וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה - מכבי חיפה: סארי פלאח ואייל גולסה יפתחו

אלישע לוי ייתן לשחקניו הבכירים מנוחה לקראת גמר הגביע. חזי מגן יעניק צלחת הוקרה ליעקב שחר על הזכייה באליפות (שבת, ספורט1, 20:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* בני יהודה גברה העונה על מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים. כעת רוצה הקבוצה הזהובה להשלים רצף נאה עם ניצחון גם על מכבי חיפה ולהשלים עונה עם ניצחונות על כל ארבעת הגדולות.

* הניצחון 0:4 על מכבי נתניה במחזור שעבר, היה הראשון בו כבשה הקבוצה יותר משלושה שערים העונה.

*גם בעונה שעברה נפגשו שתי הקבוצות במחזור הסיום של העונה. הפעם, בניגוד לאשתקד, חיפה מגיעה רגועה הרבה יותר אחרי שהאליפות כבר מונחת בכיסה.

*מאז ינואר 2007 לא ניצחה בני יהודה בביתה את מכבי חיפה (2:1). מאז המשחק הזה חיפה מעדה רק פעם אחת מולה - במשחק האליפות של העונה שעברה.

* ולדימיר דבאלישווילי כבש העונה שני שערים מול הזהובים. המכנה המשותף שלהם: שערי ניצחון.

* בחמישה מתוך ששת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, לפחות שחקן אחד של הרביעייה האחורית בישל שער.

מפתחות והכנות:

בני יהודה:

בטקס שיערך לפני המשחק, צפוי יו"ר המועדון חזי מגן להעניק צלחת הוקרה ליעקב שחר, לרגל זכייתה של מכבי חיפה באליפות. עבור מגן עצמו יהיה זה כנראה משחקו האחרון בתור יו"ר בני יהודה, לאחר שהודיע השבוע כי הוא מסיים את תפקידו ועוזב את המועדון.

נכון לעכשיו, שורר ערפל גדול מעל הקבוצה וכל ההכנות לקראת העונה הבאה מוקפאות. המנכ"ל משה דמאיו צפוי להחליט בימים הקרובים על צעדיו ולהודיע האם הוא נשאר או הולך בעקבות מגן ועוזב גם הוא. הסוגייה הבוערת ביותר לאחר הודעתו של דמאיו היא נושא המאמן לעונה הבאה. בקבוצה ירצו לראות את דרור קשטן נשאר לעונה נוספת, אולם הדבר מוטל בספק גדול בשל עזיבתו של מגן.

עוז ראלי יפתח בעמדת המגן הימני במקום איציק עזוז המוצהב. לירוי צעירי וקסטוטיס איבשקביצ'יוס שלא שיחקו בשבוע שעבר, ישובו להרכב לאחר שסיימו לרצות עונש הרחקה בגין צהובים. שלו מנשה, פדרו גלבאן וננאד מרינקוביץ' ישלימו את החלק הקדמי. פיני בלילי שסובל מכאבי גב לא ישחק.

מכבי חיפה:

"הניצחון בגביע עובר דרך המשחק הזה. אנחנו מתכוננים אליו כמו אל המשחק הכי חשוב", אמר מאמן מכבי חיפה אלישע לוי לשחקניו באימון המסכם. חסרונו של אייל משומר הפצוע גרם למאמן להסיט את הבלם שי מימון לעמדת המגן הימני הזרה לו.

ההפתעה הגדולה לקראת היא סארי פלאח, בלם קבוצת הנוער שנחשב לפוטנציאל גדול, שתורגל ב-11 של המאמן וזאת תהיה הופעת הבכורה שלו בהרכב בליגה. אנדריי פיליאבסקי ופיטר מסיללה אמורים לפתוח, כשהמאמן מתכוון להעניק לקראת המשחק ביום רביעי מנוחה לכל שחקני המפתח, כולל ניר דוידוביץ', אריק בנאדו, יניב קטן, תומר חמד וליאור רפאלוב.

אייל גולסה, שלא ישחק בגמר הגביע בגלל שצבר חמישה כרטיסים צהובים, תורגל בקישור לצד סיידו יאיא, מוחמד גדיר ועידן ורד תורגלו בקישור. ולדימיר דבאלישווילי ושלומי אזולאי אמורים לפתוח בחוד. בקבוצה הסבירו עוד לפני האימון: "ביום רביעי אנחנו רוצים לקחת דאבל. אין כוונה לסכן שחקנים ולהפסיד גביע. הספסל שלנו מספיק איכותי גם ככה כדי לנצח כל קבוצה בארץ".

משומר ימשיך להיות תחת מעקב הצוות הרפואי של הנבחרת ומכבי חיפה הערכות הן שיהיה כשיר לגמר. היום נחטפו הכרטיסים האחרונים לגמרי הגביע ובמועדון נערכים לחגיגה גדולה, שתכלול מעל 15 אלף אוהדים ירוקים. מחרתיים צפויה הקבוצה לערוך את הטקס הרשמי של חגיגות האליפות במלון דן כרמל בחיפה.

כפי שפורסם השבוע, ללא קשר לשאלה האם יפתח בהרכב, מוחמד גדיר עשוי לעזוב את הקבוצה בתום העונה משום שהוא לא מקבל לאחרונה קרדיט, אך עדיין אין החלטה סופית בעניין. גדיר יעזוב רק לאירופה ולא מתכוון לעבור לקבוצה ישראלית אחרת.

יעמדו למבחן

בני יהודה: לירוי צעירי

הקשר שמסיים את חוזה בסיום העונה הנוכחית, הציג העונה כושר מצוין וצפוי להפוך לאחד המלפפונים החמים בקיץ. בבני יהודה יעשו מאמץ להחתימו על חוזה משודרג וארוך טווח, אולם ספק אם יצליחו להתחרות במכבי חיפה, הפועל ומכבי תל אביב שרוצות לראות את צעירי במדיהן בעונה הבאה. מחר יחתום צעירי בעיניים עצומות על שער ניצחון מול חיפה בדיוק כפי שעשה במחזור הסיום של העונה שעברה.

מכבי חיפה: סארי פלאח

בקבוצה קיימת מדיניות ברורה לגבי שיתוף צעירים. מתן הזדמנות בעונה הראשונה, כניסה לרוטציה בעונה השנייה ושדרוג מקצועי משמעותי בעונה השלישית במידה שהשחקן נמצא מתאים. בעונה החולפת, פלאח קיבל הזדמנויות רק בגביע הטוטו ובאחד המשחקים אף הועדף על פני אריק בנאדו. בעונה הבאה הוא אמור להיכנס לרוטציה ולהיות הבלם השלישי בסגל והוא מקווה להפוך לבלם העתיד, כפי שמכנים אותו במחלקת הנוער. מאז עזיבתו של דקל קינן, הירוקים מחפשים את הבלם הבא מתוצרת בית. האם יהיה זה פלאח?

הרכבים משוערים

בני יהודה: דלה איינוגבה, עוז ראלי, דין מורי, אביב חדד, כפיר אדרי, לירוי צעירי, קסטוטיס איבשקביצ'יוס, חסן אבו זייד, שלו מנשה, פדרו גלבאן, ננאד מרינקוביץ'.

מכבי חיפה: אמיר אדרי; שי מימון, סארי פלאח, אנדריי פיליאבסקי, פיטר מסיללה; סיידו יאיא, עידן ורד, אייל גולסה, מוחמד גדיר (גוסטבו בוקולי); ולדימיר דבאלישווילי, שלומי אזולאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully