וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק: "האמנתי שאנחנו יכולים לעלות"

מאמן הנבחרת החמיא לשחקניו: "החבר'ה נתנו את הכל מהיום הראשון". איבקוביץ': "פניני שחקן מלוכלך, צריך להעניש אותו"

אימג'בנק GettyImages

צילום וידאו: אור שקדי, שליח וואלה! ספורט לליטא
עריכת וידאו: טל רזניק

נבחרת ישראל נתנה את כל מה שיש לה, היום (שישי) בצהריים, במשחקה השלישי באליפות אירופה. לצערם של השחקנים בכחול לבן, מהצד השני עמדה נבחרתה המנוסה של סרביה, סגנית אלופת אירופה להזכירכם. ישראל כבר הובילה ב- 12 הפרש במהלך הרבע השלישי, אבל זה לא הספיק לניצחון, שהיה נותן תקווה מחודשת לנבחרת. בסיומו של יום, בפעם הראשונה באליפות הזו ישראל זוכה למחמאות, אבל ההפסד השלישי של הנבחרת גם חרץ את גורלה והיא מודחת מהטורניר. לישראל, שתזכה ליום חופש מחר, נשארו עוד שני משחקים לפרוטוקול מול לטביה ואיטליה והיא תנסה לסיים את האליפות בטעם טוב.

"האמנתי שאנחנו יכולים לעלות"

מאמן נבחרת ישראל, אריק שיבק היה מאוכזב מאוד בסיום. "מהעבירה הטכנית שהם קיבלו הייתה נקודת מפנה. אני שילמתי השנה קנס כשדיברתי על שופטים, ואני לא מוכן שהפעם ידפקו אותי ואני גם אקבל קנס. דיברתי עם דיויד וליאור ואמרתי להם שאנחנו מנוסים ואנחנו יודעים שזה יעלה לנו ביוקר. בגלל זה הוצאתי את דיוויד כי ידעתי שיהיה שריקות של עבירות נגדנו. כשאתה לא יכול לשמור אז הם קולעים את השלשות שלהם מבחוץ, וברגע שהם קלעו מבחוץ היה קשה לנו לשמור והתהפך המשחק".

שיבק המשיך ואמר: "כספורטאי אתה מאוכזב שאתה מפסיד. יצא לנו לשחק מול שלושת הנבחרות החזקות בבית במשחקים הראשונים. מאוד רציתי לעלות, ומאוד האמנתי בזה. אני מודה שלא הערכתי כראוי את הכוח האדיר של הנבחרות עם שחקני ה-NBA. אתמול ראיתי משחק מהיציע בדופק רגוע, ואתה רואה שחקנים שיכולים לקלוע 40 או 50 ולנצח משחקים. אני שומע שכותבים שלא נתנו הכל, אבל אני אומר- החבר'ה נותנים את הכל מהיום הראשון ועד היום. זה ששיחקנו היום יותר טוב, זה נכון, אבל לבוא ולהגיד שלא נתנו את הכל זה לא נכון".

על המשחק עצמו אמר המאמן: "הסרבים לא אגרסיביים כמו הצרפתים, וברגע שנותנים לנו להזיז את הכדור ויש פחות לחץ על מוביל הכדור אז אנחנו נראים כמו שאנחנו נראים. זה לא סוד שהלחץ על משחק המעבר שלנו פוגע בנו. ברגע שקרסטיץ' עומד מתחת לסל אז אתה חייב לעזור ומקבל שלשות על הראש. חיפשנו יותר התקפה היום, כי עם 65 נקודות אי אפשר לנצח".

על יכולותיו של אפיק ניסים, שהיא טוב הערב, אמר שיבק: "כשזימנתי את אפיק ניסים חלק מהאנשים שאלו מה אני עושה. אני עקבתי אחרי אפיק כל השנה והוא לא הפתעה בשבילי. אפיק משחק 8 שנים כמקצוען באירופה ולוקח אליפויות בחוץ לארץ. במאני טיים הוא לא עשה במכנסיים. על אלישי אמרתי לפני הקמפיין שקרו לו בשנה שעברה כל מיני דברים, מכבי, פציעה, שחקן העונה. אלישי התבגר בשנה, והוא הרבה יותר בוגר במשחק שלו. קיבלנו היום עוד שחקן לנבחרת".

כשנשאל האם היעדרותו של כספי היא הסיבה לכך שהנבחרת עדיין נטולת ניצחונות באליפות, אמר שיבק: "אין שחקן בארץ שיכל לשנות את הסיטואציה שאנחנו נמצאים בה היום. כל השחקנים שפה הם הכי טובים שהיה אפשר להביא לפה. נלך לשני המשחקים האחרונים וננסה לנצח את מה שאפשר, נחזור הביתה ונעשה סיכומים".

צפו בישראל נותנת פייט, אך נכנעת 89:80 לסרביה

"שיחקנו אגרסיבי ולא פחדנו"

אפיק ניסים, שרשם את משחקו הטוב ביותר הערב, אמר בסיום: "כל הכבוד לכולם, להפסיד שני משחקים כמו שהפסדנו נגד גרמניה וצרפת זה היה מאוד קשה, והמצב רוח היה למטה. אמרנו שיש עוד סיכוי לעלות, ושנילחם כדי להראות יותר טוב, ואני שמח שזה מה שעשינו. שיחקנו אגרסיבי מהדקה הראשונה בהתקפה ובהגנה, ולא פחדנו".

על היכולת האישית שלו אמר ניסים: "אני שמח ששיחקתי הרבה, זאת הייתה המטרה שלי מההתחלה להשפיע על הנבחרת. יצרתי היום הרבה יותר, וגם יותם שיחק טוב מאוד. בסך הכל אנחנו נבחרת כדורסל והיינו צריכים להראות יותר טוב. נעשה את המקסימום בשני המשחקים הבאים, זאת בסך הכל אליפות אירופה ועוד נבחרות טובות לא עולות לסיבוב הבא. אני לא חושב שהתעוררנו מאוחר, נפלנו לבית קשה, שיחקנו מול נבחרות עם שחקני NBA, אני לא אגיד ששיחקנו טוב אבל הראנו היום שאפשר לשחק טוב גם אחרי שני משחקים לא טובים".

במהלך הרבע השלישי של המשחק נשלח לפרקט גל מקל, ואחרי פחות מדקה בה לקח זריקה לא טובה שלח אותו אריק שיבק לספסל תוך כדי שהוא צועק עליו: "מה זאת הזריקה הזאת, אתה צריך למסור". דיויד בלו המאוכזב אמר בסיום: "זה הכדורסל. שלטנו רוב המשחק, היה לנו קשה, אבל זה רק משחק. אם היינו מגיע לנו לנצח, היינו מנצחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

איבקוביץ' על פניני: "אין מקום ללכלוך כזה"

בנבחרת סרביה לא ממש חגגו את הניצחון על ישראל, בעיקר כיוון שהנבחרת של דושאן איבקוביץ' היתה רחוקה מלהרשים, ובשלבים המאחורים זה לבטח לא יספיק עבורה. איבקוביץ' עצמו פחות התעניין לדבר על המשחק עצמו בסיום, והיה עדיין כעוס מאוד על גיא פניני, עימו התעמת במהלך המשחק, וכתוצאה מכך אף קיבל עבירה טכנית מהשופטים.

"אני מכיר אותו טוב", אמר איבקוביץ' העצבני, "ואני רוצה להגיד לו את תגובתי הרשמית: במשחק הכדורסל אין מקום ללכלוך שכזה". איבקוביץ' אף התייחס למהלך שביצע פניני במשחק מול נבחרת גרמניה: "זה אותו הפניני- ולא ראיתי דבר כזה בהיסטוריה- שקיבל עבירה טכנית כי הוא שלח את הרגליים שלו קדימה בזמן שהוא זרק שלשה, כדי לסחוט עבירה. הוא פשוט משחק מלוכלך".

על העימות הערב בינו לבין הפורוורד הישראלי, אמר הסרבי: "הגבתי כי האגרוף שלו פגע בבטן של קרסטיץ', והשופטים נתנו לי עבירה טכנית. הם אמרו שהם לא ראו את האגרוף, ואני אומר- אתם שלושה! זה בלתי אפשרי שלא תראו דבר כזה!". המאמן לא נרגע ואמר: "אם זה היה כדורגל, והיו רואים את הקליפ הזה, היה פה עונש משמעותי. אין לי שום דבר אישי נגד 'פנינג'ה', אבל זה השיא של משחק מלוכלך. לזרוק רגליים קדימה, ואז להכות קפטן של נבחרת סרביה".

היורובאסקט בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • אריק שיבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully