וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג ווימבלדון: שוב בת 17

29.6.2011 / 7:01

הזוגיות עם וויאצ'יץ', השיפור בהגשה, הדשא המהיר ותהליך ההתבגרות הפכו את מריה שראפובה למכונה קטלנית שמזכירה את ימיה הגדולים מהעבר. בלוג ווימבלדון מהלל את הרוסייה, ומתכונן להיסטוריה בחצאי גמר הגברים

חזרה בסערה

היא לא הייתה צריכה שהאחיות וויליאמס יעופו, קים קלייסטרס תפרוש ובטח לא שקרוליין ווזניאקי או ורה זבונרבה יודחו כדי להיות הפייבוריטית הברורה לזכייה בווימבלדון 2011. מאז הזכייה בטורניר רומא על חימר, שנוא נפשה לאורך רוב הקריירה, מריה שראפובה נמצאת בכושר מצוין, ומזכירה את אותה הילדה שזכתה בווימבלדון ב-2004 כשהיא בת 17 בלבד. המעבר מהחימר האיטי לדשא המהיר רק דחף אותה קדימה, מפני ששם האיכויות והעוצמות שלה באות לידי ביטוי הרבה יותר טוב.

רבע הגמר של הרוסייה היה מרשים במיוחד. שראפובה גרמה לדומיניקה ציבולקובה, שרק לפני חודשיים ניצחה אותה בטורניר מדריד, להיראות כמו שחקנית מטורניר הנערות. העוצמות והאינטנסיביות של שראפובה היו הרבה יותר מדי עבור הסלובקית האומללה, שלראיה ייצרה שלושה ווינרים בלבד לאורך כל המשחק, לעומת 23 של הרוסייה. שראפובה הכריחה את יריבתה להישאר כל הזמן מרחק של מטר מאחורי הקו האחורי ולשחק רק הגנה, ולא אפשרה לה להיכנס למשחק.

נראה ששני דברים גרמו לקאמבק בקריירה של שראפובה, שחגגה 24 רק לפני חודשיים וחצי. הדבר הראשון הוא הסרב. שתי הפציעות הקשות בכתף שעברו עליה, גרמו לשראפובה לשנות את חבטת ההגשה שלה. הדבר גרר באופן טבעי אינספור בעיות. לשיא זה הגיע מול מלני אודן האמריקנית בסיבוב השלישי של אליפות ארצות הברית הפתוחה לפני שנתיים, כשהיא ביצעה מספר מטורף לחלוטין של 21 שגיאות כפולות והפסידה כמובן.

אז עוד אפשר היה לתת לה הנחות מכיוון שרק כמה חודשים לפני כן חזרה אחרי פציעה ארוכה. אבל בעיית ההגשה לא עזבה אותה מאז, ולצד הרבה אייסים היא ביצעה המון שגיאות כפולות. כך למשל ביצעה עשר כאלה, כולל בנקודת משחק, מול נה לי בחצי גמר הרולאן גארוס בתחילת החודש. בווימבלדון היא עדיין רחוקה מהמספרים האסטרונומיים הללו, ומול ציבולקובה היא ביצעה שגיאה כפולה אחת בלבד.

אלמנט נוסף שכנראה מרגיע את שראפובה הוא סשה וויאצ'יץ'. שחקן ניו ג'רזי נטס וארוסה של הרוסייה הצטרף אליה למסע הטורנירים אחרי שסיים את עונת ה-NBA והשניים טוענים שהם מדברים במהלך כל המשחק מבלי להחליף אפילו מילה אחת. סוג של טלפתיה דרך מבטים בלבד. "יש בינינו רמת הבנה גבוהה, שממש מספיקה לי", אמרה לאחרונה שראפובה, "זה מאוד עוזר לי שסשה הוא ספורטאי בעצמו ומבין מה זה אומר להיות לפני משחק ומה הספורט דורש. אני לא צריכה להסביר לו כלום".

אולי בגלל זה וויאצ'יץ' עצמו נראה הרבה יותר לחוץ משראפובה במשחקים שלה ונראה מיוזע במיוחד בשמינית הגמר מול שואי פנג. "אתם רואים שאני כולי מזיע רק מלראות אותה משחק", אמר. מה שברור זה שהכימיה ביניהם עושה טוב לקריירה של שראפובה, לא פחות מאשר זו שהייתה לה עם אביה ומאמנה לשעבר, יורי.

הטניסאית מריה שראפובה. רויטרס
היא לא הייתה צריכה שהאחיות וויליאמס יעופו, קים קלייסטרס תפרוש ובטח לא שקרוליין ווזניאקי או ורה זבונרבה יודחו כדי להיות הפייבוריטית הברורה לזכייה בווימבלדון 2011. שראפובה/רויטרס

הכי יפה שיש

מתחילת השנה אין טניסאית שאני נהנה לראות יותר מאשר פטרה קביטובה. אין כמעט שחקניות או שחקנים מצליחים בסבב שמצליחים לשלב חבטות נקיות ואלגנטיות כל כך ביד שמאל עם עוצמה אדירה, ולהגיע עם כל זה מאחור עד למקום השמיני בעולם. קביטובה מנצלת את מבנה הגוף הנהדר שלה ועושה את זה בצורה מושלמת. קל לאהוב את הצ'כית בת ה-21 גם כי היא אחת השחקניות הכי התקפיות בסבב, תמיד הולכת על ווינרים, ומוכיחה שאפשר להצליח גם ככה ולא רק על ידי משחק הגנתי ומשעמם.

לראיה, עד לרבע הגמר לא רק שקביטובה לא איבדה מערכה, היא אפילו לא איבדה יותר משלושה משחקונים במערכה אחת, ובשמינית אף דרסה שחקנית מוכשרת כמו יאנינה וויקמאייר 0:6, 2:6 תוך 45 דקות. דוגמה נפלאה לסגנון המשחק האלגנטי וההתקפי שלה קיבלנו ברבע הגמר מול צבטנה פירונקובה, בו היא השיגה לא פחות מ-54 ווינרים לעומת 10 של יריבתה ו-9 אייסים, תוך שהיא מגיעה לרשת 31 פעמים.

הקהל הישראלי נוכח לכישרון העצום שלה כבר לפני שלוש שנים, כשקביטובה, אז עדיין ילדה אנונימית בת 18, הפתיעה את שחר פאר בגביע הפדרציה ברמת השרון. הפריצה הגדולה באמת שלה הגיעה לפני שנה בדיוק, אז הגיעה משום מקום עד לחצי גמר ווימבלדון, בו נעצרה על ידי סרינה וויליאמס, שהמשיכה עד לזכייה בתואר.

מאז, ובניגוד לפירונקובה, קביטובה רק הלכה והשתפרה כשמתחילת השנה היא זוכה בשלושה תארים, כולל שניים חשובים במיוחד במדריד ופאריס ואחד נוסף בבריסביין ומגיעה לגמר בפראג ואיסטבורן. אין ספק שקביטובה, יחד עם מספר שחקניות נוספות, היא הדבר הבא בטניס העולמי ויכולה להגיע לעוד הרבה הישגים משמעותיים.

הבעיה היחידה נעוצה דווקא בגיל הצעיר של קביטובה. היא פשוט עדיין קצת ילדונת, מתקשה להתמודד עם מצבים מלחיצים מבחינה מנטלית ותמיד נראית על סף דמעות או קצת אחריהן ברגעי האמת. כך היה אפילו מול פירונקובה, משחק בו שלטה באופן טוטאלי מהרגע הראשון. אין ספק שהבעיה הזו תחלוף לה עם הזמן ובעיקר עם הניסיון ואז יהיה קשה לעצור אותה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פטרה קביטובה טניסאית צ'כית. רויטרס
עם הניסיון, היא רק תלך ותשתפר. קביטובה/רויטרס

ההצגה הכי טובה בעיר

אחרי שסיפקה לנו דרמה ענקית מול נה לי ועוד כמה תצוגות טניס נהדרות בטורניר, הצליחה סאבין ליזיקי לנפק עוד הצגה גם ברבע הגמר מול מריון ברטולי ולהראות שיכולים להיות משחקים נהדרים גם כשהאחיות וויליאמס מחוץ לטורניר. הפעם היא איבדה שתי נקודות משחק ואת המערכה השנייה, אבל חזרה לנצח 1:6 בשלישית, תוך שהיא מציגה שוב הגשות נהדרות ואינספור חבטות דרופ שוט מושלמות, ולעלות לחצי גמר גרנד סלאם ראשון של שחקן או שחקנית מגרמניה מאז 1999.

מי זו הייתה אז? כמובן ששטפי גראף, שהגיעה לחצי הגמר בווימבלדון. ליזיקי, שסובלת כמו כל שחקנית אחרת מגרמניה מההשוואות לגראף בתקשורת אחרי כל ניצחון, נראית כאילו היא ממש נהנית מהטניס ומשחררת חצי חיוך אחרי כל נקודה. בגרמניה כבר הדביקו לה את הכינוי "גברת בום בום", בשל ההגשות האדירות שלה וככינוי שהושרש שם מתקופתו של עוד טניסאי עבר ענק בדמותו של בוריס בקר. המסורת והעבר מאחוריה, היא עם הפנים קדימה.

הטניסאית סאבין ליזיקי. Oli Scarff, GettyImages
גברת בום בום. ליזיקי/GettyImages, Oli Scarff

ארבעת המוסקטרים לקראת עוד היסטוריה?

טורניר הגברים עד כה הוא אחד הטובים שנראו בשנים האחרונות, וברבע הגמר אנחנו צפויים לקבל עוד כמה שעות של טניס נהדר, אם כמובן מזג האוויר יחליט לא לקלקל הכל (התחזית אופטימית). אלא אם כן יהיו הפתעות, אנחנו צפויים לקבל את ארבעת הגדולים בחצי גמר שני ברציפות, במה שעשוי לקבוע תקדים היסטורי. בעידן הפתוח עדיין לא קרה שארבעת המדורגים הראשונים בעולם איישו את חצאי הגמר בשני גרנד סלאמים ברציפות.

המשחק הכי מסקרן מבין הארבעה הוא דווקא זה שיפתח את היום במגרש המרכזי בין רוג'ר פדרר לג'ו ווילפריד צונגה, במה שאפשר לכנות המפגש בין הטניס הכי אלגנטי להכי אקרובטי. כמובן שרוג'ר פדרר הוא פייבוריט ברור, לאחר שניצח את הצרפתי כבר פעמיים השנה ונראה מצוין עד כה בטורניר, בו הוא מנסה להשוות את שיא הזכיות של פיט סמפראס בווימבלדון (7 תארים). אבל אם צונגה בן ה-26, פצצת הכישרון והלוחם העשוי ללא חת, חולם עדיין על תואר גרנד סלאם בקריירה, הוא חייב לעשות את קפיצת המדרגה ולנצח פנומן כמו פדרר על הבמה הכי גדולה שיש. מה שבטוח הוא שאפשר לצפות מהשניים לספק לנו מהלכי היילייטס, שיישמרו בדיסקים של עורכי וידאו של ווימבלדון לעוד הרבה שנים לצורך סרטוני תדמית.

בשאר רבעי הגמר קשה לחזות איזו שהיא הפתעה, בטח כשרואים את הכושר הנהדר בו נמצאים רפאל נדאל (שנקווה שבאמת בריא), נובאק דג'וקוביץ' ואנדי מארי. המפגש הכי פיקנטי עשוי להיות דווקא זה של הסרבי מול ברנר טומיץ'. יהיה מרתק לראות איך האוסטרלי בן ה-18 מתמודד עם לחץ של רבע גמר ווימבלדון מול יריב כמו נולה, במשחק בו אין לו מה להפסיד למעשה. טומיץ' כבר עשה בטורניר את שלו והרבה מעבר לכך, מה שאומר שכל דבר שיעשה מול דג'וקוביץ' רק ייחשב לזכותו. חוץ מזה, מעניין לראות את אחד המגישים הטובים בטורניר מול השחקן עם חבטות ההחזרה הכי טובות בסבב.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
מבחן קשה? לא בטוח. פדרר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully