וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי שילה: "המשטרה וההתאחדות הם באותו צד"

ההתאחדות לכדורגל קיימה מסיבת עיתונאים בה נדרשה לפרשת הכדור המרכזי. המנכ"ל הוסיף: "הליגה וגביע הטוטו ייפתחו בזמן"

ספורט 5

פרשת 'הכדור המרכזי': כל הדיווחים העדכניים

לאחר עוד יום סוער בפרשת 'הכדור המרכזי', במהלכו הוארך מעצרו של מאמן הפועל פתח תקוה יובל נעים ביום נוסף, בעוד חלוץ הפועל אשקלון בעונה שעברה איליה יברויאן הגיע לחקירה, קיימה הערב (חמישי) ההתאחדות לכדורגל מסיבת עיתונאים רשמית בה נדרשה לפרשה הדרמטית שמסעירה את עולם הכדורגל הישראלי. כזכור, רק אמש זומן יו"ר ההתאחדות אבי לוזון לחקירה תחת אזהרה, ושוחרר לאחר מספר שעות.

"זה משפיע על ההתאחדות וזה כואב לנו שזה מה שצריכים לחוות ולהתעסק בו", אמר מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל אורי שילה. "אנחנו מקווים שכל הפרשה הזאת תעבור ונוכל להתעסק בדברים שמחים יותר כמו פתיחת הליגה ומשחקי הנבחרת. המשטרה וההתאחדות הם באותו צד, אנחנו קוראים למשטרה להמשיך לחקור ולמצות את הדין ולסיים זאת כמה שיותר מהר, על מנת שנוכל לחזור לסדר היום. אני לא רואה סרט שהפרשה הזאת משפיעה על פתיחת הליגה או על גביע הטוטו. גם אם יהיו עוד מצעדי נחקרים ועוד התפתחויות, עדיין רוב הדברים שנחקרים הם די מגובשים, ואין סיבה שמשטרת ישראל לא תפעל בנחישות ובמהירות על מנת לחזור בזמן לפתיחת הליגה".

"הפרשה הזאת היא מעניינת וסקסית, אבל יש אחריות לתקשורת כשמדובר באנשים שיש להם חיים פרטיים", הוסיף שילה. "בהתחלה פורסם על מעורבות של שופטים ושמם של שופטים רבים הוכתם, ואז התברר שמדובר באדם פרטי שאינו שופט עוד, והכותרת הזו ירדה מהפרק. אותו דבר לגבי אבי לוזון. דובר על כך שהוא דיבר על אוזנו של שופט, ואז נשרק פנדל. רק לשם הדוגמה הזו, לוזון כלל לא היה במשחק או בארץ. הקלות שבה מערבים אדם בפרשה היא מסוכנת".

על חקירתו של אבי לוזון אמר שילה: "לא יעלה לרגע אחד על הדעת שהוא יהיה מעורב בחשדות מהסוג הזה. כואב לנו שהוא נגרר לפרשה הזו. אף אחד אינו מעל החוק, יו"ר ההתאחדות הוא ראש הפירמידה".

שילה נדרש גם למעורבותם, לכאורה, של שופטים כאלה ואחרים בפרשה, והגיב: "לגבי איגוד השופטים, אין להתאחדות לכדורגל יד ורגל בהחלטות של האיגוד, הוא איגוד אוטונומי, יש לו ועדה ויו"ר, משבץ שופטים, וכל השיבוצים נעשים על ידי הגוף הזה. אף גורם בהתאחדות לא משפיע על שיבוצי שופטים. כשמגיעות פניות הוא מעביר אותן לאיגוד השופטים והם מטפלים בזה".

נושא נוסף ששילה התייחס אליו בהרחבה היה פיקוחה של ההתאחדות לכדורגל על בעלים פוטנציאליים של מועדונים. "לגבי מעורבות של גורמים עבריינים בקבוצות הכדורגל, בוודאי שיש בעיה", הודה מנכ"ל ההתאחדות. "יש לנו חוק ותקנון ואנחנו פועלים לפיו. יש לנו תקנון שכל אדם שהורשע בשבע השנים האחרונות בעבירות שיש עימן קלון לא יכול לרכוש קבוצת כדורגל. נכון, לפעמים יש חורים, ואנחנו נפעל להחמרת הקרטריונים לאנשים שרוצים לרכוש קבוצות כדורגל על מנת למנוע גורמים לא ראויים שרוצים להיכנס. בימים הקרובים נגבש את המסגרת ואת האופן בו נפעל כמה שיותר מעל על מנת לצמצם את חדירת הגורמים הלא ראויים".

לא רק בהתאחדות מודאגים מהמצב. הפרשה הגיעה היום עד למסדרונות הכנסת, שם הגיש חבר הכנסת נחמן שי מקדימה הצעת דחופה לסדר, במטרה לקיים דיון במליאת הכנסת בנושא החשד לשחיתויות בכדורגל הישראלי. "בימים האחרונים נפרשת יריעה מכוערת של אירועים הקשורים בכדורגל הישראלי ומעלים סימני שאלה האם מדובר בספורט או במשחקי מזל", כתב שי. "בנושא זה מעורבים מיליארדי שקלים ומאות אלפי אוהדי ספורט בישראל. בעבר היו ניסיונות לנקות את הספורט הישראלי מהשחיתויות שדבקו בו, אך כנראה ללא הצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully