשת גם כמקור לפגישות בין ראשי פיב"א אירופה לקראת הטורנירים הבאים. אליפות אירופה הבאה תיערך בסלובניה, והיא צפויה להיות מוכרזת כבר בסיום האליפות על ידי פיב"א אירופה, כשהלוגו הרשמי כבר הוצג על ידי מכוניות של המשלחת הסלובנית שבודקת את הביצועים של הליטאים באליפות הנוכחית. הסלובנים מגדירים את האליפות הבאה כמשימה לאומית לא פשוטה.

בין הדיונים של הימים האחרונים עלה כי באליפות אירופה 2015 תשונה השיטה, ושלב הבתים הראשון של האליפות יחולק בין ארבע מדינות שונות – קרואטיה, איטליה, צרפת וגרמניה, כששלב הבתים השני ימשוך אליו רק שתיים מהמדינות האלה והגמר ייערך ככל הנראה בצרפת. בשלב זה יש התנגדות של מספר חברים בפיב"א למהלך כשמי שהגישו מועמדויות נגדיות הן ספרד ואוקראינה שזוכה לתמיכת לא מעט מחברי פיב"א כדי לקדם את הכדורסל במדינה.

יורובאסקט - כל הדיווחים, הכתבות והפרשנויות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully