וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי: "שארפ מגדולי שחקני מכבי ת"א בכל הזמנים"

20.7.2011 / 21:03

יו"ר הצהובים הרעיף שבחים על הקפטן הפורש: "נשמה, ווינר, דוגמה ומופת". בלאט: "שמח שהוא מצטרף לצוות המקצועי"

לרוב, כששחקן ותיק פורש ממשחק פעיל, נשמעים קולות רבים המספרים על מעלותיו של אותו שחקן, על כמה שהוא היה משמעותי. לעיתים נשמעים הדברים כלא אותנטיים במיוחד, אבל במקרה הפרישה של דרק שארפ, הרי שלא קשה להבחין כי מדובר במילים שמגיעות מהלב. שארפ, שתפקד כקפטן מכבי תל אביב בחמש העונות האחרונות, ושיחק במדיה 15 עונות, במהלכן זכה ב-13 אליפויות, 11 גביעים, ו-3 תארים אירופאים, הפך לפנים של מכבי תל אביב בשנים האחרונות, והיה סמל לעבודה קשה, למנהיגות, לצניעות. כעת עובר מספר 6 המיתולוגי להיות עוזר מאמן שני לדיוויד בלאט.

יו"ר מכבי תל אביב עו"ד שמעון מזרחי אמר: "אני זוכר את דרק עוד כשחקן במגדל העמק, ומהרגע שהגיע אלינו הוא שבה את ליבנו. שחקן נשמה, ווינר אדיר, מכביסט אמיתי. מהשחקנים הגדולים שלנו אי פעם. שחקן הגנה פנטסטי וכמובן צלף שלשות אגדי. כולם - ההנהלה, השחקנים, הצוות, האוהדים - רואים בו דוגמה ומופת. הוא תמיד נתן רוח במפרשי הקבוצה ועודד את כולם, גם כשמיעט לשחק. הקפטן המושלם. דרק הוביל אותנו לחוויות רבות ובלתי נשכחות, ובטוחני שיעשה זאת גם במסגרת תפקידו החדש".

"דרק שארפ הוא חלק גדול וחשוב ממשפחת מכבי תל אביב", אמר מאמן הקבוצה, דיוויד בלאט, "וכמו שהוא היה שחקן נפלא ב-15 השנים האחרונות במכבי, אני בטוח שהוא יעשה עבודה גדולה גם בתפקיד החדש והמאתגר שלו כעוזר מאמן". על העבודה לצידו של שארפ, אמר בלאט: "אני שמח ונרגש שהוא יעבוד איתי ועם גיא (גודס), נעבוד כצוות ונעזור זה לזה. כולנו תקווה שדרק יישאר במכבי ויתרום לנו עוד שנים רבות".

"אני מאוד שמח שדרק ממשיך איתנו במועדון", אמר חברו לקבוצה, דיויד בלו, "אבל עצוב שהוא לא יהיה עם השחקנים כחלק משגרת האימונים. אני גם עצוב על כך שלא יהיה לו יותר ארון בחדר ההלבשה לידי כפי שהיה לו עד כה, כי אני יודע כמה הוא אהב להיות שם עם החבר'ה. דרק אוהב לשחק כדורסל, ואני מקווה שהוא ימשיך להתאמן איתנו, ושימשיך להיות מעורב על הפרקט כמה שיותר".

דייויד פדרמן, שעבר לא מעט שנים עם שארפ, אמר הערב: "דרק שארפ הוא אחד האנשים המדהימים ביותר בהיסטוריה של מכבי תל אביב, לא רק כשחקן ענק, אלא בראש ובראשונה כאדם וכמנהיג. כבוד גדול לי ולחבריי להיות שותפים לעשייה עם אדם נפלא שכזה".

עמרי כספי: "אין הרבה שחקנים כאלה"

עוד באותו נושא:

הרגעים הגדולים בקריירה של דרק שארפ

המספרים שעשו את הקריירה של שארפ

נציגנו הראשון ב-NBA, הלא הוא עמרי כספי, אמר לאחר ההודעה: "הוא שחקן ענק ויותר מכך בן אדם ענק. אנחנו שומרים על קשר. אני עצוב ושמח על הפרישה שלו. אני שמח קודם כל שהוא יוצא לדרך חדשה במכבי תל אביב ומכבי שומרת על השחקן, ושוא ממשיך שם. מגיע להם כל הכבוד על כך. אני עצוב על הפרישה כמובן. זה תמיד עצוב. למדתי ממנו המון, אנחנו חברים טובים ואני שמח שהוא יוצא לדרך חדשה ואני בטוח שכשחקן הוא ישקיע וייתן את הנשמה כפי שהוא נתן במכבי. אין הרבה שחקנים כאלה".

אנתוני פארקר, שהגיע מוקדם יותר היום לישראל, צייץ איחולי פרידה בטוויטר: "שחקן גדול של מכבי וחבר טוב שלי, דרק שארפ פרש היום. מזל טוב על קריירה מצוינת. מאמן עתיד! יאללה מכבי!"

גם מנכ"ל מכבי תל אביב, אלי דריקס, היה נרגש מאוד כשנדרש לומר מספר מילים על שארפ: "ההיסטוריה של דרק כשחקן מדברת בעד עצמה. דרק הוא שחקן שגם אם שיחק מעט, כשהוא עלה למגרש הרגשת כמה הקהל אהב והעריך אותו ואת ההיסטוריה שלו במכבי תל אביב. הוא שיחק כל כך הרבה עונות במכבי ואני שמח על כך שגם לאחר שהוא קיבל החלטה לפרוש הוא ממשיך במועדון".

דריקס המשיך ואמר: "זה הדבר הכי טבעי מבחינתנו שאחרי תקופה כל כך ארוכה וכשיש לו כל כך הרבה ניסיון, הוא ישאר חלק מהמערכת כעוזר מאמן. זה מכבד אותו ואת המערכת. כמו שהוא היה שחקן מקצועי ותרם הרבה, גם כעוזר מאמן הוא יביא את הערך המוסף. מה שייחד אותו כשחקן זה קודם כל הווינריות שלו, העקביות שלו וההצמדות למטרה - כל מה שמאפיין שחקן מדהים שמצליח להיות כל כך הרבה שנים רצופות ולשרוד בטופ".

עידו קוזיקרו אמר לוואלה! ספורט: "זה יום עצוב לכדורסל הישראלי. הוא לא רק שחקן, דרק הוא גם דמות ומודל לחיקוי. למרות שלל השחקנים והכוכבים שעברו במכבי ב- 15 השנים שהוא היה שם, דרק סימל את העוקץ, והסלים של המאני טיים היו שלו. שיא השיאים מול ז'לגיריס. גם בנבחרת ישראל, כששיחקתי איתו ויצא לי לשבת על הספסל, אני זוכר את גור שלף רואה את קולע סלים ואמר לי: 'כל משחק שדרק קולע לפחות שתי שלשות אנחנו מנצחים. תהיה רגוע'.

"מה שהכי מאפיין את דרק זה האופי. הוא שחקן עם יכולות כמובן, אבל יש הרבה שחקנים עם יכולות, מה שמבדיל את הגדולים ביותר זה עניין של אופי ולדרק היה את זה. לדעתי הוא שחקן מדהים, ואני חושב שדרק אולי השחקן הכי אנדרייטד שהיה במכבי בשלושים שנה האחרונות".

אפי בירנבוים הוסיף: "דרק הוא ספורטאי נערץ. אני מאוד אוהב אותו. הוא מודל לחיקוי, קלע מהשורה הראשונה שהיה באירופה. דרק לא צריך אפילו עשר שניות בכדי להתחמם ומעל הכל יש לו לב גדול שנותן הכל בשביל הקבוצה, ועל עצמו הוא חושב רק אחר כך. מה שמייחד אותו כשחקן היא התשוקה שלו והאהבה שלו למשחק, אני לא מכיר הרבה שחקנים שהיו מוכנים להיות ברמת המשחק שלו ולשבת כל כך הרבה זמן על הספסל ותמיד להיות מוכן ולתת את המקסימום בשביל הקבוצה שלו".

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully