וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "הלחץ הוא עלינו"

פורוורד מכבי ת"א מוכן לפיינל פור וראשל"צ, בלו: "אנו לא פייבורטים". חנוכי: "לא נהיה תפאורה" (ג', 18:15, 5 ו-HD)

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

משחקי הפיינל פור השישי, שבסיומם נדע מי אלופת ישראל לעונת 2010/11 ייצאו מחר (שלישי) לדרך במשחק בין מכבי תל אביב למכבי ראשון לציון (18:15, שידור ישיר בספורט 5 ובספורט 5HD). שתי הקבוצות נפגשו ארבע פעמים העונה, ובכל הפעמים יצאו הצהובים עם ידם על העליונה. הפעם הראשונה הייתה בגביע הליגה בירושלים, אז ניצחה קבוצתו של בלאט 54:93. בסיבוב הראשון בראשון לציון ניצחו הצהובים 68:89, בסיבוב השני ביד אליהו 74:88 ובסיבוב השלישי בחולון 72:80. הפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו בשלבי ההכרעה של עונה כלשהי הייתה בעונת 1990/1, אז ניצחה תל אביב בגמר הפלייאוף 1:3 את ראשון לציון.

יהוא אורלנד שחקן מכבי ראשון לציון עם ארון מגי. קובי אליהו
מכבי ניצחה בכל שלושת המפגשים עד כה. אורלנד ומגי/קובי אליהו

מכבי רוצה להחזיר את התואר

מכבי תל אביב מגיעה למשחק בידיעה שהפעם האחרונה בה לא הייתה במשחקים על האליפות הייתה בעונת 1992/3, אך בשלוש השנים האחרונות זכתה הקבוצה רק פעם אחת באליפות. מכבי מגיעה למשחק אחרי שניצחה 0:3 ברבע גמר הפלייאוף את ברק נתניה, ורשמה רק הפסד אחד בכל העונה לקבוצות ישראליות, לבני השרון בבית בליגה.

למרות זאת במכבי חוששים מירידה מנטאלית אחרי ההפסד בגמר היורוליג ובשבוע שעבר קיימה הקבוצה משחק אימון מול שרלואה הבלגית. כ-5000 צהובים צפויים להגיע ליציעי יד אליהו.

ליאור אליהו התייחס למשחק ואמר: "הייתי חולה כמה ימים, מיני שפעת קטנה, אבל עכשיו אני בסדר גמור ואני אחרי זה. כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה, לדעתי הלחץ הוא עלינו כי אנחנו פייבוריטים אבל במשחק אחד הכל יכול לקרות, יש כאלה שאומרים שהלחץ עלינו ואנחנו צריכים לבוא מפוקסים וחדים ולהציג את הכדורסל שהצגנו כל העונה".

עוד אמר: "גם אם היינו זוכים באליפות אירופה העונה זה לא משכיח את האליפות שמכבי הפסידה בשנה שעברה, אליפות במכבי זה לא לרצות זה פשוט מאוד צריך, ואנחנו נגיע להלחם מחר ונקווה שנעשה את זה".

פורוורד מכבי תל אביב, דייויד בלו, התייחס למשחק: "אני לא חושב שאנחנו הפייבוריטים במעמד הזה. זה פיינל פור ובמעמד הזה כולם שווים, בטח כאשר מדובר במשחק אחד בלבד שהוא נוק אאוט. זה הפיינל פור השלישי שלנו העונה ואנחנו מתרגשים לקראתו מאוד. אולי בתקשורת מצפים שאנחנו ננצח בוודאות, אבל זה הולך להיות משחק קשה. ראשון קבוצה טובה ויש להם הרבה כישרון, הם גם מקצוענים ואין ספק שהם הולכים להגיע בשביל להילחם והם יהיו נדבך חשוב במשחק הזה בדיוק כמונו".

בלו דיבר גם על ההכנה שהייתה למכבי לקראת הפיינל פור: "היה לנו משחק אימון טוב בבלגיה וזה עזר לנו לשמור על כושר משחק. היו לנו אימונים טובים בשבועות האחרונים ואני בטוח שנהיה מוכנים לקראת המשחק הזה. אני מרגיש השנה ביטחון גדול יותר מהעונה שעברה. לאורך הדרך הצגנו משחקים טובים באירופה, ניצחנו משחקים גדולים וצברנו ביטחון, הגענו לגמר היורוליג ובאופן כללי ההצלחה שהשגנו העונה העניקה לנו הרבה יותר ביטחון.

"אני חושב שהפיינל פור מתוכנן כך שקבוצות בישראל יהיו בעלות סיכוי מולנו, הסיטואציה של משחק אחד שהוא קובע ושבסיומו אתה יכול להיות מודח זו סיטואציה בה כל אחד יכול לנצח, כמו שראיתם בשנה שעברה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מגי: "אין עלינו לחץ"

לעומת הניסיון של מכבי תל אביב, עומדת ראשון לציון, אחת הקבוצות הוותיקות בליגה, עם ניסיון קצר יחסית במעמדים הללו. זוהי הפעם הרביעית של הקבוצה במעמד חצי הגמר, כשרק בעונת 1990/1 הצליחה להעפיל לגמר. הקבוצה הגיעה בפעם האחרונה לפיינל פור בעונת 2005/6 והפסידה להפועל ירושלים 66:65.

ראשון לציון עברה בדרך לחצי הגמר את בני השרון עם ניצחון 1:3 בסדרה, ונחשבת לקבוצה המפתיעה ביותר במעמד הזה. הפעם היחידה שראשון לציון ניצחה את מכבי תל אביב ביד אליהו הייתה בעונת 2004/5, 97:105, ומאז עונת 2005/6 לא הצליחה לצבור ניצחון כלל כשהצהובים מנצחים ב-13 משחקי ליגה רצופים. כ-1000 אוהדים כתומים צפויים לדחוף את הקבוצה בתקווה לסנסציה בחצי הגמר.

ניצן חנוכי דיבר על המשחק באימון המסכם: "אנחנו לא באים לשמש תפאורה. נגד מכבי תמיד קשה, אבל אני מקווה שנישאר איתם צמודים עד הדקות האחרונות. אמנם מכבי ניצחו אותנו ארבע פעמים העונה, אבל בכל המשחקים היינו במשחק במשך שלושה רבעים ואיך שהוא זה התפספס, נצטרך למנוע את הבריחה הזאת".

על ההכנה לקראת המפגש הקשה אמר חנוכי: "למכבי יש גארדים טובים וזה לא רק סופוקליס שחורציאניטיס. יש להם לא מעט כלים התקפיים, נצטרך לדעת להתמודד מול כולם. לי יהיה חלק משמעותי בלנסות לעצור את הגארדים, אני מקווה שנעשה את העבודה בצורה טובה. המפתח שלנו הוא יותר הגנתי, לנסות לעצור את משחק המעבר של מכבי, אי אפשר לעצור שחקן אחד ולעצור אותם.

"מה שאפי מכין אנחנו נשמור למחר ונראה על המגרש. אנחנו באים לעשות את המקסימום ולעשות את מה שאנחנו יכולים, זה משחק סופר קשה, מכבי יבואו לעשות את המקסימום, אבל נעשה מה שאנחנו יכולים מולם".

סנטר הקבוצה ארון מגי הוסיף: "אני מרגיש טוב, אין לחץ עלינו, זה יהיה קשה כי יש להם משחק ביתי, אבל אני מאמין בקבוצה שלי. הייתה לנו סדרה של אימונים טובים ונהיה מוכנים. סופו הוא שחקן טוב, אי אפשר לשמור עליו בגלל הגודל שלו, אבל אם אנחנו רוצים לנצח במשחק נצטרך לדעת להתמודד איתו ועם השחקנים האחרים הנהדרים שלהם.

"הכל הוא נגדנו, אף אחד לא חושב שאנחנו יכולים לנצח, אבל בצד שלנו מאמינים שאפשר לעשות את זה. צריך לשמור עליהם טוב במשחק המעבר, לסגור להם את הזריקות משלוש במעבר. אם נוכל לעצור אותם במשחק המעבר, משחק ההגנה שלנו במשחק העומד די טוב, אז אנחנו נסתדר. אנחנו מאמינים שיש לנו מאצ' אפ טוב מולם. אפי לא אמר לנו שום דבר מיוחד, רק ביקש מאיתנו להיות משוחררים ולהנות".

* ראשי ארגוני האוהדים של ארבע העולות לפיינל פור איחדו כוחות לקראת האירוע על מנת לקרוא למנהלת לחזור למתכונת של סדרות, והודיע כי זה הפיינל פור האחרון בו ייקחו חלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully