וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ייתכן, זה אפשרי: יריבות התל אביביות בליגה האירופית

פנאתינייקוס מאיימת, אבל נחלשה מאוד והודחה בבושת פנים מהאלופות. אקרנאס חלשה והפועל חייבת לעבור. פרופילים

פנאתינייקוס

שחקן פנאתינייקוס ז'אן אלן בומסונג חוגג שער מול אודנסה. Thanasssis Stavrakis, AP
גם הוא בדרך החוצה. בומסונג/AP, Thanasssis Stavrakis

קבוצת הפאר היוונית היא בהחלט שם גדול ומאיים, אבל אם יש זמן נכון לפגוש אותה - זה הזמן. תשאלו את אודנסה. סגנית אלופת דנמרק הקטנטנה הדהימה את פאו עם 3:4 באתונה ו-4:5 בסיכום שני המשחקים ושלחה את ז'סוואלדו פריירה ושחקניו להיאבק על הפירורים במפעל המשני. פאו נחלשה בקיץ וגם המשבר הכלכלי נתן את אותותיו. רוצים עוד סיבה להתעודד? למכבי תל אביב הולך מצוין מול יוונית. את פאוק סלוניקי הצהובים הדיחו בדרך לשלב הבתים באלופות ב-2004, את אולימפיאקוס הצהובים נפנפו אשתקד במוקדמות הליגה האירופית.

פאו סיימה עונה מאכזבת מאוד אשתקד במרחק 13 נקודות מאולימפיאקוס, שהחזירה לעצמה את תואר האליפות. גם הקיץ לא היה קל. ג'יבריל סיסה נמכר ללאציו, סידני גובו חזר לצרפת, ז'ילברטו סילבה הוותיק שב לברזיל וגם לואיס גרסיה נטש לטובת חוזה במקסיקו, כאשר גם ז'אן אלן בומסונג הצרפתי עשוי לעזוב. ומי הגיע? הרכש הבולט הוא הקשר הפורטוגלי זקה (23) שנרכש ב-400 אלף יורו מוויטוריה סטובאל, הספרדים טושה ו-ויטולו הגיעו בהעברה חופשית ואילו קווינסי אווסו אביי הגנאי, ששיחק אצל אברהם גרנט בפורטסמות, הגיע בהשאלה.

המאמן הפורטוגלי הוותיק ז'סוואלדו פריירה, שהגיע במהלך העונה, ממשיך בתפקידו וינסה להוציא את העגלה מהבוץ. בסגל עדיין ניתן למצוא כמה שחקני נבחרת יוון: השוער אלכסנדרוס צורבאס, המגנים יורקאס סייטארידיס וניקוס ספירופולס, הקשר סוטיריס ניניס, וכן הוותיקים גיורגוס קראגוניס וקוסטס קצוראניס. סבסטיאן לטו הארגנטינאי, אקס ליברפול, מככב במרכז השדה.

היחלשות הסגל באה לידי ביטוי בביזיון מול אודנסה. האוהדים שרקו בוז וקיללו, והשחקנים ירדו חפויי ראש. מבחינת מכבי מדובר בבשורות טובות ורעות כאחד. מצד אחד, זה בהחלט מראה שהש לא נורא כל כך. מצד שני, פאו לא תוכל להרשות לעצמה הדחה מביכה נוספת ותעשה הכל כדי לפצות ולהעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית.

היתרון הברור של היוונים נעוץ בניסיון האירופי. בכל שנה מאז 2003, שיחקה פאו בשלב הבתים של גביע אופ"א, ליגת האלופות או הליגה האירופית. בעונת 2002/3 הייתה ברבע גמר גביע אופ"א ובעונת 2009/10 בשמינית גמר הליגה האירופית. אשתקד, הודחה פאו בשלב הבתים של ליגת האלופות.

מה מחכה לשגרירינו בליגה האירופית?

אקרנאס

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני הקבוצה הליטאית אקרנאס חוגגים. mindaugas kulbis, AP
רקורד אירופי עלוב. אקרנאס/AP, mindaugas kulbis

על הנייר, הפועל תל אביב אמורה להתחיל להתכונן לקמפיין בשלב הבתים של הליגה האירופית. אבל אולי אחרי ההפסד המגוחך בוואדוז כדאי שלא נקדים את המאוחר. דבר אחד בטוח, האדומים נהנו מאחת ההגרלות הנוחות שהיו יכולים לקבל בשלב הפלייאוף גם כקבוצה מדורגת. לצורך ההשוואה, גם אחרי החיתוך לתתי בתים, היריבות האפשריות היו טרבזונספור הטורקית ולגיה ורשה של משה אוחיון.

הקבוצה מייצגת את העיא פנבז'יס, החמישית בגדולה בליטא, ומשחקת באצטדיון אוקשטאיטיה המכיל כ-4,000 מקומות. אקרנאס הוקמה ב-1964 ומאז הספיקה לזכות בשש אליפויות, כולל שלוש רצופות בשנים האחרונות. העונה הנוכחית בליטא בשלבים מתקדמים והקבוצה במקום הראשון עם יתרון חמש נקודות ומשחק חסר על פני ז'לגיריס.

העונה האירופית של אלופת ליטא התחילה עם 2:4 על ואלטה בסיכום שני המשחקים בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. אחר כך הגיעה הדחה מול באטה בוריסוב (3:1 בסיכום שני המשחקים) ועדיין, ההופעה בפלייאוף היא הישג השיא של הקבוצה באירופה. בשנים האחרונות, חלפה אקרנאס רק על פני יריבות חלשות מאלבניה, איי פארו ואסטוניה ולא חוללה שום הפתעה במפעלים האירופיים.

הסגל של אקרנאס לא משפוע בכוכבים. מלך השערים אשתקד ויטס רימקוס עזב והמגן דושאן מאטוביץ' שוחרר לאחרונה לקרית שמונה. השחקן הבולט בסגל הוא אנדריוס וליצ'קה הוותיק (32), חלוץ שכבש עד כה שישה שערי ליגה. כמו כן רשומים בקבוצה ארבעה זרים מברזיל, ניגריה, חוף השנהב וסרביה.

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully