וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: ”יש התאמת ערכים כמו קידום סובלנות"

ראש העיר ברקת הסביר במסע”ת את הקשר בין בית”ר לקרן לידידות, שתעביר מיליון שקל. קורנפיין: ”קורא לקהל להתאחד"

ספורט 5

חוסר הוודאות סביב עתידה של בית"ר ירושלים מעלה לא מעט שאלות בקרב אוהדים רבים לגבי העונה הקרובה. היום (חמישי) קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים בעיריית ירושלים שבה התייחס יושב ראש המועדון איציק קורנפיין למצב הכלכלי של המועדון, ודיווח על סיוע כלכלי של הקרן לידידות בראשות הרב יחיאל אקשטיין. במסיבת העיתונאים נכחו גם מאמן הקבוצה דוד אמסלם וראש העירייה ניר ברקת. הנוכחים דיוחו על מתן מיליון שקל שיופנו לטובת מחלקת הנוער.

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, אמר: "זה לא סוד שבית"ר ירושלים עברה לא מעט טלטלות בשנים האחרונות ובמיוחד לקראת תחילת העונה הנוכחית, שבא לידי ביטוי בעליות וירידות, ובתקציב לא ברור. זה הקשה על איציק, הנהלת הקבוצה והמאמן לגבש תקציב, וזה לא פשוט. במסגרת ההיערכות לשנה החדשה אהבתי איך איציק וההנהלה מבינים שאולי הגיע הזמן להפסיק לרדוף אחרי הצ'קים השמנים, ולהשקיע בנוער, להתבסס על הירושלמים ולהתמודד עם האתגרים של הקבוצה. זה מחייב יצירת שותפויות אמיתיות. כאן הגיע חיבור מעניין עם הקרן לידידות".

על שיתוף הפעולה עם הקרן אמר: "יש התאמה ערכית ביניהן. גילינו שאפשר ליצור שותפות מאוד אמיצה שכוללת את מערכת החינוך בירושלים, את קידום הנוער לצד קידום ערכים של מניעת אלימות וקידום סובלנות. השידוך הזה ייחודי שהוא לא ספונסר או בעלות אלא מגיע כדי לקדם נושא חינוכי וערכי. הצלחתו בבית"ר ירושלים תעשה טוב למועדון, לעיר ולכולנו".

קורנפיין: "הבנו שקשה לנו להגיע למשקיעים בשל התדמית"

איציק קורנפיין, יושב ראש הקבוצה, אמר במסיבת העיתונאים: "הקבוצה עוברת הרבה מאוד טלטלות עם כל האכזבה בנושא הבעלות והתקציב. המועדון נמצא בתקופה לא פשוטה, אבל הוא חזק. למרות כל הטלטלות, המועדון מצליח להתגבר על הכל. אנחנו עוברים תהליך בריא. הסגל מורכב היום מ-22 שחקנים שגדלו במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים, זה מספר שאין לו אח ורע. השחקנים רוצים לשחק ובסופו של דבר הם יגרמו הרבה הנאה לקהל. הבסיס לשנה הבאה והשנים הבאות אחר כך הוא איתן. אנחנו רק יכולים לברך על כך".

קורנפיין התייחס גם למחלוקות עם הקהל, ואמר: "חלק מהטלטלות קשורות בין המועדון לקהל שלו. זה לא סוד שנוצר נתק כלשהו בין הקהל למועדון, לשחקנים ובעיקר להנהלה מסיבות מגוונות. המהלך והשותפות יבואו לתת מענה ופיתרון על מנת שהקשר הזה יחזור ויתהדק. אני קורא לכל האוהדים לשים את כל המשקעים בצד, אנחנו שמנו אותם בצד. אנחנו באים עם ידיים פתוחות ולב נקי, אני קורא לקהל להתאחד סביב הקבוצה. תהיה לנו עונה קשה מבחינה מקצועית, אבל הקהל צריך לדחוף את הקבוצה קדימה".

קורנפיין עצמו סיכם והוסיף כי "הכסף הולך לנוער של בית"ר ירושלים מתוך המחשבה שמהנוער יבוא השינוי. נוכחנו לדעת שכמועדון קשה לנו להגיע למשקיעים בשל התדמית כפי שהיא היום. בעבר האמצעים שלנו היו מוגבלים, ואני בטוח שהיום האפשרויות יהיו רחבות יותר בעזרת הקרן והתמיכה של העירייה. אני רואה בזה כבסיס של בית"ר בשנים הקרובות".

אקשטיין: "הכסף יושב בבנק פה בירושלים"

הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות, סיפר כי הקרן תעביר מיליון שקל לקבוצה, והתייחס גם לתחילת הקשר עם המועדון: "כשקיבלתי טלפון לפני כמה ימים מראש העירייה, לא הבנתי מה הקשר בין הקרן לידידות ובין בית"ר ירושלים. את הקשר עם העירייה אנחנו מבצעים כבר שנים. כשפגשתי את איציק, לא הכרתי אותו. ראיתי בדבריו ובנשמה שלו אדם שבאמת רוצה לשנות את המצב, לא רק המצב של השחקנים, אלא גם את המצב של היחס בין האחד לזולת, במיוחד לנוער.

"התחלנו לדבר וכמובן מאחורי הקלעים תמיד היה ניר ברקת, שתמיד אמר שיש הזדמנות אדירה של שלושת הגורמים, עיריית ירושלים, בית"ר והקרן. אנחנו מקווים שערכים של סובלנות וידידות יהיו חלק מהותי מהמיתוג והמסר של בית"ר ירושלים. שלושתנו יצאנו לדרך והחלטנו לתת מיליון שקלים לבית"ר ירושלים כדי לבנות יחד עם הגורמים המקצועיים וללמד ערכים לסובלנות".

אקשטיין הודיע כי הוא סומך על בית"ר: "האמנתי שזה לא גימיק מצידם והם באמת רוצים לשנות את המצב ולעשות יותר טוב לא רק במשחקים, אלא גם לירושלים בכלל. לכן הקמנו את הפרויקט הזה למניעת אלימות בקרב אלימות ובני נוער בעיר בהשתתפות שחקני הקבוצה. אנחנו רואים בבית"ר קבוצה שהעם יזדהה איתה ויכולה להיות לה השפעה על כל השכבות באוכלוסיה. אנחנו מבטיחים שבעזרת השם אם תהיה התקדמות במשך השנה, אז המיליון שקל יכול להיות הרבה יותר. אנחנו רוצים לעשות שינוי מהותי אצל הנוער שלנו ולתת להם תקווה וסובלנות. מרכז הקרן העולמי נמצא בירושלים ואני גאה בשיתוף הפעולה עם בית"ר והעירייה, ומקווה להצלחת הקבוצה".

אקשטיין נשאל על פעילויות נוספות של הקרן, ואמר: "אנחנו היום דווקא נותנים לרמדאן מלגות ליותר מ-2,000 משפחות במצוקה, נותנים כסף. זה חלק מהאתגרים והמשימות שלנו בתור קרן. איך זה מתבטא במקרה הזה? אני לא יודע". כשנשאל אקשטיין מתי הוא מעביר את הכסף, בשל הניסיון המר עם אדלר ולוין, והשיב: "אני אמריקאי שעלה ארצה ונמצא פה, ולא אחד משני אמריקאים ש...והכסף יושב בבנק פה בירושלים"

אקשטיין גם הדגיש כי יהיה פיקוח מלא לאופן השימוש בכסף, ואמר: "יש צוות שיוביל את הפרויקט, יש לנו מאות פרויקטים בארץ, ואנחנו יודעים איך לוודא שהכל יהיה שריר וקיים". על עצמו הוא אמר: "לא הייתי במשחק כדורגל. בזמנו הייתי שחקן כדורסל. אני מבין את האתגרים שבית"ר מנסה עכשיו להתמודד עימם. אני מבין את המצב ואיכפת לי ולנו בתור קרן לא בגלל הספורט עצמו, זה לא חלק מהתפקיד שלנו, אבל איכפת לנו כי זה יכול להשפיע באופן חזק על הנוער שלנו".

הבעלות של בית"ר תעבור לידי האוהדים?

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully