וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר יבחר היום לכהונה נוספת של פיפ"א

בקשת התאחדות הכדורגל האנגלית לעיכוב בחירתו של היו"ר השוויצרי נדחתה ברוב מוחלט. הגרמנים נגד קטאר 2022

קונגרס פיפ"א שנפתח הבוקר (רביעי) בשוויץ עורר מהומות וויכוחים רבים, אבל נראה ששום דבר לא ימנע את ההכרזה הרשמית של המשך כהונתו של ספ בלאטר כיו"ר, מה שצפוי לקרות בהמשך היום. אנשי התאחדות הכדורגל האנגלית ביקשו לדחות את הליך הבחירה, כאשר בלאטר נותר בסופו של דבר המועמד היחיד, אבל נדחו ברוב מוחלט של 172 קולות לעומת 17 בלבד. בלאטר, שמכהן בתפקיד מאז 1998, ימשיך בתפקידו עד ל-2015 כשזו אמורה להיות הקדנציה האחרונה שלו.

הקונגרס יצא היום לדרך ועורר סערה גדולה סביב החשדות לשחיתות בהתאחדות הכדורגל הבינלאומית. אחד השיאים של הקונגרס היה עוד לפני שהתחיל, כשנשיא התאחדות הכדורגל האסייאתית, מוחמד בין חמאם הקטארי, לא הורשה להיכנס מאחר והוא מושעה. כזכור, בין חמאם הושעה בעקבות חשדות לשוחד כלפי חברים בפיפ"א במסגרת נסיונותיו להפוך ליו"ר הבא ולהדיח את ספ בלאטר. הקטארי הגיש ערעור שלא התקבל, כך שהוא לא הורשה להשתתף בקונגרס. בין חמאם אמר היום: "אני מאוד עצוב ומאוכזב מכל מה שקרה בימים האחרונים. אני לא מקבל את הפגיעה בשמי ובמוניטין שלי, ואמשיך להילחם".

בקונגרס עצמו קרא היו"ר ספ בלאטר ל-208 ראשי ההתאחדויות לכדורגל בעולם לנסות ולפתור את המשבר בפיפ"א ללא עזרה חיצונית. בלאטר אמר בנאומו: "אנחנו יודעים שהספינה ושמה פיפ"א שטה במים סוערים, ואנחנו חייבים להחזיר אותה לנתיב הנכון. אני הקפטן של הספינה ומחובתי לעשות זאת, אבל אהיה חייב את העזרה שלכם". כזכור, ארבעה חברים מהוועד המנהל בפיפ"א מושעים מפעילות מאז אוקטובר האחרון בגלל חשד לשחיתות.

יו"ר התאחדות הכדורגל הגרמנית תיאו צוונציגר הצהיר היום כי אסור לדחות את בחירתו של בלאטר וצריך לבדוק את תהליך בחירתה של קטאר כמארחת גביע העולם ב-2022. "יש בסיס לחשד שאנחנו לא יכולים להתעלם ממנו, ואני בטוח שצריך לבדוק את זה טוב", אמר צוונציגר ביחס לקטארים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully