וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני או כדיר? על החתמת יוגב אוחיון במכבי ת"א

27.7.2011 / 6:41

"הוא יכול לבוא יותר לידי ביטוי מאשר בירושלים". "הטיימינג מושלם, להבדיל ממקל". "זו ההזדמנות האחרונה שלו להגיע לשם". החתימה של יוגב אוחיון במכבי ת"א עוררה מיד את החשש שיגמור כנער פוסטר. דני פרנקו, עידו קוז'יקרו ואבישי גורדון מנתחים קצת אחרת את המעבר המפתיע

אם התוכניות של יוגב אוחיון היו מתממשות כפי שתכנן מראש, הקיץ הוא כבר היה אמור לפתוח לפחות את עונתו השנייה במכבי תל אביב. בראיון שנתן לוואלה! ספורט בקיץ 2008, אחרי שעבר לעירוני נהריה, הודה אוחיון כי המעבר שלו מגליל לנהריה נעשה כדי לעלות עוד צעד במדרגות כדי להגיע למכבי תל אביב.

יוגב אוחיון שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
הכל רק לא פנס תאורה. יוגב אוחיון/מגד גוזני

יוגב אוחיון חתם במכבי תל אביב

לידיעה הבלעדית על מועמדותו של יוגב אוחיון

"אני מכוון מאוד גבוה מבחינתי, אם זה להגיע לאירופה ואם זה כמובן לשחק במכבי תל אביב", הודה באותו ראיון והוסיף: "מה שחשוב לי זה לא איפה אני אשחק, אלא זה שאני לא אהיה עציץ על הספסל או פנס תאורה. לכן החלטתי לעבור שלב אחרי שלב בקריירה ולא לקפוץ קדימה יותר מדי מוקדם, בגלל זה חתמתי בנהריה. חשבתי שזה הצעד הבא שנכון להתפתחות שלי".

העיקר לא להתיש את פארגו

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"נכון לעכשיו, חוץ מפארגו במכבי תל אביב אין אף רכז טבעי אמיתי". פארגו/ברני ארדוב

אלא שאוחיון (24, 1.89 מטר) הגיע למכבי תל אביב דווקא דרך הפועל ירושלים. ההעברה המפתיעה הזו, שנחשפה בלעדית בוואלה! בספורט, מיד עוררה דיון האם אוחיון עשה את הבחירה הנכונה. לדעת חיים אוחיון, מבעלי גלבוע/גליל, התשובה מתחילה באותה החלטה לעבור לנהריה. "אני חושב שיוגב עשה טעות שהלך מאיתנו לנהריה", טוען אוחיון, "אני חושב שהוא היה צריך להישאר עוד עונה איתנו ואז, אחרי עונה, הוא היה הולך בוודאות למכבי תל אביב. הוא היה מגיע שחקן יותר טוב. אחרי כל מה שקרה איתו בשלוש השנים האחרונות, ההגעה למכבי תל אביב בסיטואציה הזאת היא הזדמנות. אם שחקן אחר היה מגיע לשם, אז העמדה של הישראלי במכבי הייתה תפוסה. יוגב מגיע למכבי כשהוא יודע שהוא מסוגל ליותר, הוא יכול יותר לבוא לידי ביטוי במכבי תל אביב מאשר בירושלים".

אלא שגם את ההזדמנות הזאת יוגב אוחיון לקח לא לפני שבחן את הסיטואציה בקפידה, ושקל אף מעבר לנובו מסטו שלחצה עליו להגיע לשורותיה. "אני חושב שההחלטה של יוגב היא מעניינת והימור יחסית קטן", טוען דני פרנקו, שאימן את אוחיון בגליל עליון. "נכון לעכשיו, במכבי תל אביב חוץ מג'רמי פארגו אין אף רכז טבעי אמיתי. ג'ון שייר מחפש את הסל, הוא סקורר, הרבה יותר סקורר ממנהל משחק. יוגב הרבה יותר רכז משייר, שני שחקנים עם סגנונות שונים".

"מכבי תשחק בלא מעט מסגרות, אבל הלחם והחמאה של מכבי זו האליפות בליגה, ומכבי צריכה רכז ישראלי. מהאלטרנטיבות מבין השחקנים המקומיים שלא שיחקו במכבי, הם בחרו ביוגב. מבחינת יוגב זה טיימינג יחסית נוח להיכנס ולהיאבק על הדקות שלו במכבי תל אביב, כי מכבי לא ירצו להתיש את פארגו בשלושה משחקים בשבוע לקראת אפריל-מאי, שאלו החודשים החשובים של השנה", מוסיף פרנקו.

גם אבישי גורדון, חברו לשעבר לקבוצה של אוחיון, טוען שההחלטה שנעשתה על ידי הרכז נכונה. "אני לא יודע אם הוא יהיה שחקן מוביל ביורוליג, אבל באדריאטית וגם בליגת העל הוא יוכל לעזור למכבי מאוד. יש ליוגב הרבה מאוד דברים טובים, והרבה דברים שהוא צריך עוד לשפר, והשילוב שלו שם יכול להיות מאוד מעניין".

העיקר שהוא בשל

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון גל מקל. ברני ארדוב
"גל היה במכבי תל אביב, ראה שלא בונים עליו וישר התקפל והמשיך הלאה. יוגב לא היה שם ורוצה לחוות את החוויה". גל מקל/ברני ארדוב

קשה שלא לעשות את ההשוואה בין יוגב אוחיון לגל מקל, שכבר היה במכבי תל אביב בגיל צעיר, התייבש על הספסל ובחר כעת כלל לא לנסות להגיע לקבוצה וללכת לבנטון טרוויזו. "ההבדל בין גל ליוגב הוא בגיל. גל עושה מהלך נכון אחרי שלוש שנים אצלנו וטועם מהעולם הגדול", מסביר חיים אוחיון, ואבישי גורדון מוסיף: "גל היה במכבי תל אביב, ראה שלא בונים עליו וישר התקפל והמשיך הלאה. יוגב לא היה שם ורוצה לחוות את החוויה. אחרי ירושלים, המקום הבא שלו זה מכבי תל אביב, אולי לא בצדק מבחינת הדירוג, אבל מבחינתו אם הוא יהיה טוב הוא ישחק".

דני פרנקו טוען כי בניגוד למקל, אוחיון כבר טעם סוג של משחק אירופאי. "אני לא חושב שליוגב היה עדיף ללכת לשחק באירופה. הפועל ירושלים היא קבוצה ברמה טובה מאוד, והוא עבר את כור ההיתוך הזה, ותמיד אפשר לשאול אם עוד שנה הייתה עושה לו יותר טוב או פחות טוב. יוגב הרגיש שהוא בשל ומוכן לעבור לרמה האירופית הכי גבוהה שאפשר, שזאת מכבי תל אביב".

אלא שחיים אוחיון מציין דבר נוסף מעניין לגבי ההחלטה של אוחיון ללכת דווקא עכשיו למכבי תל אביב: "יוגב נמצא לדעתי על פרשת דרכים ברמת הגיל והניסיון והזמן שנותר לו לשחק כדורסל מקצועי. זה הזמן לקבל החלטות אסטרטגיות והיום זו ההזדמנות האחרונה שלו להיות במכבי תל אביב". גורדון לא מסכים עם הקביעה: "יוגב הוא שחקן מאוד צעיר, הוא בתחילת הדרך שלו ויש לו עוד הרבה שנים טובות. יוגב יכול היה להגיע למכבי בשנים אחרות ודרך אירופה, הוא יכול היה להיות בירושלים ולתת עונה טובה אחרי כמה שנים בינוניות של הקבוצה".

ההחלטה של אוחיון ללכת למכבי תל אביב מגיעה בליבה של תקופה שבה שחקנים צעירים ומבוגרים לא מצאו את מקומם בקבוצה. אם זה דרור חג'ג', גל מקל או אלישי כדיר, ואחד הסמלים לשחקנים שבחרו לא להגיע למכבי תל אביב הוא עידו קוז'יקרו, גם בגלל דקות המשחק, שמבקש להבדיל בין המקרים. "להבדיל ממקל וכדיר, יוגב עשה מהלך נכון כשהלך למכבי", אומר קוזי'קרו. "יוגב הוא רכז ברמה מאוד גבוהה, ומבחינת היכולות שלו, נכון להיום, הוא בשל לשחק במכבי תל אביב. קשה לי להגיד אם הוא יוכל להוביל את מכבי בתור רכז ראשון, למרות שאני חושב שהוא יכול, אבל בטח לא בהתחלה. גם מכבי וגם יוגב עשו עסקה מדהימה".

קוז'יקרו מוסיף כי "יוגב הוא בחור על הכיפאק, והוא מהגליל שזה כבר חשוב, בא ממשפחה מדהימה, ומבחינת הטיימינג להגיע למכבי זה מושלם מבחינתו. גל מקל הגיע צעיר מדי למכבי תל אביב. הוא רכז ברמה גבוהה, אבל כשהוא חזר למכבי אחרי העונה בגליל זה היה מוקדם מדי מבחינתו. אלישי בכלל לא היה צריך ללכת למכבי, ואמרתי לו את זה בזמנו. כמובן שיש את העניין הכלכלי, וכשהכסף מדבר הצדק שותק".

העיקר לא להיות חג'ג'

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון אבישי גורדון. מגד גוזני
"יוגב מגשים חלום של כולם, ומי שיגיד שהוא לא חולם להגיע למכבי, או שהוא שקרן או שהוא קוקו". אבישי גורדון/מגד גוזני

בסופו של יום, מה שיקבע האם ההחלטה של יוגב אוחיון ללכת למכבי תל אביב הייתה טובה או לא, זה מבחן התוצאה. מבחינת נתונים, אין ספק כי אוחיון הוא שחקן ראוי לרמות האלה. "יוגב לא יהיה כדיר או חג'ג', זה לא אותו מקרה", מגונן חיים אוחיון, "יוגב יודע ללמוד מניסיונם של אחרים, והוא יודע שהעתיד שלו במכבי תל אביב תלוי בעצמו גם אם הוא בא מלמטה ועמדת הגארד המוביל תפוסה. הוא יכול לבוא לידי ביטוי ולהילחם על דקות המשחק שלו, הוא חוצפן ופיזי ויש לו משחק הגנה טוב, ואת יתר הדברים שהוא יכול לשפר הוא יעשה שם".

ואבישי גורדון חותם עם נימה אישית: "ההצלחה של יוגב חשובה לכולם, והרבה אנשים רוצים בהצלחתו. צריך לבוא ולתת את כל מה שיש ולקוות שהמאמן יאהב אותך ולנסות להשתלב בשיטה. זה לא פשוט להשתלב במכבי, מכבי זה אחד משלושת המועדונים הגדולים באירופה. יוגב מגשים חלום של כולם, ומי שיגיד שהוא לא חולם להגיע למכבי או שהוא שקרן או שהוא קוקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully