וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי שכטר: "זה אחד הדורות הכי טובים אי פעם"

30.8.2011 / 13:24

רגע לפני שהוא מתכוון לכבוש מול יוון, איתי שכטר אופטימי לגבי הנבחרת וחושב על משימת העתיד שלו ושל חבריו לנבחרת

בין השחקנים שזימן פרננדו סנטוס, מאמן נבחרת יוון, למשחק הגורלי בישראל ביום שישי אפשר למצוא את הקשר הצעיר אתנאסיוס (תאניס) פטסוס בן ה-20, חברו של איתי שכטר לקייזרסלאוטרן. בעצם, אולי חבר זו לא ההגדרה המדויקת. "אמרתי לו שאנחנו חברים עד אחרי המשחק נגד באיירן מינכן ושאחר כך לא ידבר איתי", סיפר החלוץ הישראלי בחיוך והרגיע: "דיברנו הרבה, גם על המשחק. אמרתי לו שישראל מדהימה".

שכטר חוזר לנבחרת למשחק רשמי לראשונה מזה קרוב ל-11 חודשים. אחרי שנה של פציעה ומעבר מתוקשר לגרמניה, החלוץ בן ה-24 מספר בראיון לוואלה! ספורט על קשיי ההתאקלמות בבונדסליגה, החיים בקבוצת תחתית, הקשר המיוחד עם לואיס פרננדז והציפיות מעצמו ומהנבחרת רגע לפני המשחק בשישי, שאולי ישנה את פני הכדורגל הישראלי.

שכטר מנסה לצנן לפני יוון: "חושבים שמדובר בניצחון קל"

לקראת ישראל-יוון: כל הכתבות, סיקור מיוחד

שחקן נבחרת ישראל איתי שכטר חוגג לאחר שכבש שער. רויטרס
קייזרסלאוטרן? מהשבוע רק במוד של נבחרת, ושאף יווני, גם אם הוא חבר לקבוצה, לא ידבר אתו. איתי שכטר/רויטרס

איתי, בוא נתחיל מהסוף. באיירן מינכן זו לא קבוצה שפוגשים כל יום

"זו הקבוצה הכי גדולה ששיחקתי מולה בחיים כולל בליגת האלופות. מועדון מאוד גדול. התרגשתי מאוד ואני חושב שזו חוויה גדולה לשחק במשחקים כאלה במיוחד כשהאצטדיון מלא והאווירה ססגונית. באיירן ודורטמונד הם שני מועדונים שמשחקים ברמה שמעל הליגה. היה מאוד קשה, אפילו שספגנו מפנדלים ואת הפנדל הראשון אפשר היה לא לשרוק. ממשחקים כאלה אני מתחיל ללמוד מה זה הבונדסליגה".

כשאתה רואה על המגרש לידך שחקנים כמו ריברי, לאהם וגומז מה עובר בראש?

"לפני המשחק, אתה מתרגש. זו חוויה לפגוש שחקנים כאלה, אבל כשמתחיל המשחק לא חשבתי על זה יותר מדי. שיחקו שם שחקנים ברמה הכי גבוהה בעולם כולם, כולל מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה. זה מרגש, אבל אני מאמין שממשחק למשחק תרד ההתרגשות. לאט לאט אני מרגיש שאני מתקדם ובעתיד אני איראה הרבה יותר טוב".

אפשר לעשות הפרדה ברורה בין משחקים ששיחקת חלוץ יחיד למשחקים ששיחקת עם עוד חלוץ

"מאוד קשה לשחק לבד, במיוחד כששיחקתי חלוץ יחיד במשחק נגד באיירן כי הם סוגרים ומאוד קשה להגיע למצבים, אבל אני צריך גם להתרגל לזה כי יהיו משחקים שאני אצטרך לשחק 9. נכון שזה משהו שאני לא רגיל אליו וברור שהיכולות שלי נראות יותר טוב ליד עוד חלוץ, אבל אין לי ברירה, אני אצטרך ללמוד גם לשחק את ה-9".

בהרבה משחקים לא תהיו פייבוריטים ותשחקו במערך הגנתי

"זה משהו שצריך להתרגל אליו, אבל זו הליגה הגרמנית. יש קבוצות כמו דורטמונד, באיירן, שאלקה ולברקוזן וכל השאר קבוצות שכולן יכולות לנצח את כולן. נכון שבפתיחה אנחנו עדיין לא נראים טוב ולא מציגים את היכולת שהקבוצה הציגה בשנה שעברה, אבל אני מקווה שלאט לאט ניראה הרבה יותר טוב ונתחיל לחבר נקודות כי בליגה הזאת, אסור להתעורר מאוחר. בשנה שעברה קבוצות כמו פרנקפורט היו חזק בתמונת הכרטיס אירופה ומצאו את עצמן בסוף השנה בליגה השנייה".

איך אתה מסכם את ההתאקלמות שלך?

"בהתחלה היה לי מאוד קשה, לא שיחקתי הרבה זמן והיו לי כאבים ברגליים. היה לי קשה עם העומס ולא השתלבתי, אבל עם הזמן התחלתי להרגיש הרבה יותר טוב גם באימונים וגם במשחקי ההכנה. גם המאמן ראה שבהתחלה עדיין קשה לי כי לא שיחקתי הרבה זמן וזו ליגה שונה והכל שונה ופתאום אני מתחיל להיכנס לעניינים, לשחק חזק עם כניסות ומתחיל לעבוד יותר קשה באימונים. בגדול, אני כבר מרגיש הרבה יותר טוב".

אין חשש מקרבות תחתית?

לא, כשהגעתי לקייזרסלאוטרן ידעתי שאני לא מגיע לבאיירן מינכן. הבנתי שאני מגיע למועדון שבסך הכל עלה ליגה לפני שנתיים. מועדון עם מסורת, מועדון גדול, אבל כרגע מועדון עם אחד התקציבים הנמוכים בגרמניה. ידעתי שאני מגיע למצבים האלה ואני צריך להוציא את המקסימום. לעשות את הכי טוב ולאט אני מאמין שגם הקבוצה תיראה יותר טוב וגם אני אראה יותר טוב".

איתי שכטר שחקן קייזרסלאוטרן חוגג שער ראשון בבונדסליגה. Dennis Grombkowski, GettyImages
לא רגיל להיות חלוץ 9, אבל אין ברירה, לפעמים צריך להתרגל לשחק לבד. שכטר חוגג שער בקייזרסלאוטרן/GettyImages, Dennis Grombkowski

שני משחקים בלבד שיחק שכטר בקמפיין הנוכחי של הנבחרת. הוא כבש בהפסד לקרואטיה (2:1) ובהפסד בפיראוס (2:1) באוקטובר, וגם כשחזר לסגל לראשונה אחרי הפציעה בהפסד 4:3 לחוף השנהב לפני שלושה שבועות. הפעם הוא מגיע במעמד שונה, לא רק אחד מ-15 שגרירים שמרכיבים את הסגל, אלא בפוזיציה של שחקן מוביל שמצפים ממנו לספק שערים במה שמוגדר כרגע האמת של הנבחרת בקמפיין הנוכחי בפרט ובשנים האחרונות בכלל.

מרגישים את החשיבות המשחק עם יוון?

"אין ספק שזה המשחק הכי חשוב בקמפיין הזה. זה המאני טיים, משחק שצריך לבוא ולעשות הכל כדי לנצח כי אין מה לעשות, לא יהיה לנו משהו אחר. אין מה לדבר יותר מדי על חשיבות. אנחנו צריכים לעשות זה על המגרש".

עברתם הרבה תהפוכות בקמפיין הזה

"נכון. התחלנו בניצחון ואז הגיעו המשחקים עם יוון וקרואטיה והפסדנו פעמיים. היו רגעים שיכולנו להוציא יותר והיו כמה טעויות. הפסדנו משחקים חשובים וניתנה לנו ההזדמנות לתקן ותיקנו בשלושה ניצחונות. עכשיו יש עוד סיכוי וצריך לעשות הכל כדי לנצח בבית".

ובכל זאת, מאוד לא אהבתם את הביקורת על הנבחרת והמאמן

"הנבחרת מאוד מגובשת. כולם פה ביחד ונותנים אווירה טובה, השחקנים מחוברים למאמן ואפשר לראות בגולים ששחקנים קופצים על פרננדז וזה מראה הרבה שבאמת הוא חשוב לנו. הכל זה תוצאות. בישראל מהר מאוד שופטים גם לטובה וגם לרעה. שחקן יכול לתת משחק טוב או שניים וכבר יכתירו אותו כמלך הבא של ישראל. מצד שני, שחקן או מאמן שמפסיד שני משחקים כבר מעלים אותו על מטוס ומעיפים אותו. אני תמיד אומר שאין תחליף לזמן".

איך נוצר הקשר המיוחד בין פרננדז לשחקנים?

"לואיס תמיד שומר על השחקנים שלו. הוא נותן לשחקנים גיבוי גם אחרי הפסדים וגם במשחקים פחות טובים. אין אצלו פתאום אחרי משחק שהיית לא טוב להיות אליך לא נחמד. יש לו כבוד לשחקנים והוא מאמין בשחקנים שלו גם בטוב וגם ברע. כשמאמן אוהב אותך ומעריך אותך בכל מצב, גם כשלא הולך, אתה תמיד תאהב אותו. ללואיס יש את זה וברגע ששחקנים אוהבים את המאמן זה אחד הדברים החשובים. הוא בא לפה לקמפיין שלם ולא צריך לשפוט אותו אחרי כמה משחקים, אלא לפי קמפיין, תוצאות והישגים. רק בסוף הקמפיין צריך לראות מה יהיה איתו".

מה עוד אפשר להוציא מהקמפיין?

"אין יותר מדי מה לדבר. בשישי זה המאני טיים, המשחק הגורלי. זה המשחק שאנחנו צריכים לבוא אליו הכי מוכנים בעולם ואחריו נדע מה עוד אפשר להוציא מהקמפיין".

ליאור רפאלוב שחקן נבחרת ישראל חוגג עם המאמן לואיס פרננדז. ברני ארדוב
התקשורת לא אוהבת את פרננדז? השחקנים כן, וזה מה שחשוב/ברני ארדוב

הכדורגל הישראלי חווה קיץ מרתק. הנהירה ההמונית של השחקנים לאירופה העמידה את מספר השגרירים על קרוב ל-40. במקביל, הקבוצות הישראליות נחלו הצלחה מרשימה במפעלים האירופיים. כך שבגדול, התחושה היא שהכדורגל הישראלי מתקדם למקומות טובים. השאלה היא: מתי ההצלחה הזו תבוא לידי ביטוי גם ברמת הנבחרת?

מה דעתך על ההצלחה של הקבוצות הישראליות בקיץ הזה?

"מדהים. גם שחקנים מהקבוצה שלי אמרו לי שזו שהפתעה גדולה לשמוע ששלוש קבוצות ישראליות משחקות בשלב הבתים של הליגה האירופית. זה אומר שהכדורגל שלנו בצמיחה. יש הרבה מדינות שאין להן נציגה אחת. גם מכבי חיפה בליגת האלופות שמשחקת בסגל צעיר באה ועומדת מול אלופת בלגיה ובדקות רבות של המשחק משחקת הרבה יותר טוב, כמובן מכבי תל אביב שעשו תוצאה מצוינת והפועל תל אביב זה מועדון גדול עם מסורת שתמיד עושה כבוד לישראל באירופה. כיף לראות את זה מחו"ל והלוואי שזה ימשיך כל הזמן".

זה צריך לתת רוח גבית לנבחרת?

"אני בטוח שכן כי זה חלק מההתקדמות של הכדורגל הישראלי. כשקבוצות משחקות בשלב הבתים, יש יותר מפגשים לשחקנים במעמדים גדולים בזירה האירופאית. שחקנים משחקים נגד יריבים יותר חזקים, מקבלים ניסיון ובשורה התחתונה, זה צריך לעזור לנבחרת. בכלל, הקיץ הזה הוכיח שהכדורגל שלנו מתקדם".

כולם מדברים על היציאה ההמונית שלכם לאירופה. כבר מרגישים שינוי בנבחרת?

"אני לא אוהב לשפוט את זה אחרי חודשיים-שלושה שחקנים כי בפרק זמן הזה לא צריך לצפות משחקנים להשתנות מהקצה אל הקצה. ברור שאנחנו לומדים, עובדים הרבה יותר קשה, אבל אפשר יהיה לשפוט את זה על המגרש רק אחרי תקופה הרבה יותר ארוכה. זו שאלה שצריך לשאול את יוסי (בניון) וטל (בן חיים). אנחנו שחקנים שיצאנו רק השנה ולכן לא צריך לצפות לשינוי מיידי. המבחן שלנו יהיה אחרי 10 חודשים, שנה-שנתיים בחו"ל ואז נראה לאן תגיע הנבחרת. אני חושב שכל שחקן שיוצא לחו"ל, משחק, צובר דקות ומתאמן ברמות הגבוהות זה משהו שיכול לקדם ולעזור לכדורגל הישראלי".

זה הדור הכי גדול שהיה לכדורגל הישראלי?

"זה דור מצוין עם מגוון שחקנים מכל הסוגים, במיוחד בחלק ההתקפי, ולפעמים זה כאב ראש למאמן. אני לא יודע אם זה הדור הכי טוב, אבל ברור שזה אחד הדורות הטובים שהיו לכדורגל שיכולים להוביל אותנו מצוין. לאן אנחנו רוצים להגיע? אנחנו רוצים להוביל את הנבחרת הכי רחוק שאפשר, אבל עכשיו רוצים להתמקד במשחק נגד יוון ורק אחרי זה נדע לאן אנחנו ממשיכים".

איתי שכטר עדיין לא ביסס את עצמו כשחקן מוביל בנבחרת

"אני מרגיש טוב בנבחרת. אני אוהב לבוא לנבחרת ובכל מקום שאני נמצא, השאיפות שלי להיות שחקן מוביל. בנבחרת זה לוקח יותר זמן, אבל אני מאמין שעם הזמן אני אוכל להיות שחקן מוביל גם בנבחרת. אם אני אמשיך להתקדם ולהתפתח בגרמניה, יהיה לי עוד הרבה מה לתרום".

שחקן נבחרת ישראל איתי שכטר מול שחקן נבחרת יוון ניקוס ספירופולוס. רויטרס
זמן טוב עבורו לבסס את המעמד שלו ועבור הנבחרת לבסס את המעמד שלה באירופה. שכטר מול ניקוס ספירופולוס במפגש הקודם ביוון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully