וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לפניני את הסרט

22.7.2011 / 11:29

את מי אוהדי מכבי תל אביב מעדיפים כקפטן החדש במקום שארפ: את טל בורשטיין האחראי והייצוגי, או את גיא פניני בעל ביצי הענק? פז חסדאי כבר בחר

קפטן הוא לא רק תואר כבוד. זה לא רק הסרט על היד, זה לא סתם האיש שמצטלם עם השופט לפני המשחק, זה לא סתם הבחור שקוראים לו ראשון בהצגת השחקנים. קפטן הוא ראש הקבוצה. יותר משהוא המנהיג שלה, הוא הסמל לרוח שלה. דרק שארפ, למשל, גם כשהיה משחק דקה וחצי בערב, עשה את העבודה בצורה מושלמת. עם מוסר עבודה חולני, פרצוף נחוש על הספסל ותשוקה מופרעת לניצחון – הוא הבהיר בכל משחק ובכל אימון לחבריו לקבוצה את מהותה של מכבי תל אביב.

עכשיו, על פי הדיווחים, טל בורשטיין אמור להתמנות לקפטן החדש. גם ככה לא יהיה קל למלא את מקומו של דרק הגדול, אבל האם בורשטיין – אחראי ומסור ככל שיהיה - הוא הבחירה הנכונה? לפני הכל, יש משהו צורם בעובדה ששוב הקפטן הצהוב יהיה השחקן שמקבל הכי פחות דקות משחק בקבוצה. לפי הקצב הזה, הקפטן הבא אמור להיות שון לבנובסקי. בנוסף, על אף שהמינוי של בורשטיין הוא טבעי, לא תמיד "הדבר הנכון" הוא הצעד היעיל.

אין עוררין על התרומה של בורשטיין לאורך השנים. הוא הנציג האחרון של הקבוצה המפוארת ההיא, הוא ותיק ומנוסה, ייצוגי ואחראי, על פי הקודים הקבוצתיים המסורתיים התפקיד "מגיע לו" והוא בהחלט ראוי לכבוד, אבל יש לו בעיה אחת גדולה: יש בקבוצה מישהו שמאפיל עליו, יש בקבוצה מועמד שיותר תפור לתפקיד, יש מישהו שיותר מוכן לאתגר. גיא פניני.

פניני הוא לא קפטן קלאסי. הוא רק שנתיים בקבוצה, הוא שיחק יותר מדי זמן בהפועל ירושלים, והוא לפעמים נראה פוחז וחסר אחריות. אין לו את הלוק הקפטני, אין לו את המראה המיושב, והוא לפעמים נוטה לפרובוקציות. הוא לא תמיד מגולח, לא תמיד מנומס, לא תמיד מכובד, ולא פעם הוא מסתבך בתקריות שלא הולמות קפטן. אבל לפניני יש יתרון אחד בולט על פני בורשטיין: יש לו ביצי ענק. יש לו ביטחון עצמי עצום. יש לו כריזמה טבעית, כזאת שאי אפשר ללמד.

אומרים שמנהיגות לא מקבלים, אלא לוקחים. אולי בגלל זה לתת לבורשטיין את סרט הקפטן ייראה אקט מלאכותי מעט, כאילו כופים עליו לקבל תכונות שאין לו. פניני, לעומת זאת, כבר לקח את המושכות בכוח. הוא הסתער על המנהיגות בטבעיות. אולי הוא לא רצה בה, אבל היא רצתה אותו.

יש דברים שלא שוכחים. למשל, את המשחקים המכריעים, אלה שמבדילים בין הילדים לגברים, בהם פניני תמיד היה שם כדי להוכיח מאיזה חומרים הוא עשוי. ברגעים שבהם ספורטאים רבים נבהלים, הוא פורח. כשלכולם רועדות הביצים, הוא קר רוח כמו שד. מי מתאים יותר לתפקיד ראש הקבוצה מאשר הגבר האמיץ שלא יודע מהו פחד?

קבוצה בצלמו של בורשטיין, לעומת זאת, עם כל ההערכה אליו, תהיה מעט פרווה. קבוצה שפניני הוא הקפטן שלה כבר באה בהצהרה אחרת: אנחנו כאן כדי לפרק אתכם. אנחנו חיות אדם, מפלצות ללא רחמים, ונעשה כל מה שצריך כדי לנצח. רק דמיינו מה יעבור בראשה של קבוצה היריבה, שתבוא ליד אליהו ותראה את פניני מוצג כראש הקבוצה. "זה הקפטן שלהם?", יגידו באירופה בחשש, "הם כנראה מופרעים!".

נכון, זה צעד מעט מסוכן, כי יש חשש שהאחריות שתיפול על פניני תרסן אותו מעט ותסרס את ההתלהבות שלו, אבל זה סיכון שכדאי לקחת. מפה אנחנו קוראים: קדימה, תנו לפניני את הסרט, ותכתירו אותו כמנהיג הבא. הגיע הזמן להפוך לרשמי את מה שכולם כבר ראו.

אתם קובעים: בורשטיין או פניני לתפקיד הקפטן?

דרק שארפ פרש, סיקור מיוחד בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully