וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חזי מגן נחקר בחשד לעבירות מס

19.6.2011 / 20:15

יו"ר בני יהודה היוצא נעצר בשבוע שעבר בשל העלמות מס במסגרת עסקיו הפרטיים. בימים האחרונים היה נתון במעצר בית

אורי לנץ

צפו במגן מובא להארכת מעצר בשבוע שעבר

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בית משפט השלום בתל אביב הסיר הערב (ראשון) צו איסור פרסום מעל פרשת העלמת מס בה היה מעורב יושב ראש בני יהודה היוצא, חזי מגן. יש לציין כי העבירות בהן נחשד מגן אינן קשורות לעבודתו בתחום הכדורגל ובבני יהודה בפרט, כי אם לאחד מעסקיו הפרטיים בתחום המזון. יחד עם מגן נעצרו שלושה אנשים נוספים שגם להם קשר עקיף לעולם הכדורגל, וביניהם שחקן מכבי תל אביב לשעבר משה עסיס.

ביום שני שעבר נעצר מגן ונחקר בחשד לעבירות מס. מגן ושלושת אנשי העסקים הנוספים - אלן בנימין רוזן, משה עסיס ואבי עסיס - נעצרו על פי בקשת בית המשפט, ולמחרת הובאו להארכת מעצר יום רביעי. מאז ועד היום היו נמצאים הארבעה, המיוצגים על ידי עו"ד דורון איתני, במעצר הבית. הערב הוסר מעצר הבית, אך לא מן הנמנע כי ארבעת החשודים יוזמנו לחקירה נוספת.

"כמו כל אזרח של המדינה, גם חזי וגם יתר הנחקרים מברכים על כך שרשות המסים עושה את עבודתה ואין להם כמובן שום תלונות כנגד הרשות החוקרת", אמר איתני. "לרשות החוקרת יש חשדות והיא צריכה לחקור אותם עד תום. אנו משוכנעים שחשדות אלה לא יובילו להליכים פליליים, חזי מגן אמנם הבעלים של החברה המדוברת, אך לא פעיל בה. גם אם חלילה יתברר כי היו בעיות בחברה שבבעלותו, מאחר שהוא לא עסק בניהול אז הוא לחלוטין לא היה מעורב בעניין".

על פי רשות המיסים, נאגר מידע רב בדבר היעלמות מסים בהיקפים גדולים בתחום הבידור, המסעדות ומועדוני הבילוי. בחקירה סמויה שארכה תקופה ארוכה ביצעו חוקרי הרשות מעקבים וקניות במסווה, במגמה לחשוף את שיטת העלמת המס שלפי אומדנים ראשונים נאמדת בעשרות מיליוני שקלים.

החקירות הסמויות העלו כי המכנה המשותף במרבית המקרים, כמו גם באלה של מגן ושלושת אנשי העסקים הנוספים, הינה תוכנת מחשב מתוחכמת ששתולה בקופות הרושמות ומאפשרת לבעל העסק מחיקת נתונים מהפדיון היומי/חודשי בצורה מתוחכמת תוך דיווח על הסכום הנמוך לרשויות המס, בניגוד להוראות ניהול פנקסים ולהוראות פקודת מס הכנסה.

גורמים בבני יהודה מסרו כי הם משוכנעים שלא היה שום דבר, ושהפרשה תתברר בסופו של דבר כחסרת בסיס, ולראיה, קיצור מעצר הבית של מגן. גם ההתאחדות הוציאה תגובה בעניין: "אין הדבר קשור לכדורגל הישראלי וההתאחדות אינה בקיאה בדבר. עם זאת, ההתאחדות מקווה ומאחלת לחזי כי העניין יסתיים בהקדם".

כזכור, מגן הודיע לפני כחודש על עזיבתו את בני יהודה בתום שמונה שנים כיושב ראש ובעלים, אך הדגיש כי ידאג להשאיר את הערבויות לעונה נוספת, מה שאפשר לקבוצה להחתים מאמן (יוסי אבוקסיס) ולהתחיל לעבוד על בניית הסגל לעונה הקרובה.

  • עוד באותו נושא:
  • חזי מגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully