וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר נבחר לנשיא פיפ"א עד 2015

הנשיא המכהן נבחר לכהונה רביעית אחרי שנותר המועמד היחיד. בנאומו הבטיח כי מעתה הקונגרס יבחר את מארחת המונדיאל

אחרי הסערה הגדולה סביב החשדות לשחיתות בהתאחדות הכדורגל הבינלאומית, נבחר היום (רביעי) בשוויץ ספ בלאטר כנשיאה של פיפ"א לקדנציה אחרונה שתימשך עד 2015. המינוי של בלאטר עבר בקלות לאחר שהוא נותר המועמד האחרון בעקבות השעייתו של מוחמד בין חמאם הקטארי, נשיא התאחדות הכדורגל האסייאתית, בעקבות חשדות לשוחד כלפי חברים בפיפ"א במסגרת נסיונותיו להפוך ליושב ראש הבא ולהדיח את בלאטר עצמו.

בלאטר קיבל 186 קולות מבין 203 המצביעים. "אני נרגש, זה כבוד גדול. אני מודה לכם מקרב לב על האמון והביטחון. נמשיך לעשות את העבודה עוד ארבע שנים אם האל ייתן לנו חיים, אנרגיה וכוח להמשיך בדרך שלנו. אני שמח שיכולנו להביא את הסולידריות והאחדות לפיפ"א שמאפשרות לנו להמשיך קדימה מנקודת מבט חיובית".

בין חמאם עצמו לא הורשה להיכנס לקונגרס מאחר והוא מושעה. על אף הדרישה של גופים שונים, וביניהם ההתאחדות האנגלית, לדחות את הליך הבחירה, חברי הקונגרס הביעו תמיכה במועמדותו של בלאטר, נשיאה השמיני של התאחדות הכדורגל העולמית שעומד בראש הגוף מאז 1998. לאחר פרישתו, אמור נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, להגיש את מועמדותו לתפקיד.

ספ בלאטר נשיא פיפ"א. רויטרס
"אני הקפטן של הספינה, אבל אהיה חייב את העזרה שלכם". בלאטר/רויטרס

בקונגרס עצמו קרא בלאטר ל-208 ראשי ההתאחדויות לכדורגל בעולם לנסות ולפתור את המשבר בפיפ"א ללא עזרה חיצונית. בלאטר אמר בנאומו: "אנחנו יודעים שהספינה ושמה פיפ"א שטה במים סוערים, ואנחנו חייבים להחזיר אותה לנתיב הנכון. אני הקפטן של הספינה ומחובתי לעשות זאת, אבל אהיה חייב את העזרה שלכם".

בלאטר הודיע על שינוי גדול ומעתה, מארחת המונדיאל תיקבע על ידי כל חברי הקונגרס ולא על ידי ועדה בת 24 חברים כפי שקרה עד עתה. "נפגענו ואני באופן אישי ספגתי מכה. עשינו טעויות ונלמד מהן. אני יכול להגיד שזו אזהרה טובה. נסתכל על הבעיות שלנו ואני מוכן להתמודד עם כעס הציבור כדי לשרת את הכדורגל".

כזכור, ארבעה חברים מהוועד המנהל בפיפ"א מושעים מפעילות מאז אוקטובר האחרון בגלל חשד לשחיתות. אחד הנושאים שעדיין נותרו תחת מחלוקת הוא עצם הבחירה של קטאר כמארחת טורניר הגביע העולמי ב-2022. יו"ר התאחדות הכדורגל הגרמנית תיאו צוונציגר הצהיר היום כי יש לבדוק את תהליך בחירתה של קטאר: "יש בסיס לחשד שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנו, ואני בטוח שצריך לבדוק את זה טוב", אמר צוונציגר ביחס לקטארים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חוליו גרונדונה נשיא ההתאחדות הארגנטינאית מברך את ספ בלאטר נשיא פיפ"א. רויטרס
כמו תמיד, נחלץ לעזרתו של בלאטר. גרונדונה מברך את הנשיא הנבחר/רויטרס

גרונדונה: "אנגליה לא מפסיקה להתלונן"

מוקדם יותר ניסו ההתאחדות האנגלית והסקוטית להביא לדחיית הבחירות. יו"ר ההתאחדות האנגלית דייויד ברנסטין העלה לסדר היום של הקונגרס הצעה לדחיית ההליך, אך רק 17 חברים הצביעו בעד ו-172 התנגדו. "אנחנו עומדים תחת ביקורת עולמית של ממשלות, ספונסרים ותקשורת לאור העובדה שהבחירות הפכו למירוץ של איש אחד... אני מבקש דחייה כדי לאפשר למועמד נוסף להתמודד בבחירות. רק פעולה כזו תבטיח למנצח מהימנות לכל אורך הקדנציה", נאם ברנסטין.

כאמור, רוב חברי הקונגרס זעמו על דבריו של ברנסטין. "אנחנו תמיד סופגים התקפות מאנגליה שמורכבות משקרים של עיתונאים שעסוקים בלשקר ולא לדווח אמת. זה פוגע במשפחת פיפ"א", הזדעק חוליו גרונדונה, יו"ר ההתאחדות הארגנטינאית. "גביע העולם הגיע למקומות כמו דרום אמריקה ואפריקה וכנראה שהאנגלים לא אוהבים את זה. נראה שאנגליה תמיד מתלוננת ואני מבקש: 'עזבו את פיפ"א במנוחה ואם יש לכם מה להגיד - אמרו את האמת'".

תוצאות ההצבעה על דחיית הבחירות בקונגרס פיפ"א. Julian Finney, GettyImages
172 התנגדו לדחיית הבחירות/GettyImages, Julian Finney

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully