וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את יריבות מכבי חיפה בליגה האירופית

מה יש לרוני לוי וסטיאווה להציע במפגש הפיקנטי, מה קורה לראול בשאלקה ומי התגעגע לטון קאנן? הכירו את יריבות האלופה

שאלקה

ראול שחקן שאלקה. קובי אליהו
שוב בארץ הקודש. מי יזכה בחולצה שלו הפעם? ראול/קובי אליהו

מסורת באירופה: זכייה בגביע אופ"א 1996/7, חצי גמר ליגת האלופות 2010/11

מאמן: רלף רנגניק

שלושת הכוכבים: ראול, קלאס יאן הונטלאר, בנדיקט הובדס

מי שהתגעגע לראול והחברים, יקבל אותם שנה שנייה ברציפות. אחרי שחלקה בית בליגת האלופות עם הפועל תל אביב, תכיר שאלקה גם את מכבי חיפה ותנסה לנצח הפעם בישראל, אחרי שסיימה ב-0:0 מול האדומים בבלומפילד. שאלקה נעצרה אשתקד בחצי גמר ליגת האלופות על ידי מנצ'סטר יונייטד (אחרי שהדהימה עם 2:5 על אינטר בסן סירו ברבע הגמר), ובליגה חוותה עונה עלובה עם מקום 14 ופיטורים של פליקס מגאת. רלף רנגניק הגיע במקומו והשיג את פרס הניחומים עם הנפת הגביע אחרי חמישייה בגמר לרשת דואיסבורג.

בשאלקה חולמים כבר 53 שנים על אליפות, אך בעונה האחרונה נאלצו לראות את היריבה המושבעת דורטמונד חוגגת זכייה בתואר עם כדורגל נהדר. הקבוצה מגלזנקירשן זכתה בשבע אליפויות, אולם האחרונה כאמור ב-1958. ב-2001, 2005, 2007 וב-2010, היא סיימה כסגנית וצברה עוד קצת תסכול. בארונה של שאלקה יש גם ארבעה גביעי גרמניה וכן תואר אירופי אחד - גביע אופ"א מ-1997. בקיץ חזרו לקבוצה לואיס הולטבי המוכשר (אחרי השאלה במיינץ) ויאן מוראבק הצ'כי (השאלה בקייזרסלאוטרן) ובין היתר הצטרפו גם כריסטיאן פוכס וצ'יפריאן מאריקה.

מנואל נוייר כבר נטש לטובת באיירן מינכן, אבל המחליף שלו רלף פרמן מסתמן כמי שמסוגל ללכת בעקבותיו. שאלקה קיבלה בתחילת העונה את קלאס יאן הונטלאר שחזר מפציעה, ונראה שהוא חד מתמיד עם רביעייה בגביע, שלושער לרשת קלן בליגה ועוד רביעייה לרשת הלסינקי ביום חמישי בפלייאוף הליגה האירופית. גם ראול האגדי עדיין כאן, למרות סוג של סכסוך בינו לבין המאמן רלף רנגניק. החלוץ הספרדי האלגנטי הוא מלך השערים באירופה ותמיד חוויה לראות אותו משחק. ניר דוידוביץ' יכול להתכונן.

סטיאווה בוקרשט

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. קובי אליהו
איך יקבלו אותו האוהדים הירוקים? רוני לוי/קובי אליהו

מסורת באירופה: זכייה בגביע האלופות 1985/6, גמר גביע האלופות 1988/9. הגיעה לחצי גמר גביע אופ"א ב-2005/6

מאמן: רוני לוי

שלושת הכוכבים: פאבלו ברנדן, באנל ניקוליצה, לאנדרו טאטו

לראשונה בקריירה האירופית שלו, רוני לוי יגיע עם קבוצתו לישראל ויפגוש דווקא את מכבי חיפה, אותה הוביל לשלוש אליפויות כמאמן בחמש שנים, לפני שפינה את מקומו לאלישע לוי. רוני לוי, כזכור, גם שיחק במכבי חיפה בין השנים 1992-1997, לפני שנאלץ לפרוש בגלל פציעה ועבר לאמן במחלקת הנוער עד שקיבל את ההזדמנות מיעקב שחר בבוגרים. סטיאווה בוקרשט היא הקבוצה השנייה של המאמן הישראלי ברומניה, אחרי שהשיג את הסגנות עם אוניראה אורזיצ'ני ב-2009/10.

סטיאווה סיימה בעונה שעברה רק במקום החמישי בליגה, ולמעשה לא זכתה באליפות רומניה מאז 2005/6. היא הסתפקה בגביע בעונה שעברה, ובמהלך הקיץ איבדה לא מעט שחקנים, כאשר התחליפים שקיבל רוני לוי עם מינויו לא היו באותה רמה. את העונה פתחו האדומים-כחולים עם שבע נקודות מארבעה משחקים, כשבמחזור האחרון הפסידו 2:1 לאסטרה פלוישטי. לאחר מכן הגיעה ההתאוששות עם 1:1 מול צסק"א סופיה בפלייאוף הליגה האירופית - תוצאה שהספיקה הודות ל-0:2 במשחק הביתי.

כוכבים בעלי שם אין לרוני לוי בסגל, כאשר בכל מקרה מי שתופס את רוב הכותרות הוא הנשיא האגוצנטרי ג'יג'י בקאלי - מפטר מאמנים סדרתי שלא מפסיק לייצר שערוריות. סטיאווה מסתמכת בחלק ההתקפי בעיקר על הברזילאי לאנדרו טאטו, כשהארגנטינאי פאבלו ברנדן אמון על היצירתיות בקישור לצד באנל ניקוליצה וכריסטיאן טנאסה. על השער מגן צ'יפריאן טטרושאנו המוכשר שהיה מבוקש הקיץ באיטליה, אבל לפניו נמצאת הגנה די פגיעה ובעייתית. גמר הליגה האירופית אמנם ייערך העונה באצטדיון הלאומי בבוקרשט, אך סטיאווה לא חושבת כל כך רחוק. מעבר של שלב הבתים יהיה מבחינתה התחלה טובה.

רוני לוי מתרגש מהמפגש עם מכבי חיפה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

א.א.ק לרנקה

מאמן א.א.ק לרנקה טון קאנן. Petros Karadjias, AP
התגעגעתם? טון קאנן/AP, Petros Karadjias

מסורת באירופה: הופעה היסטורית בשלב הבתים

מאמן: טון קאנן

שלושת הכוכבים: קווין הופלנד, טים דה קלר, מיליאן מרדקוביץ'

זוכרים את טון קאנן? ההולנדי שעבד בבית"ר ירושלים ומכבי תל אביב חוזר לישראל עם המחברת המפורסמת, הפעם כמאמן א.א.ק לרנקה, כשאיתו עובד שחקן העבר ג'ורדי קרויף, בנו של יוהאן הגדול. הקבוצה מלרנקה הוקמה רק ב-1994 והישג השיא שלה הוא זכייה בגביע הקפריסאי ב-2004. בשנה שעברה הוביל אותה קאנן לעונה מפתיעה ולמקום הרביעי, ועכשיו גם להשתתפות היסטורית בשלב הבתים אחרי שהדיחה את רוזנבורג עם ניצחון ביתי 1:2 ותיקו מאופס בחוץ.

א.א.ק לרנקה כבר נתקלה בעבר ביריבה ישראלית, כששיחקה בגביע אופ"א מול מכבי פתח תקוה ב-2004/5. אז היו אלה המלאבסים שעלו בזכות ניצחון 3:4 בסיכום שני המפגשים, אחרי שניצחו 0:4 בארץ ומחקו הפסד 3:0. בסגל של לרנקה ניתן למצוא שחקנים זרים רבים, ביניהם מיליאן מרדקוביץ' הסרבי, ששיחק במכבי תל אביב לפני חמש שנים ועושה חיל בקפריסין בשנים האחרונות. הקפטן של הקבוצה הוא קווין הופלנד, לשעבר בלם איינדהובן ונבחרת הולנד, כשבולנדי בינלאומי נוסף, המגן טים דה קלר, נמצא בקבוצה.

החלוץ הספרדי גונסאלו גרסיה הצטרף במהלך העונה הקודמת ולאחרונה הגיעו עוד שחקני רכש מארצו, דוגמת הבלם אנדר מוריו, המגן אלברט סראן והחלוץ גורקה פינטדו. מדובר בקבוצה נחותה ממכבי חיפה, אך כזו שמסוגלת לעשות צרות לכל קבוצה במשחקיה הביתיים ואף סחטה תיקו מברצלונה בגביע המחזיקות לפני 15 שנים. תשאלו את מלאדה בולסלאב ורוזנבורג.

עוד לקראת שלב הבתים בליגה האירופית:

הכירו את יריבות הפועל תל אביב
הכירו את יריבות מכבי תל אביב
מה עוד זימנה הגרלת הבתים?
הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully