וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: דרק שארפ הודיע על פרישה מכדורסל

20.7.2011 / 17:41

הקפטן החליט על תליית הגופיה אחרי 15 שנה בקבוצה. שארפ זכה ב-13 אליפויות, 11 גביעים ו-3 אליפויות אירופה

לאחר התלבטויות רבות בשבועיים האחרונים, הודיע הערב (רביעי) קפטן מכבי תל אביב דרק שארפ על פרישה ממשחק פעיל. אמנם לפני כחודש שוחח בעלי המועדון דייויד פדרמן עם שארפ והבטיח לתת לו גיבוי אם יחליט להמשיך לשחק, אך בשבועיים האחרונים התייעץ שארפ עם הקרובים אליו ביותר והחליט כאמור לתלות את הגופיה כשהוא נושק לגיל 40, אותו יציין באוקטובר הקרוב.

דרק שארפ שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
קריירה נפלאה מגיעה לסיומה. שארפ/קובי אליהו

מכבי תל אביב מסרה בהודעה רשמית מטעמה: "הנהלת מכבי תל אביב שמחה להודיע על מינויו של דרק שארפ לעוזר המאמן של דיוויד בלאט במכבי, לצידו של עוזר המאמן גיא גודס. מכבי רואה בשארפ סמל ודמות למופת, ובטוחה שבתפקידו החדש ובזכות כישוריו יוצאי הדופן יתרום בצורה מקסימלית מנסיונו העשיר, ינהיג וינחיל לשחקני הקבוצה ולמערכת כולה את ערכי המצוינות, הווינריות והמסירות שאיפיינו אותו ב-15 השנים האחרונות כשחקן וקפטן והפכו אותו ללב ולנשמה של מכבי תל אביב.

"שארפ הוא דמות נערצת ובעלת חשיבות אדירה למועדון הכדורסל מכבי תל אביב. הנהלת מכבי תל אביב מודה מעומק ליבה לדרק שארפ על 15 שנים חלומיות כשחקן, ובטוחה כי ימשיך לתרום להצלחת הקבוצה בפרק החדש והמרגש של הקריירה שלו".

גורם במכבי אמר מוקדם יותר: "החלטתו של שארפ נלקחה לאחר שהוא הבין שמה שנשאר לו זה לשחק כמה דקות פה ושם. הוא לקח בחשבון את הדבר הזה, עשה קורס מאמנים בווינגייט והבין שהרבה יותר מכובד מבחינתו יהיה לפרוש ולהתחיל את קריירת האימון שלו כבר עכשיו".

במכבי אף קיימו שיחות רבות בשבועיים האחרונים עם הקפטן ובגיבוי ההנהלה, הציעו לו את תפקיד עוזר המאמן השני. יש לציין כי דיוויד בלאט לא שש בתחילה לראות את שארפ כעוזר מאמן שני בשל חוסר ניסיונו, אבל זה מה שמסתמן כרגע. "העבודה של עוזר מאמן שני היא במשרה מלאה ובמועדון מפואר ודרק רואה את העתיד שלו שם", אמר גורם נוסף במכבי.

אחד הסמלים הגדולים בכל הזמנים

שארפ, שנולד באורלנדו פלורידה, הגיע לישראל בשנת 1993, שיחק במכבי חדרה ובית"ר מגדל העמק. בשנת 1996 ובעקבות יכולת טובה שהציג, הוחתם הרכז במכבי תל אביב, בה שיחק בכל העונות מאז ועד היום. שארפ זכה עם מכבי תל אביב ב-13 אליפויות, 11 גביעי מדינה ו-3 גביעי אירופה לאלופות. שארפ מדורג במקום ה-85 בקלעי ליגת העל בכל הזמנים עם 2,664 נקודות ב-15 עונות בליגה.

בנוסף, זכה להוקרה גם מטעם היורוליג כשבשנת 2008 נבחר בטקס לציון 50 שנה למפעלים האירופיים כאחד מ-13 הסמלים הגדולים של מכבי תל אביב בכל הזמנים. בטקס שנערך ב-2009 כחלק מחגיגות 100 לתל אביב קיבל שארפ אות הוקרה כאחד מ-11 הכדורסלנים הגדולים בתולדות תל אביב.

אין ספק שעם כל הכבוד לרגעים הגדולים בקריירה שלו, הרגע אותו יזכרו אוהדי מכבי תל אביב ובכלל חובבי הספורט בישראל לעד היה בעונת 2003/4, כשבמשחק מול ז'לגיריס קובנה קלע שלשה עם הבאזר, שכפתה הארכה ובסופו של דבר סידרה לצהובים את הכרטיס לפיינל פור וגם לזכייה ביורוליג.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully