וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאלאס ניצחה 83:86 את מיאמי והשוותה את הגמר ל-2:2

דרמה ענקית הסתיימה בניצחון המאבס למרות 38.5 מעלות של נוביצקי החולה. לברון קלע 8 במשחק הפלייאוף הגרוע בקריירה

כל הדרך לטבעת: המעקב של וואלה! ספורט אחר סדרת הגמר

גבירותי ורבותי, תורידו את הכובע בפני דאלאס מאבריקס. עם הגב אל הקיר, כשכל הלחץ עליהם, כשעונה שלמה על סף התמוטטות וכשהכוכב הגדול והבלתי מעורער חולה בשפעת, הצליחה אלופת המערב להשוות הלילה (בין שלישי לרביעי) את סדרת הגמר של ה-NBA, כאשר גברה על מיאמי 83:86 בתום מותחן נוסף. המשחק החמישי בסדרה ייערך בלילה שבין חמישי לשישי, גם כן באמריקן איירליין סנטר בטקסס, ולאחר מכן תשוב הסדרה למיאמי.

שחקן דאלאס מאבריקס, דירק נוביצקי. רויטרס
גיבור. נוביצקי/רויטרס

חבריו של דירק נוביצקי בוודאי ידעו על מחלת השפעת איתה הוא נאלץ להתמודד בשעות שקדמו למשחק. אנשי התקשורת והקהל הרחב התוודעו לכך רק במחצית המשחק הלילה, ובבת אחת קיבל משחקו של הגרמני נופך אחר. סטטסיטית, הוא ידע שורות גדולות יותר: 21 נקודות שהגיעו באחוזים רעים (6 מ-19 מהשדה) ו-11 ריבאונדים נוביצקי הרי עושה מתוך שינה; אלא שהמלחמה הגדולה של הגרמני, בעיקר מתחת לסלים, יכולת קלאץ' אדירה למרות הכל, ובעיקר - האופי והנכונות לעלות לפרקט על אף 38.5 מעלות חום, ולתת כל מה שיש לו (והיה לו, היה לו הרבה) - כל אלה עשו את ההבדל.

בניגוד למשחקים הקודמים בסדרה, הצוות המסייע סוף סוף הופיע אצל דאלאס, ואולי גם זה קשור בדוגמא ששימש להם מנהיגם. טייסון צ'אנדלר היה ענק עם 13 נקודות ו-16 ריבאונדים - תשעה מהם בהתקפה, לא מעט ברגעי ההכרעה; ג'ייסון טרי סוף סוף נראה כמו ג'ייסון טרי, עם 17 נקודות מהספסל; דשון סטיבנסון, שעסק בעיקר בלוחמה פסיכולוגית לפני המשחק, תרם שלוש שלשות חשובות על הפרקט עצמו; ושון מריון המשיך להיות ההפעתה הנעימה של הסדרה (16 נקודות הערב), וניצח במאץ'-אפ הישיר את לברון ג'יימס. זה אומר משהו על מריון, אבל בהחלט גם על קינג ג'יימס.

שחלקני מיאמי היט לברון ג'יימס, כריס בוש, דווין וויד. רויטרס
מה עבר עליו? לברון/רויטרס

קשה מאוד להסביר מה עבר על לברון ג'יימס הלילה. מי שקיבל שלל ביקורות על כך שהוא לא לוקח אחריות, על כך שהוא זז הצידה ונותן לדווין וויד להוביל, עשה הלילה בדיוק את זה - אך אם הפרגון הגדול סייע להיט במשחקים הראשונים של הסדרה, הפעם הוא לחלוטין היה בעוכריהם. לברון סיים משחק נוראי של 8 נקודות (שיא שלילי בפלייאוף) ב-3 מ-11 מהשדה, 9 ריבאונדים, 7 אסיסטים 4 איבודים ולא מעט בריחות מהכדור ברגעי הקלאץ'. וויד, לעומתו, היה עצום עם 32 נקודות (13 מ-20), 6 ריבאונדים ושתי חסימות גדולות. תהיו בטוחים שאם מיאמי תחגוג בסופו של דבר טבעת שניה בתולדותיה, תואר ה-MVP יילך לפלאש. זו הקבוצה שלו.

גם כריס בוש המשיך ביכולתו הטובה הלילה, עם 24 נקודות, אלא שלאריק ספולסטרה ולמיאמי יש חתיכת כאב ראש לקראת המשחק החמישי. עם 14 אחוזים קבוצתיים מחוץ לקשת (2 מ-14) המשבר המנטלי שעובר על קינג ג'יימס, העובדה שההיט לא מצליחים לנצח את דאלאס שקיבלה 0 נקודות מג'ייסון קיד (ב-39 דקות) ונאלצה לראות את הכוכב שלה באחד מימיו הכי פחות אפקטיביים, אין ספק שהמומנטום, כך זה נראה, נמצא בצד הטקסני. עם זאת, שום דבר בסדרה המופלאה והמשוגעת הזאת לא גמור, ולנו לא נותר אלא לכסוס ציפורניים ולספור את השעון עד משחק 5. שלא ייגמר לעולם.

מהלך המשחק

ריק קרלייל ככל הנראה שמע לעצת הפרשנים שדרשו ממנו לבצע שינוי כלשהו במשחק, והחליט לפתוח עם ג'יי ג'יי בראה על חשבון דשון סטיבנסון ההגנתי.לנוביצקי זה כמובן לא שינה, והגרמני קלע את שש הנקודות הראשונות במשחק, אלא ששוב לא קיבל עזרה מספקת והמאבריקס פספסו צ'אנס לברוח כבר בפתיחה. בדקות האלה ריבאונד ההתקפה השאיר את ההיט במשחק, כאשר לא פחות משמונה ריבאונדים התקפיים בחמש וחצי הדקות הראשונות חיפו על 22 אחוזים מהשדה. ג'ייסון טרי קם מהספסל ותרם מעט התקפה מבורכת למארחת, אלא שדווקא מיאמי היתה מרוצה מה-21:21 בתום הרבע הראשון, רבע בו קלעה רע מאוד (29%) וקיבלה מעט מאוד מלברון (4 נקודות) ו-וויד (6).

דאלאס המשיכה להחטיא גם ברבע השני, ואפשרה לבוש ומייק מילר (עם שלשה ראשונה של ההיט במשחק) להעלות את מיאמי ל-21:28 ולאחר מכן ל-29:34, עם דקות נפלאות של בוש ומריו צ'אלמרס. אלא שאז הידקו המאבס את ההגנה סוף סוף, דשון סטיבנסון תפר שלוש שלשות מהפינה, וריצת 0:9 השלימה מהפך טקסני וקבעה 34:38 למאבס. אריק ספולסטרה לקח פסק זמן, וסיום מצוין של המחצית מצד בוש (16 נקודות) ו-וויד (13) עזר למיאמי לרדת לחדרי ההלבשה כשהיתרון עדיין בצד שלה – 45:47, על אף ארבע נקודות בלבד של לברון.

שון מריון היה האיש של דאלאס ברבע השלישי, והמאבס עלו ל-60:61 כמעט ללא נוביצקי,שבשלהי הרבע החטיא לראשונה בגמר מקו העונשין (26 מ-26 עד אותו רגע), אך לשם שינוי קיבל הפעם עזרה מספקת בהחלט מהצוות המסייע. מנגד, וויד ובוש המשיכו לקחת את מיאמי על הגב בצל היעלמותו המוזרה של לברון, וירידתו של נוביצקי לספסל לטובת בריאן קרדינל – שקיבל לא מעט דקות בשל פציעתו של ברנדן הייווד – אפשרה להיט לרוץ ל-0:6 מהיר ולהוליך 64:67 אחרי האלי-הופ גדול של לברון לוויד, ו-65:69 בתום הרבע אחרי החטאת שלשה חופשית של נוביצקי על הבאזר.

הרבע המכריע נפתח בשלשה של מייק מילר, וג'אמפ פנוי של האסלם, וההיט השיגו את היתרון הגדול ביותר שלהם עד אותו רגע – 65:74, 10 דקות לסיום. ג'ייסון טרי חזר מפסק הזמן עם ארבע נקודות רצופות, ובצירוף חדירה יפה של נוביצקי המותש וליי-אפ קל של טרי השלימה דאלאס ריצת 5:15 ועלתה ל-78:80, 4:30 דקות לבאזר. לאחר מכן קיבלנו סדרת החטאות ארוכה מאוד מצד שתי הקבוצות הלחוצות, והגיבור הגדול של הדקות הללו היו טייסון צ'אנדלר, עם שלל ריבאונדים גדולים בהתקפה. 35 שניות לסיום החטיא סטיבנסון שלשה פנויה, ובמצב של 80:82 לדאלאס נשלח וויד אל הקו. פלאש החטיא פעם אחת, ומנגד לקח נוביצקי את האסלם אל הסל, סיים נהדר וקבע 81:84 למאבס, 14.4 שניות לסיום. וויד הגיב בדאנק מהיר שצימק ל-84:83. טרי נשלח אל הקו וקלע פעמיים, ובמצב של 83:86 לדאלאס קיבלה מיאמי כדור אחרון, 6.7 שניות לסיום. מייק מילר הוציא את כדור החוץ לוויד, שכמעט איבד ואיכשהו הצליח למסור חזרה למילר, אלא שנסיון השלשה הקשה יצא החוצה ונתן את האות לחגיגות הגדולות של דאלאס. חבר'ה, יש לנו סדרה.

סטטיסטיקה

קלעו לדאלאס: דירק נוביצקי 21 (6 מ-19 מהשדה, 11 ריבאונדים, 39 דקות), ג'ייסון טרי 17 (6 מ-15 מהשדה, 1 מ-4 ל-3), שון מריון 16, טייסון צ'אנדלר 13 (16 ריבאונדים, 9 מהם בהתקפה), דשון סטיבנסון 11, ג'יי ג'יי בראה 8, ג'ייסון קיד (0 מ-3 מהשדה, 4 איבודים, 39 דקות) ובריאן קרדינל שותפו ולא קלעו.

קלעו למיאמי: דווין וויד 32 (13 מ-20 מהשדה, 4 ריבאונדים בהתקפה), כריס בוש 24, לברון ג'יימס 8 (3 מ-11 מהשדה, 9 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 4 איבודים, 46 דקות), מייק מילר 6 (2 מ-8 מהשדה), מריו צ'אלמרס 5 (4 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 3 חטיפות), יודוניס האסלם 4, ג'ואל אנתוני 4 (5 ריבאונדים בהתקפה), מייק ביבי וג'וואן האוורד שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully