וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: חלוץ אחד יספיק מול יוון?

1.9.2011 / 9:30

רגע האמת הגיע, פרננדז החליט להציב את שכטר לבד בהתקפה במשחק הגורלי ( 16:00, ע' 10 ו-5 HD). בן הרוש וזהבי בהרכב

קובי אליהו

רגע האמת של נבחרת ישראל ממש קרב ובא, כאשר היום (שישי, 16:00, ערוץ 10 וספורט 5 HD) היא תתייצב למשחק הגורלי והחשוב בבלומפילד נגד נבחרת יוון, בעימות שעשוי להכריע האם היא תגיע ליורו 2012. אחרי פתיחת קמפיין חלשה שכללה תיקו בגאורגיה, הפסד ביתי לקרואטיה והפסד ביוון, הנבחרת של לואיס פרננדז חזרה לעצמה עם שלושה ניצחונות רצופים (שניים על לטביה ובתווך אחד על גאורגיה) והשאירה לעצמה סיכוי להילחם על אחד משני המקומות הראשונים. הכל מתנקז לרגע האמת בבלומפילד, שם 15 אלף איש ידחפו במשך 90 דקות על מנת לנצח את מוליכת הבית ולשמור על החלום.

תשע פעמים בעבר נפגשו נבחרות ישראל ויוון, ורק פעם אחת הצליחה לנצח ישראל. זה היה במוקדמות אולימפיאדת רומא 1960, אז אברהם מנצ'ל ונחום סטלמך הובילו לניצחון 1:2. משחק הבית האחרון מול היוונים, במרץ 2009, הסתיים ב-1:1, כאשר עומר גולן הציל נקודה במחצית השנייה באצטדיון רמת גן. בקמפיין הנוכחי, יוון שמרה על הבית עם 1:2 על ישראל בפיראוס. האם המשחק התשיעי יהיה זה שישבור את המנחוס?

אתמול התקבלה גם הודעה משמחת מההתאחדות לכדורגל. משרד התמ"ת אישר כצפוי את התיקונים בבלומפילד ושוחררו למכירה 1,500 כרטיסים נוספים, שנמכרו כולם עד השעה 12:00 בצהריים היום. בשעתיים שקדמו למשחק ניסו עשרות אוהדים שנותרו ללא כרטיס להיכנס למגרש והציעו מחירים שהגיעו עד 400 שקל לבעלי כרטיסים בכניסה לאצטדיון.

בתחילת המשחק ייערך טקס פרידה מאריק בנאדו, שמעון גרשון ואלון חרזי. את ההמנון ישיר הזמר שלומי שבת. ההתאחדות לכדורגל רכשה כעשרת אלפים דגלונים בכחול לבן שחולקו כבר היום על הכסאות בבלומפילד ובנוסף מספר זהה של צינורות עידוד. חברת AIG תחלק לכל האוהדים שיגיעו לאצטדיון כובע מצחייה, ותמקם תזמורות ביציעים שינגנו שירי אוהדים.

יוסי בניון קפטן נבחרת ישראל (שמאל) עם ערן זהבי. קובי אליהו
תם ונשלם, עכשיו נשאר רק לנצח. ערן זהבי עם יוסי בניון/קובי אליהו

באימון המסכם לקראת המשחק, תרגל פרננדז חמישה קשרים וחלוץ בודד, כשעמרי בן הרוש יפתח בעמדת המגן השמאלי. השינוי היחיד ממה שהיה צפוי תחילה הוא שיבוצו של זהבי כקשר קדמי מאחורי החלוץ. ליאור רפאלוב ויוסי בניון ישחקו באגפים, כשאלמוג כהן ובירם כיאל ישחקו בקישור האחורי. מתברר כי עוד לפני האימון, לקח פרננדז את כיאל וכהן לשיחה וככל הנראה נתן להם דגשים לקראת המשחק, מה שהצביע על כך שהם פותחים בהרכב.

לגבי זהבי, השחקן קיבל הנחיה לשחק בעמדה התקפית ולבעוט הרבה לשער. שחקני הנבחרת קיבלו בהפתעה גמורה את ההחלטה לפתוח עם בן הרוש בהרכב. "הוא שחקן צעיר ולא מנוסה, אבל אנחנו סומכים עליו", אמרו בנבחרת. טוטו תמוז סובל ושוחרר מהסגל, כשגם מאור מליקסון פצוע וייעדר. השניים הצטרפו לאליניב ברדה ובן שהר הפצועים. כך או כך, נראה כי פרננדז בונה על עומר דמארי כמחליף ולא על תמוז. גם ביברס נאתכו ומאור בוזגלו עשויים להשתלב במחצית השניה.

המערך של פרננדז, 4:2:3:1, הוא מערך זהה לזה שתורגל במחצית השניה נגד חוף השנהב. בנבחרת הסבירו כי מדובר במערך דינמי שיכול להשתנות בכל שלב. כך לדוגמא, ערן זהבי יכול להיות מתופקד כחלוץ, והמאמן יכול לתמרן את השיטה בקלות עם שחקני הספסל. במהלך אימוני השבוע נוסו גם מערכים אחרים. באסיפה המסכמת לקראת המשחק הדגיש פרננדז כי יוון נבחרת מאורגנת ואת היציאה המעברים המהירים שלהם מההגנה להתקפה.

המאמן הזהיר גם מקראגוניס היווני, למרות שכלל לא בטוח כי יפתח. פרננדז אף הקרין גם שתי קלטות של משחקי נבחרת יוון מול קרואטיה ובוסניה (שני המשחקים הסתיימו בתיקו ללא שערים). לקראת סיום האימון המסכם תרגל המאמן בעיטות לשער מחוץ לרחבה. המאמן גם הזהיר את שחקניו מספיגה במצבים נייחים. "היוונים עומדים מאחור ואז יוצאים להתקפה. אסור להכשיל אותם קרוב לשער", הוסיף.

עוד בנושא:

רוצים עוד משחק לפנתיאון: היזכרו בניצחונות המרשימים

ליאור רפאלוב מזהיר מפני זלזול ביוונים

איתי שכטר גאה להיות חלק מדור מוצלח

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

פרננדז: "משחק חשוב מאוד"

על המפגש המסקרן, אמר פרננדז במסיבת העיתונאים: "המשחק מול יוון הוא אחד החשובים שיש לנו. אנחנו מארחים את הנבחרת שבמקום הראשון בבית, זו נבחרת שעדיין לא נוצחה. הבקיעה שמונה שערים וספגה רק שלושה. היא נבחרת עם הרבה ניסיון. צריך לזכור שיוון היא אלופת אירופה וצריך לתת לה הרבה כבוד. השחקנים בטוחים בעצמם כי אנחנו אחרי שלושה ניצחונות ברצף במשחקים רשמיים. זה צריך לתת לנו כוח למשחק שהולך להיות קשה ומסובך".

יוסי בניון התייחס תחילה להצטרפותו לארסנל, ואמר: "אני מאוד מאושר להצטרף למועדון גדול כמו ארסנל. זה אתגר גדול, חוויה ואני מחכה לרגע שיגיע ולהתחיל להתאמן עם החברים החדשים. כמובן שמה שמעניין אותי עכשיו זה המשחק מול יוון".

בניון התייחס לשאלות על המנהיגות שלו בנבחרת: "זה לא האשמה שלי שהתקשורת אוהבת להפיל הכל על שחקן אחד. אם כולם יהיו טובים, אנחנו נגיע לאן שאנחנו רוצים. זה עוד משחק חשוב וקריטי, ומקווה שהפעם לא נאכזב ונעשה את זה. יש המון שחקנים טובים, ואני מאמין שאפשר לנצח. המבחן הגדול שלנו זה מחר. אמנם אנחנו משחקים בבית, אבל ליוון יש יותר ניסיון והצלחה".

על הביטחון שאיתו מגיעים השחקנים, הוסיף הקשר: "טוב שיש ביטחון. אני שמח לשמוע שהשחקנים מקרינים את זה. אני בטוח בשחקנים שנמצאים פה, אני גם מאמין שננצח את המשחק, אבל זה יהיה קשה".

על הניסיון האישי שלו לקראת המשחק הקרוב, הוא אמר: "אף פעם אי אפשר לדעת איך המשחק יתפתח, אבל היתרון של יוון זה שהם יודעים שגם תוצאת תיקו תשרת אותם. אנחנו מצפים לכך שהם ישחקו יותר הגנתי וינסו להכות במתפרצות. אנחנו רגילים לכך שלפעמים סופגים שער, ואז הקהל לוחץ. אני מבקש שהקהל יתמוך בנו במשך כל המשחק, גם אם נספוג שער".

הרכב משוער נבחרת ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, טל בן חיים, רמי גרשון, עמרי בן הרוש, בירם כיאל, אלמוג כהן, ליאור רפאלוב, יוסי בניון, ערן זהבי, איתי שכטר.

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

סנטוס: "נשיג את התוצאה שאנחנו רוצים"

גם נבחרת יוון ערכה היום אימון ומסיבת עיתונאים לקראת המשחק מחר, ומאמן הנבחרת , פרננדו סנטוס, דיבר במסגרת מסיבת העיתונאים: "אנחנו רוצים לנצח גם כן. אני חושב שנראה משחק מאוד אגרסיבי עם שתי נבחרות טובות מאוד. ישראל היא נבחרת טובה עם שחקנים טובים".

סנטוס דיבר על המטרה של הנבחרת שלו בבלומפילד: "יש לנו את המטרה שלנו והיא לנצח, וננסה לעשות את המיטב כדי להשיג את זה. אני בטוח שנהיה מרוכזים במאה אחוז במשחק, ונשיג את התוצאה שאנחנו רוצים".

למרות חשיבות המשחק גם מבחינת הנבחרת ביוון, במדינת הבוזוקי לא ממש מתרגשים מהעימות הצפוי בבלומפילד וממשיכים להתעסק בעיקר בהחתמות האחרונות של הקבוצות הגדולות וכמובן באליפות אירופה בכדורסל הנערכת בליטא. הנבחרת הלאומית בכדורגל נדחקת לשוליים.

המאמן סנטוס טרם חשף את ההרכב המתוכנן שלו, אך על פי הערכות יאניס זראדוקאס יערוך את הופעת הבכורה שלו בעמדת המגן השמאלי, וגיורגוס קראגוניס הוותיק יקבל את המקום בקישור. דימיטריס סלפינגידיס יחבור לגאורגיוס סמאראס בחוד.

הרכב משוער נבחרת יוון: מיכאליס סיפאקיס, ואסיליס טורוסידיס, אברם פפאדופולוס, קיריאקוס פפאדופולוס, יאניס זראדוקאס, קוסטאס קצוראניס, פנטליס קאפס, גיורגוס קראגוניס, סוטיריס ניניס, גאורגיוס סמאראס, דימיטריס סלפינגידיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully