וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתרון של שרצקי להימורים הבלתי חוקיים

הדס גרינברג

29.6.2011 / 12:19

רגע לפני פתיחת האימונים של קרית שמונה, הבעלים איזי שירצקי מציע פתרון לבעיית ההימורים הבלתי חוקיים בישראל. ”הבעיה היא שאפשר להמר על הכל. צריך שהטוטו יממן למשטרה יחידה לכדורגל. הטוטו ירוויח מזה הרבה כסף כי ההימורים הלא חוקיים יקטנו”. ראיון

מחר (חמישי) תחל עירוני קרית שמונה את אימוניה לעונת 2011/2012, ומבחינת בעלי הקבוצה, איזי שרצקי, המטרה לא השתנתה. הסגל אולי נחלש, בשער אולי מצפה הנפילה שאחרי השיא, אבל שרצקי חושב שבליגה שמחכה לנו בעונה הבאה, קרית שמונה יכולה לעשות אפילו צעד קדימה בטבלה: "אנחנו יכולים לשחזר את העונה שעברה, ואפילו גבוה מכך. אנחנו תמיד שואפים יותר גבוה מהעונה הקודמת. צעד אחד קדימה מבחינתנו זה להגיע לאירופה, ואם נשתפר קצת אנחנו גם נגיע לאירופה".

איבדתם את חיימוב ועמאשה. עד כמה זה משמעותי?

"אני מאוכזב מאוד שאין לנו את חיימוב כי הוא שוער טוב, אבל לכל אחד יש פתרון. את חיימוב אני מכיר טוב מאוד וברגע שהוא מאושר וקיבל חוזה טוב, אז זה מצוין, אבל אני ורן מאמינים בדני עמוס שהיה מצוין בשנה שעברה ואני מאמין שגם השנה הוא יהיה מצוין. עמאשה יחסר לנו, אבל אסור לשכוח שהבאנו את יובל אבידור".

מה דעתך על ביטול הקיזוז?

"אני אומנם לא חבר הנהלה בהתאחדות, אבל אני חושב, אחרי הרבה התלבטויות, שטוב שביטלו את הקיזוז. הוא לא ספורטיבי. לגבי המעבר לליגה של 14 קבוצות, אני הייתי בעד 16 קבוצות כדי שישחקו יותר שחקני נוער בכל המקומות, אבל על רקע מה שקורה בכדורגל בתקופה האחרונה עם בעלי קבוצות, צמצום הליגה הוא נכון. תהיה משמעות רצינית בליגה של 14 לפלייאוף העליון".

למה אתה לא יושב בהנהלת ההתאחדות?

"זה לא רק אני. זה גם יעקב שחר וג'קי בן זקן. לי, לעומת יענקל'ה, אפילו אין נציג בהתאחדות. אני לא מוכן שנציג שלי יישב שם במצב הקיים. יש לי ביקורת על ההתנהלות של הכדורגל ובעיקר על הכספים השחורים שמתגלגלים פה. יושבים בהנהלת ההתאחדות אנשים שבעצמם היו מעורבים בעבר פה ושם בדברים דומים, וזה לא מתאים לי לשבת שם. אין לי אמון בהתאחדות לכדורגל בנושאי החוזים הכפולים וזו הבעיה הכי קשה של הכדורגל הישראלי. הם לא מטפלים בזה כמו שצריך. רק עכשיו, אחרי הרעש הגדול של כל הפרשה, התחילו לדבר על זה. חייב לקרות פה משהו, שינוי. אני צעקתי הרבה באותו הנושא עוד לפני שהכל יצא, ולא לאחר מעשה ולא להיות חכם בדיעבד".

"מרכזי הפועל ומכבי התאימו אולי לפני 40 שנה"

יש לך רעיונות לשינוי?

"יש לי כמה רעיונות והם יודעים אותם בהתאחדות. אני מתעסק בגניבות רכב כבר 40 שנה בישראל. למשטרת ישראל לא היה תקציב לגניבות רכב ובסופו של דבר מצאו סידור שחברות הביטוח הקימו יחידה שקוראים לה אתגר, ומי שהקים את היחידה הזו הוא מי שהיום המפכ"ל, יוחנן דנינו. אני מנסה ומאמין שאצליח לחבר את הטוטו למשטרת ישראל, ושהטוטו בעצם יממן למשטרת ישראל יחידה כזו שתעסוק רק בכדורגל. אני אחבר את הטוטו למשטרה והטוטו ירוויח הרבה כסף מזה, כי ההימורים הלא חוקיים יקטנו. התחלתי כבר לפעול בעניין הזה ואני יודע שזה ייצא לפועל. הבעיה הקשה של המשטרה הם התקציבים וזה לא פשוט, אבל כמו שעשו את זה לגניבות רכב, אפשר יהיה לעשות את זה גם להימורים הבלתי חוקיים".

אז בעצם אתה אומר שההתאחדות לא פועלת למיגור התופעה הקשה הזו?

"בקשר לחוזים הכפולים, כולם יודעים אצל מי זה קורה, מתי ואיך. זו בעיה שקל מאוד לעלות עליה אם רוצים. למה לא עולים עליה? כי הם לא רוצים מספיק. תקציב החקירות של ההתאחדות לכדורגל הוא 400 אלף שקל וזה לא מספיק לגלות רבע ממה שצריך לגלות בכדורגל שלנו. אפשר למגר את התופעה הזו, זה לא קשה. ברגע שלא יהיה כסף שחור בכדורגל, גם לא יהיו הימורים בלתי חוקיים שמעורבים בהם בעלי הקבוצות ושחקנים. אני לא יודע אם יהיה אפשר להפריד את העבריינים מתחום הכדורגל, אבל הבעיה בכדורגל שאפשר להמר על הכל היום. אני בעצמי חקרתי בשנות השבעים והשמונים את כל ההימורים השכונתיים".

ומה עם בעלי הקבוצות שמתחלפים כאן כמו גרביים?

"ברגע שהתקן של בעלי הקבוצה ישתנה, וזה אומר שאסור שלבעל קבוצה יהיה עבר פלילי ושבעל קבוצה לא יהיה בעל הון, זה ישתנה. אדם שהוא לא עשיר ואין לו כסף לא יכול להיות בעל קבוצה. אם לבעל הקבוצה אין כסף, הוא מגיע לאן שהגיע ירון קוריס ולמקום שאליו מגיעים עוד ועוד לאחרונה".

תחזור לשבת בעתיד בהנהלת ההתאחדות?

"ההתאחדות לא מתנהלת כמו שהיא צריכה. אני לא מאמין במרכזי הפועל ומכבי. זה התאים לפני 40 שנה. מי שצריך להצביע בהתאחדות הם רק בעלי הקבוצות ולא אף אחד אחר. אם תהיה הצבעה גלויה או חשאית לפי שמות ולא לפי מרכזים, אני בהחלט אחזור להיות חבר הנהלה".

* המגן ליאור לוי חתם בקרית שמונה לשלוש שנים ואמור לשמש כגיבוי לאלעד גבאי בעמדת המגן הימני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully