וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון 2011: מריה שראפובה ממשיכה לדהור

הרוסייה גברה 1:6, 1:6 על ציבולקובה ועלתה לחצי הגמר, שם תפגוש את ליזיקי שהפתיעה את ברטולי. גם אזרנקה בחצי הגמר

כל מה שצריך לדעת על ווימבלדון 2011

שבעה ימים של טניס מצוין כבר מאחורינו בווימבלדון, והיום (שלישי) נסגר שלב רבע הגמר לנשים במועדון "אול אינגלנד". יום המשחקים באיצטדיון המרכזי המקורה נפתח עם הפתעה גדולה, כשהגרמניה סאבין ליזיקי המדורגת 62 בעולם היתה הראשונה לעלות לחצי הגמר אחרי ניצחון 4:6, 7:6, 1:6 על מריון ברטולי הצרפתיה. מריה שראפובה, המדורגת חמישית בטורניר והפייבוריטית הגדולה לזכייה כרגע, ניערה את דומיניקה ציבולקובה עם 1:6, 1:6 קל ותפגוש את ליזיקי בחצי הגמר. במגרש מספר אחת שחזרה פטרה קביטובה את הישגה מאשתקד, כשעלתה לחצי הגמר עם 3:6, 7:6, 2:6 על צבטנה פירונקובה, ותפגוש בחצי הגמר את ויקטוריה אזרנקה שעברה בקלות את טמירה פאשק עם 3:6, 1:6.

* שחר פאר, שהודחה כבר בסיבוב הראשון בטורניר היחידות, סיימה דרכה גם בטורניר הזוגות. פאר הפסידה הערב יחד עם קארה בלייק מזימבאבווה 6:2, 5:7, 6:3 לקבטה פשקה הצ'כית וקטרינה סרבוטניק הסלובנית.

הטניסאית סאבין ליזיקי. Oli Scarff, GettyImages
כוכבת היום בווימבלדון. סאבין ליזיקי/GettyImages, Oli Scarff

סאבין ליזיקי - מריון ברטולי (9) 4:6, 7:6, 1:6

מריון ברטולי הגיעה למשחק הזה בתקופת שיא אחרי זכייה באיסטבורן, חצי גמר ברולאן גארוס וניצחון על סרינה ווילאימס בטורניר הנוכחי. עם זאת, הצרפתיה לא הצליחה לעצור את השחקנית המפתיעה ביותר של הטורניר, שרשמה את הישג השיא בקריירה שלה אחרי שכבר הגיעה פעם אחת למעמד רבע הגמר בווימבלדון. ליזיקי, שהדיחה בסיבוב השני את אלופת הרולאן גארוס נה לי, פתחה את המשחק בשבירה והובילה 1:3. היא הצליחה לשמור על ההגשה שלה בהמשך, כאשר במצב של 3:5 לטובתה היא כבר השיגה שתי נקודות שבירה נוספות ופספסה אותן. במשחקון העשירי היא עשתה את העבודה כשההגשות היו שלה והשלימה ניצחון 4:6 במערכה הראשונה.

מריון ברטולי חזרה לעצמה בפתיחת המערכה השניה ועלתה ליתרון 1:3, אלא שליזיקי הגיבה בשבירה והשוותה. במצב של 4:4 הגרמניה שברה פעם נוספת ובמשחקון הבא היא כבר החזיקה בשלוש נקודות משחק. הלחימה של ברטולי והניסיון שצברה במעמדים האלה עשו את העבודה, והצרפתיה הצליה את נקודות המשחק כדי לשבור בחזרה ולהוביל את המערכה לשובר שוויון בו ניצחה 4:7. חוסר היציבות של ברטולי נתן את אותותיו במערכה השלישית והמכרעת, כשהמומנטום חזר לליזיקי שעלתה ליתרון 0:3. במצב הזה ברטולי כבר הייתה מחוץ למשחק והרבתה בשגיאות, שגרמו ליריבתה לטייל על המגרש בדרך לניצחון 1:6 במערכה השלישית ועלייה לחצי הגמר. ליזיקי היא למעשה הטניסאית הגרמניה הראשונה שעלתה לחצי גמר טורניר ווימבלדון מאז שטפי גראף.

מריה שראפובה (5) - דומיניקה ציבולקובה (24) 1:6, 1:6

הרוסיה, שנחשבה למדורגת השנייה בסוכנויות ההימורים ערב פתיחת הטורניר ונראית כרגע כפייבוריטית, דיגלה בקלות מעל משוכת רבע הגמר, שוב לא שמטה מערכה ונראית כמי שיכולה לשחזר את הזכייה בטורניר ווימבלדון מ-2004. דומיניקה ציבולקובה אמנם ניצחה את מריה שראפובה בשני המפגשים הקודמים וגם הדיחה את המדורגת ראשונה בעולם קרוליין ווזניאקי, אבל הפעם לא הייתה במשחק והתבטלה לחלוטין.

שראפובה ניצחה בקלות במערכה הראשונה עם שמונה ווינרים לעומת אחד בלבד של הסלובקית, נעזרה בהגשות כדי לייצר נקודות ולא נתנה לציבולקובה לנשום עם שלוש שבירות מהירות. גם במערכה השנייה שראפובה זהרה מהקו האחורי, שברה בקלות ודהרה ל-1:6, 1:6 תוך פחות משעה. המדורגת חמישית נראית נפלא ובחצי הגמר תפגוש את ליזיקי למשחק מסקרן.

פטרה קביטובה (8) - צבטנה פירונקובה (32) 3:6, 7:6, 2:6

הצ'כית המצוינת, שפרצה לתודעה העולמית כשהגיעה לחצי גמר ווימבלדון בשנה שעברה, עשתה זאת שוב והפעם לא תצטרך להתמודד שם עם סרינה וויליאמס. פטרה קביטובה אמנם איבדה מערכה ראשונה בטורניר מול צבטנה פירונקובה, אבל בניגוד לוונוס וויליאמס ידעה להתגבר בעזרת אגרסיביות ויכולת מצוינת על הבולגרייה, ולדלג אל השלב הבא עם ניצחון שלישי בשלושה משחקים מול פירונקובה.

קביטובה הרשימה במערכה הראשונה עם 14 ווינרים לעומת אחד בודד של יריבתה, ניצלה אחוזי הגשה גרועים של פירונקובה והשיגה שלוש שבירות כדי לנצח 3:6 תוך חצי שעה במערכה הראשונה. במערכה השנייה פירונקובה התעוררה, נהנתה מ-16 שגיאות לא מחויבות של הצ'כית ושמרה על קור רוח כדי לנצח 6:7 בשובר השוויון ולשלוח את המשחק למערכה מכרעת. אלא שאז, כמו בפתיחה, קביטובה חזרה לדייק, הריצה את פירונקובה ושברה פעמיים בדרך ל-2:6 ועלייה לחצי הגמר.

ויקטוריה אזרנקה (4) - טמירה פאשק 3:6, 1:6

המשחק בין השתיים החל בקצב טוב, ואזרנקה הצליחה להשיג שבירה מוקדמת. אלא שאז הגיעה הפסקת גשם ארוכה, ששלחה את השתיים אל חדרי ההלבשה. כשהן חזרו, המשיכה הבלארוסית בשלה, וכבר עלתה ל-1:5. פאשק סוף סוף הראתה סימני חיים ושברה כדי לצמק מעט, אבל אזרנקה סגרה עניין וניצחה את המערכה הראשונה 3:6.

המומנטום של אזרנקה נמשך גם בפתיחת המערכה השניה, אז שברה בקלות את יריבתה, תוך שהיא רושמת בין השאר מכה וירטואוזית מאחורי העמוד של הרשת. פאשק עוד ניסתה להילחם, והראתה ניצוצות טניס נאים, אבל גם זה לא הצליח לעצור את אזרנקה, שהמשיכה לאותת שהשנה היא לוטשת עיניים אל עבר התואר. הבלארוסית טסה ל-1:6 נהדר במערכה השניה, הכריעה את ההתמודדות, וסידרה לעצמה מפגש עם פטרה קביטובה בחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully