וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פול סקולס יודיע על פרישה

האם הג'ינג'י הוותיק של מנצ'סטר יונייטד, שנכנס כמחליף בגמר האלופות, עתיד לתלות את הנעליים? ברבאטוב עשוי לעזוב

האם פול סקולס פורש מכדורגל? באנגליה מדווחים כי הופעתו האחרונה בגמר ליגת האלופות במשחק נגד ברצלונה, כאשר נכנס כמחליף בדקה ה-77 הייתה כנראה האחרונה בקריירה הענפה של הקשר הג'ינג'י.

לפי אותו דיווח, הגיע סקולס למסקנת הפרישה כבר לאחר הזכיה של הקבוצה באליפות אנגליה, ה-19 בתולדות המועדון שהציב אותה בודדת בפסגה, לפני ליברפול. השחקן רצה להכריז על הפרישה לאחר המשחק במחזור האחרון בליגה, בניצחון 2:4 על בלקפול, אלא שסר אלכס פרגוסון ביקש ממנו לדחות את ההודעה כדי לא ליצור הסחת דעת למי מאנשי המועדון לפני הגמר בוומבלי.

בכלל, פרגוסון עוד מנסה לשכנע את סקולס לדחות את הפרישה ולהאריך את חוזהו במועדון בשנה, אולם נראה כי הקשר שיהיה בן 37 בחודש נובמבר הבא לא מתכוון לחזור בו מהחלטתו, אותה כבר חשף בפני משפחתו וחבריו הקרובים.

סקולס, לו הייתה זו הופעה 676 במדים של השדים האדומים, ערך את הופעת הבכורה ב-1994 וממוקם במקום הרביעי ברשימת שחקני היונייטד בעלי מספר ההופעות הרב ביותר במועדון. הוא כבר זרק רמז עבה בעבר על כך שהוא מארגן משחק הוקרה באוגוסט ובכך שהוא מתכוון לפרסם ספר אוטוביוגרפיה בקרוב, שיפורסם בסתיו הבא.

צ'אבי בעבר על סקולס: "אולי אם הוא היה ספרדי הוא היה מוערך יותר"

סקולס הוא כמובן אחד מה"פרגי פלדג'לינגס" המאוחרים, קבוצת הכישרונות הצעירים שגדלו בקבוצה ושמאוחר יותר הצעידו אותה להישגים. הוא שיחק בקבוצת הנוער המפורסמת עם גארי נוויל, דיוויד בקהאם וניקי באט, אבל באותן שנים נחשב לכישרון פחות גדול ועלה לבוגרים רק שנה אחריהם - ב-1994. עם זאת, הקשר הג'ינג'י הפך במהרה לשחקן מפתח בקבוצה ומאותה שנה ועד 2011 מעולם לא רשם עונה עם פחות מ-25 משחקים בכל המסגרות.

את הופעת הבכורה שלו בנבחרת אנגליה רשם סקולס בשנת 1997, אך ב-2004 הוא הודיע על פרישה מהמדים הלאומיים אחרי 66 הופעות ו-14 שערים. ניסיונות של סטיב מקלארן ואפילו של פאביו קאפלו לגרום לו לחזור בו מהחלטתו, לא עלו יפה.

במהלך הקריירה המפוארת שלו זכה סקולס ב-10 אליפויות אנגליה, שלושה גביעים ופעמיים בגביע הליגה. בזירה האירופית הוא זכה בליגת האלופות ב-1999 וב-2008, אם כי באותו גמר מפורסם נגד באיירן מינכן בברצלונה הוא לא שיחק בגלל צבירת כרטיסים צהובים. רבים החשיבו אז את סקולס לשחקן הבולט של יונייטד באותה עונה והצטערו בשבילו על שלא יכול היה לשחק באותו משחק ענק של הקבוצה.

במהלך השנים זכה להוקרה גם משחקנים יריבים, זאת הודות למשחקו העיקש והחכם. זינדין זידאן אמר על סקולס פעם ש"הוא היריב הקשה ביותר נגדו שיחקתי. הוא השחקן הטוב ביותר בדורו", ותיירי הנרי אמר עליו בזמנו: "הוא ללא צל של ספק השחקן הטוב ביותר בפרמיירליג. הוא יודע לעשות הכל".

לפני מספר חודשים גם קשר ברצלונה צ'אבי, החמיא לו: "סקולס הוא מודל לחיקוי, אני באמת מתכוון לזה. הוא הקשר המרכזי הכי טוב ב-15-20 השנה האחרונות. יש לו הכל. אולי אם הוא היה ספרדי אנשים היו מעריכים אותו יותר".

נאני על אי הכללת ברבאטוב בסגל: "רגע לא קל עבורו ועבור פרגוסון"

יומיים אחרי שאפילו לא נכלל בסגל מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות, נראה שהחלוץ הבולגרי דימיטאר ברבאטוב בדרכו החוצה מהקבוצה. כזכור, זמן לא רב לפני המשחק בו נוצחו השדים האדומים על ידי ברצלונה גמר ליגת האלופות, החליט המנג'ר אלכס פרגוסון לא לכלול את ברבאטוב בסגל הקבוצה למשחק.

פרגוסון, כך על פי הערכות, העדיף יותר מהירות בחלק הקדמי ולכן העדיף את חאבייר הרננדז בהרכב לצידו של ווין רוני, כאשר מי שישב היה על הספסל כמחליף לחלוצים היה מייקל אואן ולא ברבה, זאת למרות שכבש העונה 20 שערים בליגה והיה מלך השערים של הקבוצה. אולי פרגי הושפע יותר מכל מך שהשער האחרון של הבולגרי בצ'מפיונס היה אי שם באוקטובר 2008.

אגב, לאחר ההחלטה וההודעה של פרגוסון, לא נאות ברבאטוב לשבת עם חבריו לקבוצה במושבים המיועדים לכך באצטדיון וומבלי, כאשר הוא גם לא נסע אחר כך עם השחקנים באוטובוס הקבוצה.

באנגליה טוענים כי ברבאטוב בן ה-30 עשוי לחזור לקבוצה ממנה הגיע ליונייטד, טוטנהאם, ובכלל ינסה לחפש קבוצה שתבחר בו באופן קבוע להיות בהרכב הפותח. פרגוסון עומל לנסות להביא את קשר הספרס לוקה מודריץ', וברבאטוב עשוי לשמש כחלק מהעסקה.

מי שניסה להגן על החלטתו של המנג'ר היה נאני, שגם לא נכלל בהרכב ועלה לאחר מכן מהספסל, ואמר: "זה רגע קשה מאוד עבור ברבאטוב. זה גם היה לא קל למנג'ר, שהיה צריך ליטול את ההחלטה הזו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully