וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליהו, פארגו, מקל, רוט ומיטשל בחמישיית העונה

19.5.2011 / 21:30

בערב הגאלה שפותח את שבוע הפיינל פור הוכרז גם דורון פרקינס כשחקן ההגנה. בלאט: "אשמח להיות פה 12 שנה"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

שבוע הפיינל פור נמצא ממש בפתח, וכדי לקדם את האירוע החגיגי שיכריע את זהות האלופה בדיוק בעוד שבוע, ערכה הערב (חמישי) מנהלת הליגה את ערב הגאלה שכבר הפך למסורת. ממש כמו באירוע הפיינל פור של היורוליג, הוכרזו נבחרי העונה באירוע שנערך באוהל שנבנה לטובת האירוע ביד אליהו.

במהלך האירוע הוכרזו מלך הסלים, שחקן בני השרון לי ניילון, שקלע העונה 18.2 נקודות בממוצע למשחק. מלך האסיסטים הוא שמוליק ברנר, שחקנה של ברק נתניה, שסיים עם 6.2 אסיסטים למשחק. שחקנה של מכבי תל אביב, דורון פרקינס, נבחר כשחקן ההגנה של העונה. פריצת העונה הוא ניצן חנוכי, שחקנה של מכבי ראשון לציון ותגלית העונה הוא יאן מרטין ממכבי אשדוד.

לחמישיית העונה נבחרו מורן רוט (הפועל חולון), גל מקל (הפועל גלבוע/גליל עליון), ג'רמי פארגו (מכבי תל אביב), דווין מיטשל (מכבי ראשון לציון) וליאור אליהו (מכבי תל אביב). יובל נעימי, שחקנה של הפועל ירושלים נבחר לשחקן השישי. יש לציין כי שון ג'יימס, שחקנה של בני השרון, אמור היה להיות חלק מהחמישייה, אבל העובדה שהוא לא רצה להישאר בארץ אחרי סיום העונה גרמה למנהלת הליגה להוציא אותו מהחמישייה. פרס מיוחד על הישג בספורט הוענק לשחקנה של מכבי אשדוד, מאיר טפירו. בערב גם הושקה לראשונה גלריית כדורים שעוצבו על ידי אמנים ומובילי דעת קהל. את האירוע מנחה גיא זוארץ.

בשבוע הבא כאמור יתקיים הערב הגדול של השנה בכדורסל הישראלי כאשר ביום שלישי יתקיימו משחקי חצי הגמר. בשעה 18:15 ייפגשו סגנית האלופה, מכבי תל אביב, שתנסה להחזיר לעצמה את התואר, ומכבי ראשון לציון, ששלחה את בני השרון הביתה. חצי הגמר השני יערך ב-21:00 ויפגיש את האלופה גלבוע/גליל והפועל ירושלים בשחזור חצי הגמר מהשנה שעברה. הגמר ייערך ביום חמישי, כאשר משחק הגמר ייפתח ב-20:55. לפני המשחק תכריז מנהלת הליגה על שחקן העונה ומאמן העונה.

ליאור אליהו, גל מקל, מורן רוט, ג'רמי פארגו, דווין מיטשל חמישיית העונה. קובי אליהו
קומו ותנו כבוד לחמישיית העונה. אליהו, מקל, רוט, פארגו ומיטשל/קובי אליהו

קוז'יקרו: "כבר הוכח שבערב נתון אפשר לעשות משהו טוב"

אבנר קופל, יושב ראש מנהלת הליגה: "לפי כמות הכרטיסים וקצב המכירות, הצלחנו ליצור עניין בליגה שלנו. שיפרנו את התדמית ורמת התחרותיות. אני מברך את חתן פרס ישראל שמעון מזרחי על פעילותו המבורכת למען הספורט ולמען הכדורסל".

ליאור אליהו, שחזר עם מכבי תל אביב ממשחק האימון מול שרלרואה, סיכם את העונה, וסיפר: "חזרתי למכבי תל אביב והמטרה בחזרה שלי הייתה להגיע לקבוצה שתצליח בארץ ובאירופה. אמנם לא זכינו באליפות אירופה, אבל אסור לשכוח את הדרך. עכשיו נשאר רק הפיינל פור בארץ. לקחו כמה ימים להתאושש מההפסד בגמר. באנו מעט מדאון ועברנו חוויה רגשית לא קלה, אבל ידענו להגיע לפלייאוף כמו שצריך".

מאמנו של אליהו, דיוויד בלאט, ערוך לחצי הגמר, ואמר: "אנחנו לא לחוצים לקראת הפיינל פור. לאורך כל השנה היינו עקביים ויציבים בדרך העבודה שלנו ואנחנו יודעים מה לעשות. אני לא רוצה להיכנס לשיטת הפיינל פור. אמרתי את זה לאורך כל השנה, ידענו כשנכנסנו שזה המצב ונתמודד איתו. נתנו בליגה עונה דומיננטית ופנטסטית וצריך לסיים את העבודה. אנחנו צריכים לנצח את הפיינל פור ואנחנו פייבוריטים. אנחנו צריכים לעבור את ראשון לציון ואין לי העדפה לגבי ההמשך".

בלאט התייחס גם לקבוצה שלו ולעתידה, ואמר: "השאיפה שלי היא שהקבוצה הזו תישאר יחד כמה שנים. המשכיות זה מפתח להצלחה לאורך זמן. זו אולי המטרה הכי גדולה של השנה. אני אשמח להיות פה 12 שנה ולקחת איזה שמונה תארים כמו ז'ליקו אוברדוביץ'".

הפורוורד הישראלי גם התייחס לאירוע הפיינל פור בשבוע הבא, ואמר: "לאורך העונה שיחקנו כדורסל טוב ונקווה גם להצליח בפיינל פור הישראלי. זה קצת מצחיק שעושים עונה טובה עם הישגים ומגיעים לשלושה שבועות וחצי של פיינל פורים שבהם אתה יכול לעלות למעלה או לרדת למטה. אנחנו צריכים לקחת את הפיינל פור. משחק האימון מול שרלרואה היה מצוין, אידיאלי והיה במקום הנכון ובזמן הנכון".

קטש: "חד משמעית הפועל ירושלים קבוצה טובה"

משה מזרחי, שחקנה של הפועל ירושלים: "עדיין לא מתרגשים, מתכוננים, אבל אני מעריך שבהמשך זה יגיע. זה הפיינל פור החמישי שלי, אני כבר רגיל". יובל נעימי הוסיף: "אני מוכן להוריד את העניבה עכשיו ולהגיע למגרש. נצטרך לחכות עוד קצת להגיע לפיינל פור".

עידו קוז'יקרו, שחקנה של הפועל גלבוע/גליל עליון: "זה ערב מדהים וזו חוויה כל פעם לבוא לפה. כל הכבוד לקופל. הגענו למקום בעונה שאין לנו מה להפסיד. אנחנו מגיעים לעשות את המקסימום ואנחנו יודעים מה יחסי הכוחות בליגה. כמובן שמכבי תל אביב פייבוריטית, אבל כבר הוכח שבערב נתון אפשר לעשות משהו טוב".

עודד קטש, מאמן הפועל ירושלים: "למדתי הרבה דברים העונה. אני חושב שאנחנו מגיעים לרגע החשוב העונה במצב טוב. חד משמעית הפועל ירושלים קבוצה טובה. קשה לשחק מול מישהו שאתה מכיר כמו ליובין. גלבוע/גליל עברה עונה לא קלה, אבל יש שם דרך".

ליאור ליובין, מאמן גלבוע/גליל עליון: "זה הישג גדול למועדון עצם ההעפלה לפיינל פור. גם עודד וגם אני נתעסק בשחקנים שבין הקווים ולא אחד בשני. יש המון כבוד ואהבה בינינו, ואני חושב שאנחנו לוקחים דברים בפרופורציה. השינוי עם שחרור ווילקרסון והגעת קילינגסוורת' היה שינוי משמעותי ולא קורה הרבה בכדורסל שלנו. זה שיפר אותנו חברתית ומקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully