וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: בירמינגהאם ובלקפול ירדו לליגת המשנה

בתום דרמה ענקית במחזור הנעילה, השתיים נוצחו וירדו. מנצ'סטר סיטי סיימה שלישית, ליברפול לא תשחק באירופה

זהו. אחרי גרמניה וספרד, עונת 2010/11 תמה הערב (ראשון) גם בפרמיירליג האנגלית. ואיזו דרמה קיבלנו במחזור ה-38 ואחרון בליגה, שרבים טוענים שהיא הטובה בעולם. המאבק המעניין באמת היה בתחתית, כשחמש קבוצות נאבקו ממש עד הדקה ה-90 כדי לא לרדת ליגה, כשבסופו של דבר בירמינגהאם ובלקפול נפרדו מהליגה הבכירה, בעוד וויגאן, וולבס ובלקבורן שרדו. אגב, בירמינהגאם תשחק בעונה הבאה במוקדמות הליגה האירופית, לאחר שזכתה בגביע הליגה.

בלקפול הפסידה באולד טראפורד 4:2 לאלופה מנצ'סטר יונייטד, בעוד וולבס הצליחה לחזור מפיגור 3:0 ל-3:2 מול בלקבורן והשתיים נשארו בליגה בזכות ההפסד של בירמינגהאם 2:1 לטוטנהאם. גם וויגאן שרדה בזכות 0:1 מול סטוק סיטי בבריטניה סטדיום. בצמרת, מנצ'סטר סיטי ניצחה 0:2 את בולטון והבטיחה לעצמה את המקום השלישי, בעוד ארסנל סיימה ב-2:2 וסגרה עוד עונה אומללה.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים עם גביע האליפות. רויטרס
תנו הרבה כבוד לאלופה/רויטרס

סיכום 2010/11

כדי לעשות לכם קצת סדר בעניינים, הכנו רשימות מסודרות של העונה החולפת:

אלופה: מנצ'סטר יונייטד

ישחקו בליגת האלופות: מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, ארסנל (מוקדמות)

ישחקו בליגה האירופית: סטוק סיטי (בזכות ההגעה לגמר הגביע), בירמינגהאם (בזכות הזכייה בגביע הליגה), בלקפול (בזכות היותה הקבוצה ההוגנת בליגה), טוטנהאם (בזכות המקום החמישי)

ירדו לליגת המשנה: ווסטהאם, בלקפול, בירמינגהאם

עולות לפרמיירליג: קווינס פארק ריינג'רס, נוריץ' סיטי, רדינג/סוונסי

מחזיקת הגביע: מנצ'סטר סיטי

מחזיקת גביע הליגה: בירמינגהאם

מלך שערי הליגה: קרלוס טבז (מנ' סיטי), דימיטאר ברבאטוב (מנ' יונייטד) 20 שערים כל אחד, רובין ואן פרסי (ארסנל) 18, דארן בנט (אסטון וילה) 17, פטר אודומווינגי (ווסט ברומיץ') 15.

מלך בישולי הליגה: נאני (מנ' יונייטד) 14, דידיידה דרוגבה (צ'לסי) 13, לייטון ביינס (אברטון) 11, ווין רוני (מנ' יונייטד) 11, אנדריי ארשבין (ארסנל) 11, ססק פברגאס (ארסנל) 11

בולטון - מנצ'סטר סיטי 2:0

מנצ'סטר סיטי מסיימת עונה חלומית עם ניצחון ליגה חמישי מששת המשחקים האחרונים, זכייה בגביע האנגלי והכרטיס הישיר לשלב הבתים של ליגת האלופות. רוברטו מאנצ'יני העלה את ההרכב החזק שלו ובדקה ה-43 כבש ז'וליאן לסקוט שער שני תוך שבוע כשנגח פנימה לאחר כדור קרן של אדם ג'ונסון. אדין דז'קו החליף את ג'ונסון בדקה ה-61 וכעבור 60 שניות כבש את השני וגמר את המשחק. תמיר כהן נכנס כמחליף ל-18 דקות במה שככל הנראה היה משחקו האחרון בבולטון, שסיימה את המשחק ב-10 שחקנים לאחר הרחקתו של דניאל סטארידג'. הטרוטרס ירדו בעקבות ההפסד למקום ה-14, אבל בהחלט נהנו מעונה מוצלחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פולהאם - ארסנל 2:2

אם למישהו מאוהדי התותחנים עוד היה חשוב לסיים את העונה עם טעם קצת פחות חמצמץ בפה, אז היום הוא יכול להיות מעט מסופק. אחרי שארסנל התבזתה במחזורים האחרונים וספגה הפסד אחרי הפסד, הצליחו היום שחקניו של ארסן ונגר לסגור את העונה לפחות עם תיקו. סטיב סידוול העלה את פולהאם ל-0:1 בדקה ה-26, רובין ואן פרסי איזן אחרי שלוש דקות, אך בובי זאמורה נתן לקבוצה של מארק יוז את ה-1:2 בדקה ה-57. זולטאן גרה המקומי הורחק בדקה ה-75 ותיאו וולקוט הצליח לאזן בדקה ה-89 ולסגור עונה מאכזבת במיוחד.

טוטנהאם - בירמינגהאם 1:2

כדורגל הוא משחק אכזר. בדקה ה-79, כשבירמינגהאם איזנה ל-1:1 בוויט הארט ליין, היא עוד הייתה בפרמיירליג. אבל שמונה דקות לאחר מכן הגיעו בשורות האיוב מהמולינקוס. וולבס צימקה ל-3:2 מול בלקבורן ובמצב שנוצר הורידה את בירמינגהאם מתחת לקו האדום. שחקני הבלוז היו המומים מהבשורות ובסיום עוד הספיקו לספוג שער שהפך את הירידה לרשמית. דווקא בעונה בה בירמינגהאם זכתה בגביע הליגה והבטיחה כרטיס לאירופה, היא נושרת לצ'מפיונשיפ.

טוטנהאם הייתה זקוקה לניצחון כדי להבטיח את המקום החמישי המוביל לליגה האירופית והארי רדנאפ שלח למערכה הרכב חזק. רומן פאבליוצ'נקו העלה את התרנגולים ליתרון בדקה ה-49, אבל אז הגיע שער מרהיב של קרייג גארדנר. הכחולים ירדו לאחור כדי לשמור על השוויון לפני ששמעו את הבשורות הרעות. רגע לפני השריקה תקע פאבליוצ'נקו עוד מסמר בארון עם שער הניצחון.

אוהד בירמינגהאם בוכה אחרי ירידת הקבוצה ליגה. רויטרס
איזו אכזבה. אוהדי בירמינגהאם/רויטרס

מנצ'סטר יונייטד - בלקפול 2:4

שישה ימים לפני גמר ליגת האלופות, אלכס פרגוסון הפתיע ועלה בהרכב חזק יחסית עם אדווין ואן דר סאר, נמניה וידיץ' (שקיבל לפני המשחק את גביע שחקן העונה), פטריס אברה, פארק, נאני ודימיטאר ברבאטוב. הסקוטי כנראה לא רצה שידברו על חוסר ספורטיביות מצד קבוצתו ואכן השדים האדומים עשו את שלהם ושלחו את הסיסיידרס לליגת המשנה אחרי עונה אחת.

פארק העלה את יונייטד ליתרון בדקה ה-21 אחרי בישול נהדר של ברבאטוב, אבל בלקפול לא הייתה מוכנה לרדת ללא קרב. בדקה ה-40 איזן צ'רלי אדם הנהדר בבעיטה חופשית והמהפך הושלם בדקה ה-57 כשגארי טיילור-פלטשר איזן מעמדת נבדל.

נגמר? הצחקתם את השדים האדומים. חמש דקות מאוחר יותר כבש אנדרסון שער שוויון. באותם רגעים, גם שוויון היה מספיק לבלקפול כדי להישאר, אבל יונייטד המשיכה ללחוץ. בדקה ה-74 דחק איאן אבאט לשערו הוא וכעבור שבע דקות חתם מייקל אואן את התוצאה. בלקפול חוזרת לליגת המשנה אחרי עונה אחת בפרמיירליג ותפגוש את האקס דקל קינן וקרדיף. מנצ'סטר יונייטד מסיימת עונה עם מאזן של 18 ניצחונות ותיקו במשחקי הבית. מדהים.

סטוק סיטי - וויגאן 1:0

הקבוצה של רוברטו מרטינז הצליחה לנצח בשבוע שעבר 2:3 את ווסטהאם, להוריד אותה ליגה ולמעשה לעשות צעד גדול מבחינתה בדרך לעונה נוספת בליגה. מסתבר שהשער של שארל נ'זוגביה בדקה ה-94 מול הפטישים היה שווה זהב לוויגאן, שנותרה היום בליגה הבכירה בזכות שער דרמטי בדקה ה-78 של הוגו רודאייגה בנגיחה לאחר בישול של מיינור פיגוארה. סטוק סיטי סוגרת עונה חיובית מאוד מבחינתה, בעוד וויגאן יכולה לנשום לרווחה.

איאן אבאט (שמאל) שחקן בלקפול. רויטרס
לפחות הם זכו בכרטיס לליגה האירופית בשל ההגינות שלהם/רויטרס

וולבס - בלקבורן 3:2

הקרב הגדול בתחתית בין שתיים שחייבות ניצחון כדי להבטיח עונה נוספת בפרמיירליג הבטיח קרב אמיתי וזה בדיוק מה שקיבלנו היום. הקבוצה של סטיב קין פשוט חגגה על וולבס במחצית הראשונה, הוליכה כבר 0:3, אך המארחת חזרה והפסידה רק 3:2, שהשאיר את שתי הקבוצות בליגה.

הרוברס עלו ליתרון בדקה ה-22 כשבעיטה של מיצ'ל סלגאדו פגעה בג'ייסון רוברטס, שינה כיוון וחדר פנימה בדרך ל-0:1 לבלקבורן. השער השני של האורחת הגיע בדקה ה-38 כשבעיטה ארוכה של פול רובינסון הורחקה לא טוב על ידי ג'ודי קריידוק והכדור הגיע עד לאמרטון, ששיחרר טיל לחיבורים וקבע 0:2. החגיגה של בלקבורן המשיכה והיא עלתה עוד לפני המחצית ל-0:3 כשדייויד הולייט קיבל מסירה מרוברטס, עבר שני שחקנים ובעט פנימה.

הקבוצה של מיק מקארתי לא נכנעה והצליחה לכבוש פעמיים במחצית השנייה כדי להשיג בדיוק את מה שהייתה צריכה. האוהדים של וולבס נאלצו לחכות עד הדקה ה-73, אז הצליח ג'יימי אוהרה לבעוט כדור חזק פנימה ממרכז הרחבה ולצמק ל-3:1. אוהדי הזאבים נאלצו לכסוס ציפורניים עד הדקה ה-87 אז הצליח סטיבן האנט לבעוט באומנות כדור מוקפץ לפינה הרחוקה כדי לקבוע 3:2 ולהשאיר את וולבס בפרמיירליג לעונה נוספת.

משחקים נוספים:

אסטון וילה - ליברפול 0:1
לוילה: סטוארט דאונינג (39)

אברטון - צ'לסי 0:1
כבש לאברטון: ג'רמיין בקפורד (75)

ווסטהאם - סנדרלנד 3:0
כבשו לסנדרלנד: בודווין זנדן (17), סטפן ססניון (51), כריסטיאן ריברוס (90)

ניוקאסל - ווסט ברומיץ' 3:3
כבשו לניוקאסל: סטיב טיילור (16), פטר לובנדקרנץ (39), יונאס אולסון (47), כבשו לווסט ברומיץ': סומן צ'וי (62, 72, 90)

אוהדי וולבס חוגגים הישארות בפרמיירליג. רויטרס
חגיגות ענק של אוהדי וולבס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully