וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעטר זה לא היה קורה

24.8.2011 / 14:02

ההתנהגות המקוממת של יניב קטן בפנדלים מול גנק היא ההזדמנות של מכבי חיפה להפנים באמת ולא בכאילו גם את הצדדים השליליים במנהיגות של הקפטן, אבל לא פחות חשוב: להכיר בעובדה שהקבוצה משחקת טוב יותר בלעדיו. חמי אוזן נותן דוגמה

חשוב להתעכב על הסיבה בגינה יניב קטן סירב להשתתף בדו קרב הפנדלים של מכבי חיפה מול גנק. הכעס שלו לא נבע מחילוף או מאי הצבה בהרכב, הוא לא רטן על המיקום שלו על המגרש או על אי חידוש החוזה שלו. הסיבה של קטן היתה הרבה יותר קטנונית ומן הסתם – הרבה יותר מרגיזה: לא נתנו לו לבעוט את הפנדל הראשון. הסיפור הביזארי הזה לא מנקה את האחריות של אלישע לוי על חוסר המוכנות שלו לאפשרות שמכבי חיפה תגיע לפנדלים, אבל הוא מספק הסבר, מקצועי ובעיקר סמלי, למפלה המנטלית של מכבי חיפה בבלגיה.

אין לדעת מה עבר בראשם של ולדימיר דבאלישווילי ואייל גולסה, שני המחמיצים הראשונים, כאשר הם ראו את האירוע. הם לא בעטו לגופו של השוער ההונגרי של גנק, לאסלו קוטלס, בגלל קטן, אבל חוסר הביטחון שהם ביטאו לפני ביצוע הפנדל נבע גם מכך. כיצד מרגיש שחקן שהקפטן שלו מתנהג ככה ברגע המכריע? איזו דוגמה הוא נותן לצעירים כאשר הוא מתעסק בענייני כבוד פתטיים כל כך? איזה ביטחון הוא משרה עליהם כשהוא זורק כזו פצצה בשלב כזה? בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי יש מספיק דוגמאות להתנהגות סוררת של כוכבי על מהסוג של קטן, זו בוודאי אחת המטופשות והמיותרות שבהן.

המקרה הזה לא מקעקע את התרומה האדירה של קטן למכבי חיפה בעשור האחרון, אבל הוא בהחלט מספק תובנה חשובה בצורה שבה נשפוט את המנהיגות שלו. לראובן עטר, שחקן קצת יותר טוב מקטן, מקרה כזה לא יכול היה לצוץ בגיל הזה ובשלב הזה של הקריירה. אלה שטויות שסטארים עושים בגיל צעיר. עטר, בשתי האליפות של גרנט, חיזק את המערכת ואת המחליפים שלו על הדשא למרות שלא קיבל את הכבוד המלא כשחקן, למרות שהוכיח אחר כך במכבי נתניה שהוא עדיין שחקן-שחקן. עטר מעולם לא דרש את הכדור עם תנועת ידיים עצבניות כמו קטן בבלגיה. הוא לא דרש את הכבוד, הוא קיבל אותו מעצם הפאסון שהקרין כשחקן ענק. קטן, בדומה לדוידוביץ', מעולם לא הבין את המסר הזה לעומק.

שוב – עד כמה שההתנהגות של קטן בפנדלים מקוממת, היא לא מוחקת לו הישג אחד מהרשימה הארוכה והמפוארת שלו במכבי חיפה. אבל היא ההזדמנות של מכבי חיפה להבין סופית שהקבוצה משחקת יותר טוב, יותר שוטף, יותר מהר, בלעדיו. זו ההזדמנות להעביר את המסר שכוכבים אחרים קיבלו כאשר הם חשבו שהם יותר גדולים ממכבי חיפה. אולי בפעם הבאה הילדים שיורשים את קטן יסתדרו טוב יותר בלעדיו ברגע האמת.

קטן שמע שלא יהיה ראשון וסירב לבעוט פנדלים

צפו במכבי חיפה מודחת על ידי גנק

אכזבה גדולה במכבי חיפה לאחר ההדחה

מה אתם חושבים על ההתנהגות של קטן? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully