וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: מכבי תל אביב תפגוש את פנאתינייקוס

הצהובים יפגשו את סגנית אלופת יוון בשלב הפלייאוף. הפועל תל אביב זכתה להגרלה נוחה: תפגוש את אקרנאס הליטאית

הגרלת שלב הפלייאוף של הליגה האירופית לא האירה פנים למכבי תל אביב. הקבוצה של מוטי איוניר, שרוצה להעפיל לראשונה בתולדותיה לשלב הבתים, תפגוש את האימפריה היוונית פנאתינייקוס, סגנית אלופת יוון. המשחק הראשון יתקיים בישראל ב-18 באוגוסט והגומלין כעבור שבוע ביוון. הצהובים יכולים להתנחם בכך שנמנעו ממפגש עם אתלטיקו מדריד או בשיקטאש החזקות, שהיו מהיריבות האפשריות אחרי חיתוך הקבוצות לתתי בתים.

מי שנהנתה מהגרלה נוחה היא הפועל תל אביב. מחזיקת הגביע תפגוש את אלופת ליטא, אקרנאס, שהודחה ממוקדמות האלופות. האדומים, שמחפשים עלייה רביעית לשלב הבתים במפעל המשני, ייצאו לליטא למשחק הראשון ויארחו את הגומלין בבלומפילד. גם הפועל נמנעה מיריבות קשות אפשריות כמו טרבזונספור הטורקית ולגיה ורשה, קבוצתו של משה אוחיון.

פנאתינייקוס הודחה השבוע בבושת פנים על ידי אודנסה הדנית בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית אחרי הפסד 4:3 בבית (5:4 בסיכום שני המשחקים). קבוצת הפאר, שזכתה ב-20 אליפויות יוון, איבדה בקיץ לא מעט כוכבים ביניהם ג'יבריל סיסה. המאמן הוא ז'סוואלדו פריירה הפורטוגלי. אגב, פאו שיחקה בעונת 2006/7 נגד הפועל תל אביב בשלב הבתים של גביע אופ"א והשיגה ניצחון ביתי 0:2.

אקרנאס מייצגת את העיר פנבז'יס, החמישית בגודלה בליטא. הקבוצה הוקמה ב-1964 וזכתה באליפות בשלוש העונות האחרונות. הקבוצה חלפה על פני ואלטה המלטזית בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות (2:4 בסיכום שני המשחקים) לפני שהודחה על ידי באטה בוריסוב (3:1 בסיכום שני המשחקים). ההשתתפות בפלייאוף הליגה האירופית היא הישג השיא של המועדון באירופה.

רפאלוב מול אלופת גאורגיה, כיאל מול סיון השווייצרית

בהגרלה היום נקבעו גם היריבות של חמישה שגרירים ישראלים שקבוצותיהם הגיעו לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. ליאור רפאלוב וקלאב ברוז' הבלגית צפויים לחלוף בקלות מעל אלופת גאורגיה זסטפוני, שהודחה בשלב הקודם בליגת האלופות מול שטורם גראץ האוסטרית. סלטיק, קבוצתו של בירם כיאל, תתמודד מול סיון, מחזיקת הגביע השווייצרי.

אומוניה ניקוסיה, בה משחק יובל שפונגין תשחק תשחזר את המפגש מהעונה שעברה במוקדמות ליגת האלופות מול רד בול זלצבורג האוסטרית, שניצחה אז בסיכום שני המפגשים 2:5. סטיאווה בוקרשט אותה מאמן רוני לוי, לא תיסע רחוק מדי ותתמודד מול מחזיקת הגביע הבולגרית צסק"א סופיה. לגיה וורשה (בה משחק משה אוחיון) תשחק מול ספרטק מוסקבה.

בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית יתקיימו 38 משחקים, והמנצחות יעלו לשלב הבתים יחד עם 10 הקבוצות שיפסידו בשלב הקבוצות של ליגת האלופות. 48 הקבוצות יחולקו ל-12 בתים שבכל אחד ישחקו 4 קבוצות במבנה דומה לזה של הבתים בליגת האלופות. שתי הראשונות מכל בית יעלו לשלב הנוקאאוט הראשון.

משחקים נוספים:

אתלטיקו מדריד - ויטוריה גימרייש (פורטוגל)
שמרוק רוברס (אירלנד) - פרטיזן בלגרד
מטליסט חרקיב (אוקראינה) - סושו
בשיקטאש - אלניה ולדיקווקז (רוסיה)
רוזנבורג - א.א.ק. לרנקה
וורסקלה (אוקראינה)- דינמו בוקרשט
בורסהספור - אנדרלכט
רומא - סלובן ברטיסלבה (סלובקיה)
אולימפיאקוס וולו (יוון) - פריס סן ז'רמן

פאוק סלוניקי - קרפטי לביב (אוקראינה)
טרבזונספור - אתלטיק בילבאו
הארטס (סקוטלנד) - טוטנהאם
מריבור - ריינג'רס
נורדסיילאנד (דנמרק) - ספורטינג ליסבון
דניפרו דנייפרפטרובסק (אוקראינה) - פולהאם
לוקומוטיב מוסקבה - ספרטק טרנבה (סלובקיה)
שלסק וורוצלב (פולין)- רפיד בוקרשט
ליטקס לובץ' (בולגריה)- דינמו קייב
לאציו - רבוטניצקי (מקדוניה)
נסיונל (פורטוגל) - בירמינגהאם
פ.ס.וו איינדהובן- ריד (אוסטריה)
פ"צ ת'ון (שווייץ)- סטוק סיטי
אאלסונד (נורבגיה)- אלקמאאר
וסלוי (רומניה)- ספרטה פראג
האנובר - סביליה
הלסינקי - שאלקה 04
דינמו טביליסי - א.א.ק. אתונה
רן -הכוכב האדום בלגרד
גז מתאן (רומניה) - אוסטריה וינה
בראגה - יאנג בויז ברן
סטנדרד ליאז' - הלסינגבורג (שבדיה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully