וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי איוניר: "לפעמים ייקח זמן להריץ את הצעירים"

21.8.2011 / 21:54

מאמן מכבי תל אביב לא נרתע מקשיי הצהובים נגד הפועל פתח תקוה, וגם ברק יצחקי התייחס לנושא: "הוותיקים כאן כדי לעזור"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מכבי תל אביב פתחה הערב (ראשון) את דרכה בעונת 2011/12 עם ניצחון חוץ 1:3 על הפועל פתח תקוה. אבל הדרך של הצהובים לניצחון הבכורה הייתה רצופת חששות, אחרי שהמלאבסים החלשים עלו ליתרון מדהים בדקה העשירית משער של ארמון בן נעים.

כעבור חמש דקות דאג רוברטו קולאוטי להרגיע את המצב עם שער השוויון, אבל דקות ארוכות של חרדה המשיכו לעבור על הקהל הצהוב, עד כניסתו של ברק יצחקי בדקה ה-68. החלוץ המתקמבק כבש כבר אחרי דקה, בישל שער נוסף למוסא קונאטה שתי דקות מאוחר יותר והרגיע את מוטי איוניר לקראת הגומלין מול פנאתינייקוס ביום חמישי.

"על פניו עברנו את זה בשלום", סיכם איוניר בסיום. "נראה שהכל בסדר. אני לא חושב שהמילה שאננות או ההתנהגות של שחקנים כשאננים נמצאת אצלנו. אנחנו בשלב מוקדם של השנה ויש פה הרבה צעירים שיש להם הרבה מה להוכיח. אין ספק שבשבוע בו שיחקנו נגד פנאתינייקוס, קשה ללחוץ פתאום על כפתור ולקוות שהכל יעבוד. ספגנו שער מוקדם שסיבך אותנו. כל הקבוצה יבואו לשחק סגור נגדנו ואנחנו צריכים להיות מוכנים לזה".

"המטרה שלנו היא להריץ את הצעירים, ולפעמים ייקח זמן להריץ אותם", המשיך איוניר. "מכבי תל אביב הולכת לדרך מסוימת. כמובן שאנחנו רוצים לנצח, אבל השחקנים עוד ישתפרו וילמדו ואני משוכנע שהם עוד יהיו מצוינים".

מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא קל לשחק בליגה בין שני משחקים באירופה". איוניר/ברני ארדוב

"אם יש תחושה לפני כל משחק שננצח, אז זה טוב"

החלוץ ברק יצחקי אמר בסיום המשחק: "אני מקווה שלאט לאט תראו אותי משחק גם 90 דקות, אני לא ממהר לשום מקום. אני כאן ומתי שיגידו לי לעלות ולתת את מה שצריך, אני אעלה. אני שמח שבמשחק הראשון של העונה בליגה, פתחתי טוב עם שער ובישול, אבל באמת, וזו לא קלישאה, אני יותר שמח שהקבוצה ניצחה ולקחנו שלוש נקודות".

יצחקי התייחס ליריבה, שהייתה לא פחות טובה מהצהובים: "משחק בכלל לא קל, עם כל הדיבורים שהיו בתקשורת, על זה שניתן להם שלוש וארבע חתיכות במחצית, ראינו שבאה קבוצה שהיא באמת חיה פצועה, הם לא עשו הכנה טובה לקראת העונה, ומגיע להם כל הכבוד על המאמץ, הם גם הובילו כאן 0:1. להוריד בפניהם את הכובע, אבל אני חושב שאנחנו קבוצה יותר טובה, וזה מה שבסופו של דבר הכריע את המשחק".

החלוץ סיפר על תחושותיו בנוגע לסגל השחקנים של הקבוצה שלו: "קודם כל, אם יש תחושה שבסופו של דבר ננצח כל משחק, אז זה טוב, אבל אני לא חושב שזה ככה. אנחנו לא מגיעים בתחילת משחק בידיעה שאנחנו מנצחים את המשחק בוודאות. יש כאן המון שחקנים מוכשרים, במיוחד השחקנים הצעירים שעלו לבוגרים, וזו שנה ראשונה שלהם, כי אני לא מחשיב את החצי שנה בעונה שעברה. אני מסתכל רק על העונה הזו, שעבורם היא שנה ראשונה, והם עדיין צריכים ללמוד הרבה מהשחקנים הוותיקים, ויש כאן מרקם חברתי טוב, של שחקנים שעוזרים לצעירים, ודוחפים אותם. לאט לאט אני מאמין שהם יעלו על הדרך הנכונה, וכבר רואים תוצאות".

על כך שלפעמים נראה שהשחקנים הוותיקים במכבי תל אביב "נשארים בצד", אמר יצחקי: "דווקא אני בכל ראיון שלי מזכיר את השחקנים הוותיקים, אני עושה את זה באהבה ובכיף. כשאני הייתי צעיר, אני זוכר שפירגנו לי, נתנו לי מילים טובות, ואיזה שהוא תהליך עבור שחקן צעיר. ואני חושב שמוטי איוניר וגדי כרמלי בחרו כאן סגל של שחקנים שיידע גם לכוון את הצעירים האלה, וראינו שבשבוע שעבר, רוברטו לא פתח ונכנס במחצית, הוא שינה את המשחק. אין אצלנו אגו או משהו כזה. מי שטוב משחק, ואנחנו כאן הוותיקים גם בשביל לעזור לשחקנים הצעירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אם גל כהן מתעקש להישאר, מגיע לו שאפו"

מאמן הפועל פתח תקוה, גילי לנדאו נשמע אופטימי בסיום המשחק: "אנחנו יוצאים מעודדים מהמשחק הזה, עם תחושה של החמצה. בטח שאני לא אדבר על שופטים, כי גם כשאני מדבר בחביבות על שגיאות של שופטים, אומרים לי שאסור לי. אני חושב שקופחנו, הגול של ה-1:2 היה חוקי, ואז המומנטום היה משתנה. אני לא בטוח שאחר כך לא היו סוגים של הכשלה בתוך הרחבה על אור פישביין ושחר בלילטי. גם עם קבוצה של 40 מיליון, יכולנו להפסיד למכבי תל אביב, לא כל שכן עם תקציב של שלושה מיליון. כל מה שאנחנו רוצים זה לצאת מעודדים.לבנה לבנה אנחנו נבנה את הפועל פתח תקוה. אני מקווה שנתחזק, ועם חזרתו של גל כהן, הקפטן שלנו, כמו שאנחנו רוצים, נראה הפועל פתח תקוה טובה יותר וקצבית יותר"

לנדאו הרחיב את הדברים בנוגע לכהן, ובכלל בנוגע לאיך הוא רואה את הקבוצה: "אני יודע מה אני רוצה, והבוסים שלי יודעים מה התובנות המקצועיות שלי, ואני באמת חושב שהוא יישאר אצלנו. אי אפשר ולא נכון להכריח שחקן לעזוב אגודה, אני חושב שגל יוצר פה איזה שהוא מהלך שכולם צריכים להעריך אותו, יש לו הצעות מקבוצות אחרות, אבל הוא מתעקש להישאר במקום נעוריו, ואם הוא מתעקש על זה, הוא צריך לקבל שאפו".

צפו במכבי ת"א גוברת על הפועל פ"ת
מכבי תל אביב בוואלה! ספורט
הפועל פתח תקוה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully