וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר בדרך לרדת ליגה

אלי כהן

14.8.2011 / 15:20

הקהל הוא הסיכוי היחיד, אבל הקהל גם יכול למוטט את הקבוצה. אלי כהן מנתח את הסגל של בית"ר ונותן טיפים לדוד אמסלם

מאמן: דוד אמסלם.

מקום בטבלה בחמש השנים האחרונות: 2006/7: 1. 2007/8: 1. 2008/9: 3. 2009/10: 4. 2010/11: 11.

באו: לירון דיאמנט.

הלכו: חן עזריאל, עידן טל, משה מישאלוב, הרווה קאז'ה, כריסטיאן גונסאלס, סמואל יבואה, משה בן לולו, ליאור ראובן

סיבות לאופטימיות

קודם כל – הקהל. כוח שאין לאף קבוצה עם סגל כמו בית"ר. למרות שהקהל בדרך כלל חי מהצלחות, אם הם יבינו את הסיטואציה וייתנו באופן חריג תמיכה ללא סייג, יהיה לבית"ר יתרון שאין לאף קבוצה אחרת בליגה. במיוחד מול קבוצות החלק התחתון, איתן היא צפויה להתמודד. דבר שני, צריך תמיד לזכור שבמצבים כאלה מתגלים שחקנים חדשים שלא קיבלו דקות משחק או שחקנים צעירים שעלו מהנוער או הצטרפו ובסיטואציות האלה מאמן לפעמים מזהה פוטנציאל שמשפיע על עונה שלמה. בסך הכל, זאת עדיין אימפריה גדולה שאי אפשר לקחת ממנה את ההיסטוריה והכח שלה. ההיסטוריה תעמוד שם לצידה של בית"ר כשהיא באמת תזדקק לכך.

סיבות לדאגה

אני בטוח שדוד אמסלם מריץ אותן היטב בלילות. זה ממש לא פשוט להיות מאמן של קבוצה בסדר גודל כזה ובמצב כזה. החרדות של מאמן שאתה תהיה זה שאולי תוריד את הקבוצה ליגה הם בלתי רגילים ומתישים את הנפש. בדיוק כמו שדיברנו שהקהל יכול לעזור, הקהל הזה יכול גם למוטט את הקבוצה. לקבוצה הזאת יש הרבה חסרונות וסגל צעיר שלא מסוגל להתמודד עם הלחץ של היציע. דבר נוסף זה הספסל שאין בו כמעט שחקנים ששווים מקום ב-11 ולמעשה חסרה שם התחרות הכל כך משמעותית במיוחד לשחקנים צעירים. אם בית"ר לא תדע לעבות את הסגל בשחקנים שלפחות ייתנו תחרות יהיה לה קשה מאוד לשרוד. שלא לדבר על התמודדות עם פציעות ונעדרים.

הברומטר

אני לא חושב שיכול להיות ברומטר ללא שחקנים משמעותיים לצידו. ברוכיאן עשה דברים יפים כשהיו לידו שחקנים, אך קשה מאוד להצליח כשאין לידך מספיק כאלה שיודעים לקחת על עצמם ולהוביל. גם הוא וגם אריאל הרוש נראים שחקנים משמעותיים שיכולים להשפיע, אבל להוביל קבוצה זה גם עניין של שחקנים שלוקחים על עצמם ותלכיד שמתחבר, וכרגע אני לא רואה את זה בבית"ר. ויש את עמדת המאמן, שבה דוד אמסלם מתחיל את הדרך כמאמן ראשי עם הרבה מאוד בעיות, קיץ קשה שבו הקבוצה הבינונית מהעונה שעברה נחלשה עוד יותר. בלי הכנה, בלי מחנה אימון, בלי רכש ובעיקר בלי מצב רוח. השאלה היא האם בית"ר תדע לשחק מכוער ולהבין את המגבלות שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מעמד המאמן

זאת שאלה מאוד קשה בגלל שהסיטואציה מאוד קשה. במצב רגיל מאמן בית"ר נבחן בתוצאות ולא רואים שום דבר מעבר. פה יש מקרה אחר ונראה שהאווירה מסביב מאוד תשפיע ומאוד תכריע את המעמד של אמסלם. בסך הכל הקהל אוהב אותו וייתן לו לפחות זמנית גב יותר מכל מאמן צעיר אחר, מה גם שקשה שלא להבין את מצבה של הקבוצה והציפיות הן בכל זאת בהתאם. אם הוא יצליח להשאיר את המועדון בליגה אז זאת הצלחה והוא עשה את שלו. כל עוד הקבוצה רצה עם הסגל הנוכחי פלוס מינוס, הישארות בליגה תהיה הצלחה מבחינת אמסלם. מעבר לזה לא הייתי מפתח יותר מדי ציפיות. כשחקן אמסלם צבר את כל החוויות האפשרויות כולל מאבקי ירידה עד המחזור האחרון, אבל האחריות במקרים כאלה כמאמן היא שונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully