וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: מכבי ת"א הביסה את פנאתינייקוס 0:3

הצגה מדהימה של הצהובים סידרה להם ניצחון ענק והיסטורי. קונאטה כבש את הראשון (60), עטר הוסיף צמד (68, בפנדל, 89)

התחושה שמשהו טוב מאוד עובר על מכבי תל אביב עברה באוהדים הצהובים כבר לפני מספר שבועות, כשהחבורה של מוטי איוניר נראתה מצוין בגביע הטוטו. הערב (חמישי), עם זאת, איוניר ושחקניו עברו לרמה הבאה. במשחקה הטוב ביותר עד כה העונה, הביסה מכבי תל אביב 0:3 את פנאתינייקוס במפגש הראשון מבין שניים של מוקדמות הליגה האירופית, והציבה עצמה בעמדה פנטסטית לקראת העפלה היסטורית לשלב הבתים של המפעל. לא פחות חשוב, הצהובים סיפקו את אחת ההצגות הגדולות ביותר של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, לא פחות, והשאירו טעם של עוד. עוד הרבה.

שחקני מכבי תל אביב מודים לקהל אחרי הניצחון מול פנאתינייקוס. ברני ארדוב
מההצגות הגדולות שנראו בבלומפילד בשנים האחרונות.הצהובים מודים לקהל, שמודה להם בחזרה על ערב בלתי נשכח/ברני ארדוב

יכול להיות שכמו בכדורסל, גם קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב פשוט נהנית מהמפגשים עם האימפריות היווניות. לאחר שהדיחו בעונה שעברה את אולימפיאקוס במוקדמות הליגה האירופית, הראו הצהובים כי הם לא מפלים בין אתונה ופיראוס, ועשו בית ספר גם לסגנית האלופה היוונית - קבוצה שאמנם נמצאת בירידה גדולה, אך עדיין מחזיקה בתקציב גדול וסגל רחב במיוחד, שיהווה את הבסיס לנבחרת שיוון שתגיע ארצה בחודש הבא למשחק הגורלי מול ישראל.

לאחר התלבטויות רבות, החליט איוניר להעדיף את מוסא קונאטה הצעיר על חשבון רוברטו קולאוטי בהתקפה, ובהגנה החליף בין סאבו פאביצ'ביץ' ושרן ייני, כאשר הראשון תופקד כמגן שמאלי והשני כבלם. לאחר כ-25 דקות ביצע איוניר חילוף פנימי, הצמד חזר איש-איש לעמדתו הטבעית, וכך גם התייצבה ההגנה הצהובה, שנראתה מאוד מחוררת בפתיחה ואפשרה ליוונים שני מצבים גדולים.

המארחת שלטה ברוב שלבי המחצית הראשונה, אך התקשתה להגיע למצבים רבים מול השער. במחצית השניה, כאשר איוניר זרק למערכה את קולאוטי והאריס מדוניאנין, גם המחסום הזה הוסר. רפי דהן, דור מיכה ומשה לוגסי הצעירים והנמרצים, בשיתוף אלירן עטר וקונאטה הנהדרים ולאחר מכן גם קולאוטי היעיל, הציגו הנעת כדור יוצאת מהכלל, מהסוג שבדרך כלל לא רואים מצד קבוצות ישראליות באירופה.

השליטה המוחלטת במרכז השדה גם תורגמה לשערים - תחילה מרגלו הארוכה של קונאטה בדקה ה-60, לאחר מכן עם פנדל מוצלח של עטר בדקה ה-68, ולבסוף עם אחד נוסף של החלוץ בדקה ה-89. לא פחות מרשים מהיכולת, הנחישות הצהובה באה לידי ביטוי בדקות האלה. גם ביתרון 0:1 וגם ב-0:2, המשיכו שחקניו של איוניר ללחוץ ולנסות לצאת קדימה. הם לא הסתפקו בניצחון דחוק. וכשפנאתינייקוס איימה, גיא חיימוב היה במקום ודאג להציל שני מצבים גדולים. לגומלין באתונה ביום חמישי הבא תצא מכבי תל אביב עם אופטימיות עצומה - גם בשל התוצאה, ובעיקר בשל היכולת המדהימה. משהו טוב קורה בקרית שלום העונה. משהו שקרוב מאוד לשלב הבתים של הליגה האירופית.

עוד לפני המשחק אמרנו לכם: דור מיכה הוא משהו מיוחד

מחצית ראשונה

דקה 3 - איבוד כדור אומלל של ניבאלדו במרכז השדה אפשר לקווינסי אווסו אביי לשעוט לבדו עד אשר הגיע מול גיא חיימוב, ולמזלה של מכבי תל אביב הבעיטה השטוחה של החלוץ האורח חלפה ליד הקורה.

דקה 8 - הזדמנות ראשונה לצהובים: הנעת כדור טובה הסתיימה במסירה של עטר לקונאטה, שבעט חזק מחוץ לרחבה, אך גם מחוץ למסגרת.

דקה 20 - אלירן עטר קיבל כדור בקצה הימני של הרחבה, הימר על בעיטה חזקה שפגעה בשחקן יריב ונהדפה אל הקורה ולקרן.

דקה 21 - עוד פאדיחה בהגנה הצהובה: מתפרצת מהירה של פנאתינייקוס חשפה הגנה איומה של מכבי ת"א, קווינסי שלח את טוצ'ה לבד לגמרי מול חיימוב, אך השוער הישראלי הצליח להדוף היטב לקרן.

דקה 22 - מבצע אישי ענק של רפי דהן הסתיים בהגבהה לרחבה, מוסא קונאטה בעט מהאוויר מתוך תיבת החמש וסחט הצלה גדולה מצורבאס. ההזדמנות הטובה ביותר של הצהובים עד כה.

דקה 31 - התקפה קבוצתית יפהפה של מכבי תל אביב הסתיימה בעקב נהדר של עטר לדור מיכה, שבעט הישר אל ידיו של צורבאס.

דקה 41 - עוד התקפה טובה של הצהובים, בסיומה הניף קונאטה את הרגל ובעט כדור חזק שהוסט מעל השער.

דקה 43 - קונאטה שיתף בהתקפה מתפרצת את דור מיכה, שהצטרף מהאגף השמאלי ומקצה הרחבה בעט כדור מסובב שחלף ליד הקורה. דקות מצוינות של הילדים של איוניר.

דקה 44 - קווינסי פרץ מצוין ממרכז השדה והגיע עד קצה הרחבה, משם שחרר בעיטה שטוחה חזקה. חיימוב הדף היטב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מחצית שניה

דקה 46 - קולאוטי עלה לכר הדשא והחליף את מואנס דאבור.

דקה 48 - לוגסי הימר על בעיטה מ-20 מטרים, הכדור חלף מעל השער.

דקה 53 - עוד חילוף של איוניר: האריס מדוניאנין שמחלים מפציעה נכנס במקום רפי דהן.

דקה 58 - פריצה של עטר הסתיימה בבעיטה של לוגסי מכ-22 מטר, אך הכדור שוב התעופף לו בסמוך לקורה.

דקה 60 - גול! עוד התקפה מסודרת החלה במרכז, המשיכה בדור מיכה באגף השמאלי, והסתיימה בקונאטה, שהגיע ראשון לכדור הרוחב, בעט מקרוב עם השפיץ, ודאג לדחוק גם את הריבאונד שנהדף על ידי צורבאס פנימה. 0:1 יקר ומתוק למכבי תל אביב.

דקה 67 - מיכה בעט מחוץ לרחבה, צורבאס הדף, וקולאוטי שהשתלט על הריבאונד בעט כדור שפגע בידו של סדריק קאנטה. השופט העניק פנדל מוצדק.

דקה 68 - גול! עטר בעט את הפנדל שטוח, ימינה, ופנימה. 0:2 למכבי תל אביב.

דקה 79 - סבסטיאן לטו הגביהה מהאגף השמאלי, קצוראניס נגח היטב אלא שחיימוב הדף מצוין.

דקה 80 - שוב הגבהה של לטו, הפעם טוצ'ה המשיך מהאוויר עם הרגל ושוב חיימוב הציל מדהים. היוונים טענו כי הכדור עבר את קו השער, השופט סימן להמשיך במשחק.

דקה 89 - גול! דור מיכה הכניס כדור עומק לרוברטו קולאוטי, שהמשיך עם מסירת רוחב שחלפה על פני שני שחקני הגנה והגיעה לאלירן עטר. מקרוב, הכניע החלוץ את צורבאס ושם את הדובדבן על קצפת מתוקה במיוחד. 0:3 למכבי תל אביב.

הרכב מכבי תל אביב: גיא חיימוב, עומר ורד, ניבאלדו, שרן ייני, סאבו פאביצ'ביץ', רפי דהן (האריס מדוניאנין, 53), משה לוגסי, דור מיכה, מואנס דאבור (רוברטו קולאוטי, 46), מוסא קונאטה (רועי קהת, 71), אלירן עטר.

הרכב פנאתינייקוס: אלכסנדרוס צורבאס, לוקאס וינטרה, ז'אן אלן בומסונג, סדריק קאנטה, ניקולאוס ספירופולוס, סימאו (זקה, 69), קוסטאס קצוראניס, סוטיריס ניניס (ויקטור ויטולו, 55), קווינסי אווסו אביי, סבסטיאן לטו, טוצ'ה.

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

אוהדי מכבי תל אביב מניפים ידייםאת הניצחון מול פנאתינייקוס. ברני ארדוב
איזה כיף להיות אוהד מכבי תל אביב הערב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully