וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור דה פראנס 2011: פיליפ ז'ילבר ניצח בקטע הראשון

הרוכב הבלגי כיכב בספרינט בסיומו של הקטע הראשון שארך 191.5 קילומטרים. אלברטו קונטאדור איבד זמן בגלל תאונה

«object width="450" height="450"»«param name="movie" value="http://mm.walla.co.il/archive/1085332-28.swf
"»«/param»«param name="allowFullScreen" value="true"»«/param»«param name="allowScriptAccess" value="always"»«/param»«embed src="http://mm.walla.co.il/archive/1085332-28.swf
" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="450" height="660"»«/embed»«/object»

כך נראה היום הראשון בטור דה פראנס 2011

רוכב האופניים הבלגי פיליפ ז'ילבר ניצח היום (שבת) את קטע הפתיחה של טור דה פראנס 2011 שיצא לדרך בשעות הצהריים. בניגוד לשנים קודמות, המירוץ הנוכחי לא נפתח בפרולוג (קטע קצר נגד השעון) כי אם בקטע מישורי בן 191.5 קילומטרים מפסאז' דו גואה למונט דז אלואט שבמערב צרפת. זה אומר שהספרינטרים הטובים בעולם נאבקו על החולצה הצהובה בסיומו של היום הראשון, וז'ילבר בן ה-28 מקבוצת אומגה פארמה-לוטו זכה לראשונה בקריירה בקטע בטור דה פראנס, כשבעבר הוא עשה זאת פעם אחת בג'ירו ופעמיים בוואלטה. הקרב הסופי על הניצחון היה בין ז'ילבר לקאדל אוואנס האוסטרלי, אחד המועמדים לזכייה בטור דה פראנס. האסטרטגיה של הבלגי היתה נכונה יותר, ובמטרים האחרונים הוא לא הותיר סיכוי ליריבו.

האלוף המכהן ומעורר המחלוקת, אלברטו קונטאדור, שמר על מקום בצמרת לאורך רוב הקטע אבל הפסיד זמן יקר בגלל התנגשות ענקית שאירעה פחות מעשרה קילומטרים לסיום. אחד הרוכבים של קבוצת אסטנה התנגש בצופה שעמד בצד הדרך וגרם לתאונת שרשרת של עשרות רוכבים שאיבדו זמן, וחלקם אף נפצעו. כתוצאה מכך, קונטאדור בפיגור של דקה ועשרים שניות מהמנצח ז'ילבר בסיומו של הקטע הראשון. תור הושובד הנורבגי, עוד אחד מהספרינטרים הטובים בעולם, סיים במקום השלישי במרחק של 6 שניות מז'ילבר. מחר (ראשון) יתקיים הקטע השני במירוץ שיהיה קטע קבוצתי בן 23 קילומטרים נגד השעון באיזור לז אסאר.

צמרת הדירוג בקטע הראשון:

1. פיליפ ז'ילבר (בלגיה, לוטו) 4:41:31 שעות
2. קאדל אוואנס (אוסטרליה, בי.אם.סי) 3 שניות
3. תור הושובד (נורבגיה, גרמין-סרבלו) 6 שניות
4. חוזה חואקין רוחאס (ספרד, מוביסטאר) 6 שניות
5. יורגן ואן דן ברוק (בלגיה, לוטו) 6 שניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully