וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברח, יוסי, ברח: האם כדאי ליוסי בניון להישאר בצ'לסי?

11.8.2011 / 12:15

הויכוח בין יו"ר טוטנהאם למאמן, המשכורת הגבוהה לשחקן רכש בגילו, המהפך של וילאש בואש, ועוד הרבה. הכדורגלן הישראלי מספר 1 בדורנו, יוסי בניון, מתלבט האם שווה לו להישאר בצ'לסי, ששואלת את עצמה את אותה שאלה. שני כתבים שמסקרים את הבלוז מנתחים

הפרסום בדיילי מייל לפיו צ'לסי מוכנה לכלול את יוסי בניון כחלק מעסקת העברה שתנחית אצלה את לוקה מודריץ' מטוטנהאם לא הפתיע כמעט איש באנגליה. בכל זאת, הקשר הישראלי בן ה-31 נרכש לפני מעט יותר משנה תמורת סכום שמשוער בשבעה מיליון ליש"ט והעביר את רוב העונה שעברה, שלא באשמתו כמובן, בפציעה. סך הכל רשם בניון שבע הופעות ליגה בבלוז, מתוכן רק אחת בהרכב ובהן כבש פעם אחת בלבד.

וילאש בואש התרשם מהיכולת של בניון הקיץ
המהפך של למפארד ישפיע על מעמדו של בניון?
ובינתיים הצרות בנבחרת מדאיגות את בניון

יוסי בניון, שחקן צ'לסי. Chris McGrath, GettyImages
"תמיד מראה ניצוצות, אבל קשה להאמין שיהיה שחקן הרכב". בניון/GettyImages, Chris McGrath

רגע לפני שהוא אולי עובר לתחנה האירופית החמישית בקריירה שלו, אחרי ראסינג סנטאנדר, ווסטהאם, ליברפול וצ'לסי, כדאי לבדוק מה חושבים כמה מהכתבים הבריטים שמכסים את הבלוז ביום יום על הקשר, היכן כדאי לו לשחק והאם יש לו עתיד מבטיח בצ'לסי במידה ויחליט להישאר שם בכל זאת. אמנם על פי מקורב לפרסום בדיילי מייל טוטנהאם הכחישה את העסקה, אבל מצד שני כמה הכחשות כאלה כבר שמענו על שחקנים שבסופו של דבר עברו?

"אחת ההברקות הגדולות של פיני זהבי"

דומיניק פיפילד, שמסקר את צ'לסי עבור 'גרדיאן', מעט סקפטי לגבי הפרסום בדיילי מייל. "אני חושב שצ'לסי תהיה מוכנה לתת ליוסי בניון ללכת אם היא תוכל להחתים את מודריץ' או ז'ואאו מוטיניו מפורטו", הוא אומר ומיד מסייג: "אבל הדרך לשם עוד ארוכה מאוד. אני יודע שהארי רדנאפ רוצה מאוד את יוסי בניון והוא תמיד העריך אותו מאוד, אבל קשה לי להאמין שהיו"ר דניאל לוי ירצה לרכוש או לקבל כחלק מעסקה שכוללת שחקן כמו מודריץ', קשר בן 31 עם משכורת גבוהה כל כך (75 אלף ליש"ט לשבוע, לפי הפרסומים - ר.פ). בנוסף, בניון הוא גם שחקן שהספרס לא יוכלו למכור בעתיד. לכן, אם הם מחתימים אותו עכשיו הם 'תקועים' איתו. חשוב לציין שלטוטנהאם יש מדיניות רכש של שנים, לפיה הם רוכשים שחקנים צעירים, שיוכלו להימכר בעתיד בסכומים גבוהים".

פיפילד ממשיך ומנתח את הנסיבות שגרמו לאנדרה וילאש בואש ולצ'לסי להיות מוכנים לשחרר את בניון: "אם לומר את האמת, אנשים בצ'לסי עוד לא ראו שום דבר מבניון. כמובן שזו לא אשמתו כי הוא היה פצוע בכל העונה שעברה, אבל זה עדיין מצב בעייתי מאוד. במשחקי ההכנה לקראת העונה הנוכחית הוא נראה טוב, בעיקר במשחק מול אסטון וילה, אבל צריך לקחת בחשבון שהוא כבר בן 31 ובצ'לסי מודאגים מאוד מהכשירות שלו והיכולת שלו לשחק עונה שלמה ברמות הכי גבוהות מבלי להיפצע.

"בניון תמיד מראה ניצוצות וברור שהוא שחקן טוב, אבל קשה להאמין שהוא יכול להיות שחקן הרכב של קבוצה שרוצה לזכות באליפות ובליגת האלופות, מה שצ'לסי תמיד שואפת לעשות. אין ספק שההעברה של בניון לצ'לסי לפני שנה הייתה אחת ההברקות הגדולות של סוכן השחקנים פיני זהבי, שהצליח להשלים העברה כל כך יקרה על שחקן כל כך מבוגר. אם בוחנים את צ'לסי לאורך שנותיו של רומן אברמוביץ', רואים שזה מקרה ממש ייחודי ושלא היו שחקנים שנרכשו על ידי המועדון כשהם בני 30, בטח לא בסכומים כאלה. אגב, זה לא רק בצ'לסי, גם מנצ'סטר יונייטד ובטח ארסנל לא ביצעו אף העברה של שחקן כל כך מבוגר עבור כל כך הרבה כסף".

אנדרה וילאש בואש מאמן צ'לסי. רויטרס
"קשה להאמין שהוא בונה על בניון כשחקן הרכב". וילאש בואש/רויטרס

האיש למשימות מיוחדות?

אם בכל זאת יחליט בניון להישאר בצ'לסי, בה הוא מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות, נראה שהוא ייאלץ להתרגל לסטטוס חדש בקריירה שלו: שחקן משלים, שמחכה להזדמנות שלו על הספסל. גם עמיתו של פיפילד, ג'ון אדוארדס מדיילי מייל, מתקשה לראות את בניון תופס משבצת משמעותית בצ'לסי של וילאש בואש. "אני חושב שווילאש בואש יראה בבניון כשחקן משפיע", הוא אומר, "אבל למטרות מאוד מאוד מוגדרות ולא רחבות מדי.

"רוב הסיכויים שאם בניון יישאר בצ'לסי, הוא ישמש כשחקן משלים ואחד שעולה מהספסל כשצ'לסי זקוקה לניצוץ רגעי. יש לבניון יכולת גבוהה מאוד לעשות דברים שונים ולפצח הגנות במהלך אחד, אבל כנראה שבמצבו כיום זה נכון רק לטווח קצר ולא לאורך משחק שלם. אני כמעט משוכנע שווילאש בואש ביצע החתמות נוספות בעמדות הקישור עד תום חלון ההעברות ולכן האפשרויות של בניון יהיו מוגבלות מאוד בעונה הקרובה. אין כמעט שום סיכוי שהוא יהיה שחקן הרכב בצ'לסי העונה. אם בניון רוצה לקבל דקות משחק משמעותיות בעונה הקרובה, הוא יהיה חייב לעזוב את צ'לסי וכאן בדיוק טמונה המלכודת בה הוא נמצא כרגע. מצד אחד, הוא יכול להישאר במועדון פאר ולהחזיק בחוזה שלו עד היום האחרון ומצד שני הוא יכול ללכת להיות שחקן מוביל במועדון אחר".

פיפילד מרחיב מעט את הפריזמה ואומר: "צ'לסי נמצאת עכשיו בשנים חשובות מאוד. הקבוצה חייבת לעבור תהליך הצערה דחוף כי הסגל מבוגר וש?בע מאוד. לכן וילאש בואש רכש שחקנים כל כך צעירים כמו רומלו לוקאקו, טיבוט קורטואה ואוריאול רומיאו. לא אהיה מופתע אם בקיץ הבא כוכבים גדולים כמו פלורן מאלודה, דידייה דרוגבה, ניקולא אנלקה וגם בניון עצמו ושחקנים ותיקים נוספים ימצאו את עצמם מחוץ למועדון ושחקנים צעירים יבואו על חשבונם. זה פשוט הכרחי מבחינת המועדון. השחקנים הוותיקים האנגלים כמו ג'ון טרי, פרנק למפארד ואשלי קול יישארו בקבוצה, אבל גם הם יקבלו פחות דקות משחק והרבה מנוחה".

פיפילד מנסה לנתח גם את הקיץ השקט יחסית שעברה צ'לסי עד כה מבחינת רכש: "הבעיה היא ששוב החליפו מאמן. אם קרלו אנצ'לוטי היה נשאר, סביר להניח שהיו מגיעים עוד כמה שחקנים, אבל וילאש בואש רצה לבדוק את השחקנים החדשים שלו לבד ורק אחר כך להתחזק. צריך לזכור שיש בעיה גדולה שעומדת בפני צ'לסי והיא למכור שחקנים, שזו משימה כמעט בלתי אפשרית מבחינתה. קשה למכור שחקנים שמרוויחים סכומי כסף אדירים וחיים בלונדון, שזה בדרך כלל מקום נחמד לגור בו אם מתעלמים מאירועי הימים האחרונים כמובן.

"אי אפשר לבוא לשחקן כמו ז'וזה בוסינגווה ולהגיד לו שיחפש לעצמו קבוצה כי הוא מרוויח 60-70 אלף ליש"ט לשבוע, ויהיה בלתי אפשרי למצוא קבוצה שתשלם לו סכומים כאלה, אותו הדבר גם לגבי שחקנים כמו פאולו פריירה ואפילו אלכס. רק במקרה של יורי ז'ירקוב היה לצ'לסי הרבה מזל כשהגיעה קבוצה מרוסיה (אנז'י מחצ'קלה, ר.פ), שהייתה מוכנה לעמוד בסכומים הגבוהים שכרוכים ברכישתו. למרות הכל, עדיין מוקדם לשפוט מפני שרק ב-1 בספטמבר, כשייסגר חלון ההעברות, נדע בדיוק מי זו צ'לסי. זה גם מה שאמר וילאש בואש בעצמו".

אדוארדס מסכים ואומר: "וילאש בואש ינסה דברים וייתן קרדיט לשחקנים צעירים כמו דניאל סטארידג', שהיה מצוין בעונה שעברה כשהושאל לבולטון וגם בלט במשחקי ההכנה, וכמובן ג'וש מקאקרן, שזוכה להערכה גדולה מאוד. כרגע, וילאש בואש שומר את הקלפים קרוב מאוד לחזה בכל הנוגע להרכב או לשיטת המשחק שיבחר ויתווה בצ'לסי, כמו כל מאמן בפרמיירליג. קשה להאמין שבניון יהיה חלק מתמונת ההרכב שלו".

שגרירים בוואלה! ספורט

פרנק למפארד, ג'ון טרי שחקני צ'לסי. רויטרס
הם אולי יישארו, אבל הרבה ותיקים יראו את הדרך החוצה. למפארד וטרי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully