וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאו מינג הודיע רשמית על פרישה מכדורסל

הסיני בן ה-30 הזיל דמעה: "לפני 9 שנים הגעתי ליוסטון כשחקן צעיר ורזה. מאז השתניתי והפכתי לאדם בוגר, לא רק כדורסלן"

יאו מינג הודיע הבוקר (רביעי) רשמית על פרישה מכדורסל בגיל 30. הסנטר הסיני המתנשא לגובה של 2.29 מטר, סבל בשנים האחרונות משורה של פציעות ושבר את כף רגלו בשנה שעברה. הבוקר אמר: "חיכיתי וקיוויתי שאוכל לחזור. זו הייתה תקופה מאוד מתסכלת והרבה מחשבות חלפו בראשי. היום אני מודיע רשמית על פרישתי מכדורסל".

יוסטון רוקטס לקחה את יאו בבחירה הראשונה בדראפט 2002 וההגעה שלו ל-NBA הפכה את ליגת הכדורסל האמריקאית ללהיט בסין, כשבכל משחק של הקבוצה מטקסס צופים מיליוני אנשים במדינה האסייתית. במשך שנים ארוכות יאו היה הספורטאי הסיני הפופולרי ביותר ונחשב לאייקון ענק במולדתו.

הבוקר הסנטר שלא הסתיר את הדמעות, ביקש גם לשלוח תודה מיוחדת לעיר יוסטון: "אני רוצה להודות לכם על כל מה שנתתם לי במהלך תשע שנות קריירה נהדרות. לפני תשע שנים הגעתי ליוסטון כשחקן כדורסל צעיר, רזה וגבוה, והעיר והקבוצה שינו אותי והפכו אותי לאדם בוגר, לא רק כדורסלן".

יאו צפוי להשתלב בתפקיד כלשהו בקבוצת שנחאיי שארקס והוסיף: "היום אני פורש מכדורסל והדלת הזו נסגרת, אבל במקום אחר דלת אחרת נפתחת ויש עולם חדש שעליי להכיר ולחקור. אני אמנם עוזב את הפרקט, אבל אמשיך בעולם הכדורסל עם השארקס".

יאו כאמור שיחק תשע עונות ב-NBA. ב-486 משחקים בעונה הסדירה הוא העמיד ממוצעים של 19 נקודות, 9.2 ריבאונדים ו-1.9 חסימות למשחק. הוא נבחר שמונה פעמים למשחק האולסטאר וחמש פעמים לחמישיית העונה.

מה נזכור מהקריירה של יאו מינג?

NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully