וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את היריבות של מכבי תל אביב ביורוליג

ריאל מדריד החליפה מאמן, אפס פילזן בעיצומו של הרכש, פרטיזן שומרת על הסגל ומילאנו מפתיעה עם שמות מרעננים

אין ספק שבמכבי תל אביב יכולים להיות מרוצים מהיריבות שזימן להם בית ג' ביורוליג, אבל נכון לעכשיו עדיין קשה להאריך את היכולות שרובן יכולות להציג בעונת 2011/12. דבר אחד בטוח - מדובר בקבוצות ותיקות במפעל, שמתכוונות להמשיך בקו עלייה בעונה הקרובה ולהצדיק את שמן הטוב. זה הזמן לעשות היכרות עם ארבע היריבות הידועות של מכבי תל אביב (יריבה נוספת תגיע מהמוקדמות), שנמצאות בתהליכי בנייה רציניים לקראת העונה הקרובה.

הגרלת מכבי תל אביב ביורוליג

פניני: "בית מעניין מאוד עם קבוצות ברמה גבוהה"

ריאל מדריד

בשנה שעברה שמחו במכבי תל אביב לקבל את הבלאנקוס בחצי גמר הפיינל פור בברצלונה, וזה אכן נגמר בניצחון מוחץ לצהובים, 63:82. ובכל זאת, העונה האחרונה היתה הטובה ביותר של ריאל מדריד ביורוליג ב-15 השנים האחרונות וזה מלמד על נסיונות לחזרתו לצמרת של אחד ממועדוני הפאר של הכדורסל האירופי.

הסגל של ריאל מדריד לעונת 2011/12 עדיין רחוק מלהיסגר. ההחתמה הרצינית הראשונה של הקבוצה בקיץ הייתה של המאמן פבלו לאסו, שהחליף את עמנואלה מולין. לאסו, שהיה שחקן מוביל במספר קבוצות ספרדיות בשנות השמונים והתשעים, החל את קריירת האימון שלו ב-2003 והדריך בארבע השנים האחרונות את סן סבסטיאן הספרדית.

המטרה של לאסו היא לשחזר לפחות את ההישג של הבלאנקוס ביורוליג מהעונה שעברה, וחוץ מזה להיראות הרבה יותר טוב במפעלים המקומיים. בעונה החולפת ריאל הודחה בחצי גמר הפלייאוף על ידי בילבאו, והפסידה בגמר הגביע הספרדי. דיור פישר ופבלו פריג'יוני צפויים לעזוב את הקבוצה לפי השמועות. במדריד רומזים וממתינים להחתמות הגדולות של העונה שעדיין לא הגיעו והשחקנים שימשיכו להוביל את הסגל הם סרחיו יול, פליפה רייס, אנטה טומיץ', וקרלוס סוארז.

זו תהיה העונה החמישית ברציפות שבה מכבי תל אביב תפגוש את ריאל מדריד והמאזן ההיסטורי בין שתי הקבוצות עומד על 19-23 לספרדים.

פרטיזן בלגרד

גם בעונה שעברה הוגרלה מכבי תל אביב מול הקבוצה הסרבית בבית המוקדם, וניצחה אותה פעמיים. פרטיזן הצליחה להמשיך לטופ 16 ושם סיימה את עונת היורוליג שלה. ההצלחה הגדולה שלה הגיעה במפעלים האחרים עם טריפל מרשים (הליגה האדריאטית, הליגה הסרבית והגביע הסרבי).

פרטיזן שיחררה את שני האמריקאים ששיחקו אצלה בעונה החולפת. הגארד קריס ג'לרס עבר לפנרבחצ'ה והפורוורד ג'יימס גיסט עבר לאולקר. הסרבים עדיין לא החתימו זרים חדשים, אבל דאגו להאריך את החוזים של השחקנים המקומיים שהיו דומיננטים בעונה שעברה וכך ממשיכים בקבוצה דושאן קצ'מן, רשקו קאטיץ' ופטאר בוזיץ'. פרטיזן היא קבוצה יציבה שעלתה לטופ 16 בחמש השנים האחרונות, ולמרות התוצאות שלה נגד הצהובים בשנה שעברה - היא לא צפוייה ומסוכנת כמעט בכל מצב.

זו תהיה השנה השלישית ברציפות שבה מכבי תל אביב תתמודד נגד פרטיזן בלגרד, והמאזן ההיסטורי בין שתי הקבוצות עומד על 5-12 לצהובים.

אפס פילזן

בניגוד לשתי הקבוצות שהוזכרו כאן למעלה, הטורקים כבר נמצאים בעיצומה של בניית הסגל לעונה הבאה, בסיומה יארחו את הפיינל פור והציפיות בהתאם. העונה שעברה הייתה מאכזבת עבור הקבוצה מאיסטנבול, שהודחה בחצי גמר הפלייאוף הטורקי וברבע גמר הגביע. את עונת היורוליג היא פתחה מצויין בשנה שעברה כשניצחה בששת משחקי הבית הראשונים שלה, אבל רצף של ארבעה הפסדים בטופ 16 סיים את דרכה במפעל. בחודש מרץ האחרון מונה לתפקיד המאמן שחקן העבר אופוק סאריצ'ה, שחתם בקיץ הנוכחי לשנתיים נוספות.

סאריצ'ה החתים את הסנטר הקרואטי סטנקו באראץ' (2.17 מ') ששיחק בקאחה לבוראל וחתם לשלוש שנים בפילזן. ארמל קוקו חזר לקבוצה אחרי גיחה של שנתיים לקבוצות אחרות, האחרונה שבהן הייתה גלאטסראיי. הגארד דוגוס בלבאי הגיע מליגת המכללות שם שיחק במדי אוניברסיטת טקסס. חוץ מזה, בפילזן האריכו את החוזים של קרם טונצ'רי וסנק אקיול. יחד עם כל אלה צפויים להישאר בקבוצה הפורוורד הסרבי דושקו סטאנקוביץ', הגארד הטורקי סינאן גולר והאמריקאי הוותיק בוטסי תורנטון, שפגש את מכבי תל אביב לא מעט פעמים בשנים האחרונות.

מכבי תל אביב פגשה את פילזן לאחרונה בעונת 2009/10, כשכל אחת מהקבוצות ניצחה פעם אחת. המאזן ההיסטורי בין הקבוצות עומד על 9-10 לטורקים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ארמאני ג'ינס מילאנו

בשנה שעברה בנו האיטלקים סגל שנראה מבטיח, אבל סבלו ממכת פציעות שפגעה בהם מאוד בכל המפעלים. ביורוליג נשרו המילאנזים בשלב הבתים, ומי שהציל אותם על הקווים והוביל אותם עד למקום השלישי בליגה האיטלקית היה דן פטרסון. מאמנה החדש של ארמאני הוא סרג'יו סקאריולו, האיש המרכזי בקיץ האחרון במועדון ממילאנו. סקאריולו חוזר למעשה לאיטליה לראשונה מאז 1997. מאז הוא אימן בעיקר בספרד, כשבשנה האחרונה הוא פתח את העונה עם חימקי הרוסית, אבל עזב בדצמבר. חוץ מזה, סקאריולו הוא מאמנה של נבחרת ספרד והוביל אותה לזכייה ביורובאסקט 2009.

הפורוורד היווני אנטוניוס פוטסיס, שחקן ממפיס גריזליס לשעבר, הגיע מפנאתינייקוס וחתם לשנתיים בקבוצה. נכון לעכשיו פוטסיס הוא שחקן הרכש המרכזי של הקיץ. פוטסיס אמור לחבור לשחקנים הבולטים מהעונה שעברה: בנג'מין אזה, דיוויד הוקינס, מרקו מורדנטה ועומאר קוק.

המפגש האחרון בין שתי הקבוצות היה בעונת 2007/08 אז ניצחה מכבי תל אביב פעמיים. המאזן ההיסטורי בין שתי הקבוצות הוא 9-9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully