וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-הפועל פ"ת: קטן פותח, לנדאו יהנה מהשקט

26.8.2011 / 13:07

בצל העימות עם המאמן, הקפטן יפתח מול הפועל פתח תקוה (שבת, 17:15, ספורט1, ללא קהל). דוידוביץ' ינוח. משומר וגולסה לא בסגל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* במרץ 2002 גילי לנדאו כבר חולל סנסציה גדולה בקרית אליעזר. 0:4 ענק עם קרית גת על אוואט, רוסו, פראליה, ז'וטה, ויעקובו. מי היה מאמין?

* מכבי חיפה רשמה שמונה ניצחונות ליגה רצופים בבית על הפועל פתח תקוה. במחצית מהם כבשה שני שערים.

* הניצחון האחרון של הכחולים בקרית אליעזר הושג בינואר 2004 (0:2). פרדי דוד היה המאמן המנצח. קודם לכן ניצחה פתח תקוה רק במאי 1997 (2:5).

* כל 14 המשחקים האחרונים בין הקבוצות לא הסתיימו בתיקו. האוהדים יכולים לצפות גם לשערים: מאז דצמבר 1996 לא הסתיים משחק בניהן בתוצאה 0:0.

* הנה נתון חריג: אייל משומר כבש בשני משחקים שונים מתוך חמשת המשחקים האחרונים בין הקבוצות בחיפה.

מפתחות והכנות

מכבי חיפה:

בצל ההדחה מליגת האלופות והאסיפה שערך אלישע לוי אתמול לשחקניו, מכבי חיפה ערכה את האימון המסכם לקראת המשחק מול הפועל פתח תקוה, שייערך ללא קהל. לוי לא תרגל אתמול הרכב, אבל היום התמונה הפכה להיות ברורה יותר – בויאן שראנוב יחליף את ניר דוידוביץ', עלי עוסמאן את אייל משומר ויניב קטן (שלא פתח מול גנק) את אייל גולסה. גם תמיר כהן יפתח בהרכב, כשגוסטבו בוקולי יהיה על הספסל. גולסה ומשומר לא יהיו בסגל, כמו גם חן עזריאל. המשמעות היא שמוחמד גדיר, דלה ימפולסקי, חיים מגרלשווילי ושלומי אזולאי יפתחו על הספסל. "העובדה שהמשחק ייערך ללא קהל מקנה תמיד יתרון לקבוצה האורחת, אבל יחסי הכוחות ברורים. נהיה חייבים לנצח", אמר שחקן בקבוצה.

כזכור, אתמול אמר המאמן לשחקניו: "אני מסתכל על הפנים שלכם ואני רואה שאתם מאוכזבים. אין לי מה לומר לכם. אף אחד לא צריך להיות מאוכזב כי נתנו 100 אחוז. בחצי השעה הראשונה לא נכנסנו טוב למשחק, אבל מהדקה ה-30-35 הייתי די גאה בכם כי נלחמתם עד הסוף. יש עכשיו ליגה אירופית וגם זה לא רע. גם קבוצות גדולות מפסידות בפנדלים ואין מה לעשות. אני יודע שאלה שלא משחקים מוציאים דברים החוצה ולפעמים מדברים יותר מדי. יש לי רק דבר אחד לומר לכם – סבלנות. לא להתייאש".

הפועל פתח תקוה:

גילי לנדאו בוודאי זוכר את הניצחון הגדול עם קרית גת במרץ 2002, אלא שקבוצתו הנוכחית, שכוללת שחקני נוער צעירים במקום סטניסלב דוברובין, נמצאת בצרה הרבה יותר גדולה – מינוס תשע נקודות ובעיות כלכליות. "צריך לנצל את העובדה שהמשחק ללא קהל", נאמר לשחקנים אתמול. הקבוצה תערוך אחר הצהריים את האימון המסכם, אבל ללנדאו אין יותר מדי ברירות באשר להרכב. במועדון מקווים שיוכלו לגייס 18 שחקנים לסגל במשחק מחר ובעיקר שני חלוצים עד לאחר פגרת הנבחרת בשבוע הבא. ההערכה היא שאחרי החתמת אסף בן מוחה וג'ונתן אסוס, החלוץ הניגרי אלביס אוניימה או החלוץ הגיאורגי וחטאנג קבראצקליה יחתמו בקבוצה. לנדאו היה רוצה להחתים גם שחקן קישור והגנה, אבל בינתיים המפרק לא מאשר. כפי שפורסם אתמול, בקבוצה מאמינים שיוכלו לאשר תקציב עבור השארת גל כהן בשבוע הבא, אבל בינתיים יאלצו להסתדר בלעדיו.

אסף בן מוחה ודניאל אדו ימשיכו לתפקד במרכז ההגנה, כשלורן בן ארי ימשיך לשחק כמגן. החוליה החזקה הקבוצה, חוליית הקישור, תמשיך לכלול את סטולר, אסוס, צרפתי ולוזון. לאור הפציעה של אפרים בוגלה, החוד לא ישתנה – אור פישביין וארמון בן נעים צפויים לפתוח.

יעמדו למבחן

מכבי חיפה - יניב קטן

אחרי העימות המתוקשר של יניב קטן עם המאמן אלישע לוי, ליניב קטן יש עכשיו משימה חדשה – לשכוח שכל זה קרה ולהוביל את מכבי חיפה לאליפות שלישית בארבע שנים. עימות במכבי חיפה מנותב בדרך כלל לאחד משני כיוונים – מפלה חסרת תקדים או הצלחה חסרת תקדים. בפעמים האחרונות שבהם אירעו עימותים בחדר ההלבשה, קטן ידע לשמור עליהם. נדמה שהפעם הוא היה מעט פחות מאופק, אבל השיחה עם המאמן בדרך חזרה אמורה לסגור את התקרית ולשלוח אותה לאגף ההיסטוריה העשיר של המועדון. הניצחון בשלב הבתים של הליגה האירופית מתחיל בארמון בן נעים ואור פישביין. נראה אותו מצליח לחזור לשם אחרי טראומת גנק.

הפועל פתח תקוה - אסף בן מוחה

מאז המרפק שספג מפרוחננקובס, במשחק שאחריו גילי לנדאו הכתיר אותו לאחד הבלמים המוכשרים של מכבי נתניה, אסף בן מוחה נעלם מתודעת אוהדי הכדורגל בישראל. הוא נדד בין ליגות המשנה וחיפש לחזור לליגת העל. הטלפון לגילי לנדאו, שעדיין זוכר לו חסד מהעונה בה נתניה לא הפסידה בבית עם שבעה שחקני בית בהרכב, לא איחר להגיע. מחר, בצל פרשת גל כהן, הוא יצטרך להוכיח בעיקר ללנדאו שהוא לא שכח מה זה לשחק בליגת העל. נגד קבוצה שהייתה שווה כמעט ליגת אלופות, המשימה הזאת הולכת להיות לא קלה בכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: בויאן שראנוב; עלי עוסמאן, איציק כהן, סארי פלאח, טאלב טואטחה; סיידו יאיא, תמיר כהן, עידן ורד, יניב קטן; ויאם עמאשה, ולדימיר דבאלישווילי.

הפועל פתח תקוה: אוסטין אג'ידה; לורן בן ארי, אסף בן מוחה, דניאל אדו, יגאל אנטבי; פביאן סטולר, ג'ונתן אסוס, יניב לוזון, גיא צרפתי; ארמון בן נעים, אור פישביין.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

הפועל פתח תקוה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully