וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה, העונה הבאה: איך תיראה עונת 2011/12?

16.5.2011 / 22:30

רפאלוב יעזוב? חמד יישאר? לכמה שנים יחתום אלישע? מה יהיה התקציב? יעקב שחר מתכונן לעונה הבאה, ובונה על הצ'מפיונס

מכבי חיפה עברה בקיץ שעבר מהפכה לא קטנה בסגל שלה. ארבעת השחקנים המובילים שלה עזבו לאירופה, שחר הידק מעט את החגורה, וענן גדל ריחף מעל עתיד המועדון, שבסופו של דבר הוכיח כי המדיניות הכלכלית שלו הצליחה לנצח גם קבוצות עם תקציב גדול בהרבה.

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה (ימין) עם פיני זהבי. ברני ארדוב
כבר חושבים על השנה הבאה. שחק וזהבי/ברני ארדוב

בעקבות הבטחת האליפות הערב (שני), עולות לא מעט שאלות לגבי המדיניות של שחר בעונה הבאה. איך ייראה התקציב? האם התנודות בשוק הישראלים והזרים יהיו גדולות יותר מאשר בעונה שעברה? מהם התחליפים שהבעלים והמאמן שלו מתכוונים לגייס כדי להבטיח עוד עונה בשלב הבתים בליגת האלופות, לצד שמירה על יציבות בליגה הישראלית? מבין כל התחומים הללו, נראה כי הטלטלה הגדולה ביותר תתרחש בסעיף מכירת ורכישת שחקנים במאזן. ניסינו לענות על השאלה איך, אם בכלל, זה אמור להשפיע על מכבי חיפה.

התקציב: בין 35 ל-40 מיליון שקל

תקציב מכבי חיפה בעונה החולפת עמד על כ-35 מיליון שקל, זאת לאחר שלפני שנתיים התקציב היה גדול יותר בחמישה מיליון שקל. הקיצוץ בעונה שעברה נבע בין היתר "מהמיתון העולמי ומהיחלשות הליגה", כפי ששחר הגדיר במסיבת העיתונאים בתחילת העונה. שחר החליט להגדיל בעונה שעברה את תקציב מחלקת הנוער על חשבון הוצאות אחרות במאזן של חיפה. הציפייה היא שהתקציב בעונה הבאה לא ישתנה, לפחות לא באופן קיצוני.

שחרור חלק מהשחקנים הבכירים צפוי להגדיל את סעיף ההכנות במאזן בכמה מיליוני שקלים, אך מנגד שחר לא מתכוון לוותר מראש על ההתמודדות בשלבים המאוחרים באירופה, כפי שקרה בעונה שעברה כשחיפה הודחה בשלב מוקדם יחסית מול דינמו מינסק. במועדון מתכוונים להביא תחליף לשחקנים מרכזיים שיעזבו - כמו מסיללה, חמד ורפאלוב - ובונים על ההכנסות ממכירת שחקנים שאמורות "לקזז" באופן חלקי את ההוצאות מרכישת שחקנים. המדיניות הכלכלית של הבעלים, גם העונה, תהיה לחשב מראש את טבלת ההכנסות וההוצאות שלו מהחתמות ושחרור שחקנים, על מנת להגיע לאיזון פיננסי.

מאמן וצוות מקצועי: ממשיכים באותו קו

לאחר הבטחת האליפות, יעקב שחר צפוי להודיע עוד השבוע על המשך ההתקשרות עם המאמן הנוכחי, אלישע לוי. לוי מאוד מאמין בצוות הקיים, ואם הוא ימשיך נראה שעוזרו גיורגי דרסיליה, מאמן השוערים גיורא אנטמן ומאמן הכושר רני גולדיג ימשיכו על הקווים לצדו.

תנודות בשוק הזרים, סימני שאלה בסגל הישראלי

הזעזוע הגדול של חיפה צפוי דווקא בגזרת הזרים. הבלם אנדריי פיליאבסקי יישאר, לגבי הקשר סיידו יאיא תתקבל החלטה בימים הקרובים, אם כי המניות שלו עלו לאחרונה. שלושת הזרים האחרים אמורים לעזוב. ולדימיר דבאלישווילי יעזוב אם יקבל הצעה כספית טובה יותר ואם חיפה תצליח למכור אותו במיליון יורו לפחות. לאחרונה סיפר השחקן לחבריו בקבוצה כי הוא לא מרוצה מהסכומים שהוא מרוויח במכבי חיפה. ליל הצרפתית וויסלה קראקוב עוקבות אחר החלוץ, כמו גם קבוצות נוספות. לגבי פיטר מסיללה, חיפה תדרוש עבורו כמיליון וחצי יורו. אם קרדיף תעפיל לליגת המשנה באנגליה, זה יגביר את הסיכויים שלו לצאת לאנגליה, אם כי גם קבוצות אחרות מהפרמייר ליג והולנד (ויטסה) עוקבות אחריו.

בגזרת הישראלים, קיימות כמה אפשרויות. ליאור רפאלוב התבטא לא פעם בפני חבריו כי יעזוב בתום העונה, כשמספר קבוצות מצרפת, מאנגליה ומבלגיה עוקבות אחריו. הקונפליקט של חיפה לגבי הקשר מתחיל ממש עכשיו, לפני מוקדמות ליגת האלופות. חיפה יודעת שאין לה תחליף ראוי ויהיה לה קשה למצוא שחקן ברמה הזאת בשוק הישראלי. אפשרות אחת שעלתה היא שבחיפה ישכנעו את רפאלוב להישאר בקבוצה עד ינואר, ואז לעזוב. החוזה של רפאלוב מקנה לו אפשרות לעזוב בכל מקרה בתום העונה, מה גם שהופעה טובה בליגת האלופות עשויה להגדיל את הנתח ממכירתו.

תומר חמד מועמד גם הוא לעזוב. ההצעה ממכלן (300 אלף יורו לעונה, חוזה לשלוש שנים) קוסמת לו, אבל אם תגיע הצעה טובה יותר, הוא ישקול גם אותה. בינתיים הבלגים הם האופציה הטובה ביותר שיש לחלוץ, שמקורביו כבר אמרו בעניין: "אם לא ימצא הצעה טובה יותר – ישחק במכלן". מספר קבוצות אחרות בבלגיה רוצות אותו, אבל בינתיים אף הצעה לא עלתה על זו – לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה מקצועית. במכבי חיפה היו רוצים שיישאר לפחות עד ינואר, וייתכן שינסו לפתות אותו בחוזה גבוה לעונה הבאה. מי שעוד עשוי לעזוב הוא הבלם שי מימון. במועדון מתכוונים להעניק בעונה הבאה הזדמנות לבלם סארי פלאח, אך ללא קשר אליו מימון מעדיף למצוא קבוצה שבה יוכל לבוא יותר לידי ביטוי, ולא לבזבז עונה נוספת על הספסל. לגבי אריק בנאדו, ההערכה היא שהבלם שהיה לאחד הבולטים בליגה בעונה החולפת יישאר עונה נוספת, לאחריה יכריז על פרישה.

מלבד השלושה הללו, ספק אם שחקנים בכירים נוספים יעזבו. עלי עוסמאן נפגש לאחרונה עם אבי נמני, אך הוא הכחיש אפשרות שיעזוב להפועל או מכבי תל אביב, שגיששו לגביו עוד בינואר וככל הידוע מעוניינות בו גם לעונה הבאה. שחקנים בחיפה מדברים על כך שעוסמאן אולי מחפש הזדמנות אחרת בקבוצה ישראלית שבה יוכל לתפוס מקום של קבע בהרכב. כרגע בחיפה בונים על משומר, שחתם לאחרונה על חוזה לארבע שנים. גוסטבו בוקולי יקבל הצעה להמשיך בעונה הבאה, אם כי הוא דורש חוזה לשנתיים עם אופציה לפרוש בשלישית.

אייל גולסה ועידן ורד יישארו עוד עונה, כמוהם גם יניב קטן, שינסה להוביל את חיפה לאליפות ה-13 שלה בעונה הבאה. מוחמד גדיר שלא מקבל דקות לאחרונה יעזוב רק אם יקבל הצעה אטרקטיבית מאירופה, ולא יעבור לקבוצה ישראלית בכל מקרה. החלוץ שלומי אזולאי רוצה להמשיך עוד עונה ומקווה להפוך לחלוץ המוביל בחיפה לפני שיחשוב על אירופה. בגזרת המושאלים, חיפה עקבה העונה אחרי שני שחקנים, ישראל זגורי שרשם עונה טובה בהפועל פתח תקוה והוא המועמד המוביל לחזור, ומוחמד כליבאת שלמרות העונה הטובה בעכו לא בטוח שיחזור. ייתכן שכליבאת יוזמן לפתיחת האימונים של חיפה ואז חיפה תחליט לגביו.

בעדיפות ראשונה: קשר אחורי וחלוץ

אלישע לוי ואלון חרזי עובדים בצורה מאסיבית על שחקני רכש, כשהסקאוט המריא השבוע לסרביה כדי לבחון מועמדים פוטנציאליים. המאמן רוצה לצרף זרים בעמדות הבאות: קשר אחורי וחלוץ. כשלגבי העמדה השלישית, בחיפה מחכים להתפתחויות בגזרת רפאלוב. אם הקשר לא יעזוב, לוי ישקול להחתים שחקן הגנה (סעיד עדינאן, שחקן הגנה מגאנה, עשוי להגיע למבחנים). אם קשר הנבחרת יעזוב כבר עכשיו, המאמן יחפש קשר זר ברמה גבוהה וזאת מתוך ידיעה, שהשוק הישראלי לא רווי בשחקנים מוכשרים כמו רפאלוב שיכולים להגיע לחיפה.

אם מדיניות הרכש תהיה פזיזה כמו בתחילת העונה שעברה (סילבה וקאנוטו שלא התאקלמו), חיפה עשויה לשלם מחיר כבד ונראה כי במועדון יפעילו העונה שיקול דעת כבד יותר בהחתמת שחקנים. נקודה חשובה לא פחות: גם העונה מתכוונת חיפה לנקוט במדיניות זהירה בנוגע להחתמת שחקנים לטווח ארוך, ולעגן סעיפי יציאה בחוזים שלהם. סעיפים חשובים מאין כמותם שעלו לחיפה מאות אלפי שקלים בשנים האחרונות.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully