וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' ליגת האלופות: מכבי חיפה בשלב הפלייאוף

הירוקים רחוקים 180 דקות משלב הבתים אחרי 1:1 במאריבור ו-2:3 בסיכום שני המשחקים. ורד כבש (10), טבארס איזן (32)

היכולת עדיין לא זוהרת, האלופה עדין חורקת, אבל מה זה בעצם משנה. מכבי חיפה עלתה הערב (רביעי) לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות והיא רחוקה 180 דקות משלב הבתים של המפעל היוקרתי. הירוקים סיימו ב-1:1 במשחק החוץ עם מאריבור והשלימו ניצחון 2:3 על האלופה הסלובנית בסיכום שני המשחקים. המשמעות המיידית היא שחיפה הבטיחה לה עונה אירופית ארוכה שכן גם אם הקבוצה תודח בפלייאוף, היא תשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית.

מכבי חיפה מודל 2011/12 היא קבוצה שנבנתה למשחקים כאלה. למשחקים קשים באירופה בהם צריך להתגונן לשחק טקטי ולעקוץ במתפרצות. אלישע לוי לא פחד לומר כל השבוע שזו לא בושה לשחק על תוצאה. זה שמכבי חיפה עשתה ובסך הכל, היא עשתה זאת בצורה טובה. באירופה, במשחקי נוקאאוט, השורה התחתונה היא שקובעת. זוכרים את מי שעולה שלב ולא את צורת המשחק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבטיחו לפחות מקום בשלב הבתים של הליגה האירופית. ורד ודבאלישווילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הירוקים הפתיעו את מאריבור בפתיחה עם כדורגל מאוד אגרסיבי שעזר להם לזכות בהרבה כדורים. החזרה של גוסטבו בוקולי הוותיק הוסיפה הרבה שקט וחיפה נראתה כמו קבוצה נחושה שיודעת את העבודה. אחרי 10 דקות טובות הגיע הבונוס. מבצע אישי מבריק של עידן ורד באגף הימני הסתיים עם שער ענק מזווית אפס. שער חוץ יקר שחייב את הסלובנים לכבוש פעמיים.

אלא שבדקה ה-32, הגיעה הטעות התורנית במצב נייח. סגירה לקויה של שחקני ההגנה, יציאה לא מבריקה של ניר דוידוביץ' ומרכוס טבארס גלגל ממטר לשער ריק וקבע 1:1. מכאן החל לחץ מאסיבי של הסלובנים. דוידוביץ' סיפק הצלה ענקית, שני כדורים נוספים שרקו ליד הקורה ורק בנס ירדו הירוקים להפסקה בשוויון.

המחצית השנייה הייתה סיפור אחר. מכבי חיפה לימדה את מאריבור שיעור בטקטיקה נכונה במשחקים באירופה. בוקולי וסיידו יאיא סגרו את האמצע. ורד ובעיקר דלה ימפולסקי המחליף הובילו מתפרצות קטלניות וכך העביר דוידוביץ' 45 דקות שקטות כמעט ללא איומים על השער. בסיום, 1:1 שכולו ניצחון לירוקים.

מכבי חיפה רחוקה כעת 180 דקות מהעפלה שלישית בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות. היכולת עדיין לא בשיאה, אבל בפלייאוף לא מסתתרות אימפריות . ויסלה קרקוב, גנק ושטורם גראץ ומאלמו חזקות, אבל לא עולות על חיפה. ויקטוריה פלזן הצ'כית תהיה היריבה המועדפת. בכל מקרה, אפשר כבר להריח את ליאונל מסי מגיע לישראל.

מחצית ראשונה

דקה 3: טוואטחה הוכשל 25 מטרים אלכסונית משער מאריבור. ורד בעט לשער במקום להגביה, הנדנוביץ' ירד וקלט.

דקה 10: גול! דבאלישווילי השאיר לורד, שפרץ לאורך הקו הימני, עבר בקלות את מייאץ' ומזווית אפס מצא את הפרצה ושלח לרשת של הסלובנים. 0:1 למכבי חיפה (1:3 בסיכום שני המשחקים).

דקה 16: בוליאט ביצע עבירה, התווכח עם השופט הצרפתי אנז'ימי וספג צהוב שימנע ממנו לשחק במשחק הבא של הירוקים באירופה.

דקה 25: גולסה הכניס כדור עומק נהדר לעמאשה, אבל רגל סלובנית התערבה ברגע האחרון ובלמה את הבעיטה של החלוץ.

דקה 26: איברהימי הכניס כדור לרחבה מימין, משומר חלם ואיפשר לבריץ' לבעוט תוך כדי גלישה. הכדור התגלגל ליד הקורה. מזל גדול לירוקים.

דקה 32: גול! כדור חופשי הוגבה לרחבת הירוקים. דוידוביץ' יצא לא טוב, אבל הצליח להדוף פעם אחת את הבעיטה של מרכוס טבארס, שהשתלט על הכדור החוזר ודחק לרשת. 1:1 (2:3 לחיפה בסיכום שני המשחקים).

דקה 37: חיפה טסה למתפרצת, בסיומה דבאלישווילי העדיף בעיטה מחוץ לרחבה במקום למסור לחבר פנוי. הכדור חלף ליד העמוד של הנדנוביץ'.

דקה 39: בריץ' גנב כדור מהגנת חיפה וירה מ-18 מטרים, דוידוביץ' הדף בקושי לקרן.

דקה 43: מאריבור ממשיכה להתקרב. מזגה קיבל את הכדור בפינה השמאלית של הרחבה ושלח בעיטה מסובבת שכמעט והכניעה את דוידוביץ'.

הגיע הזמן שמכבי חיפה תכשיר מנהיג חדש

מה פוגע בהתקדמות של טאלב טואטחה?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מחצית שנייה

דקה 54: ימפולסקי המחליף קיבל מסירה נהדרת ובעט משמאל כדור שטוח שלא פגש את המסגרת.

דקה 62: ימפולסקי השאיר כדור נהדר לורד בעמדה מצוינת בתוך הרחבה, אבל הבעיטה של הקשר פגעה בווידוביץ' והצילה את מאריבור.

דקה 64: בוקולי סובב כדור חופשי מפינת הרחבה, הנדנוביץ' אגרף לקרן. כדור הקרן הגיע לפלאח שמצא את ורד, זה הגביה מימין ודבאלישווילי נגח החוצה.

דקה 77: ימפולסקי שוב עושה צרות למאריבור. הפעם המסירה שלו מצאה את דבאלישווילי, שבעט חלש לידיים של השוער.

דקה 84: טבארס הכניס כדור על פי השער ולמזלה של חיפה, שני חלוצים סלובנים פספסו את הכדור.

דקה 90: כדור רוחב הסתובב ברחבת חיפה. טבארס ניסה מזווית קשה ודוידוביץ' הדף לקרן. כדור הקרן ננגח על ידי וידוביץ' החוצה.

הרכב מאריבור: יסמין הנדנוביץ', מרטין מילץ, יובאן וידוביץ', אלכסנדר ראייצ'ביץ', אלש מייאץ' (דיאן טריאקובסקי, 81), דיאן מזגה (אטיין וליקוניה, 81), אלש מרטלי, רוברט בריץ', גוראן צביאנוביץ' (דליבור וולאש, 65), אגים איברהימי, מרכוס טבארס.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, יוריצה בוליאט, סארי פלאח, טאלב טואטחה, סיידו יאיא, גוסטבו בוקולי, עידן ורד (עלי עוסמאן, 90), אייל גולסה, ולדימיר דבאלישווילי (מוחמד גדיר, 88), ויאם עמאשה (דלה ימפולסקי, 53).

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully