וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור של אירופה: עברו לפסים אישיים

16.5.2011 / 13:27

אחרי שהתארים הקבוצתיים הוכרעו, נבחרת המחזור האחרונה של העונה באירופה ליקטה שחקנים ששיפרו את המאזנים האישיים

נבחרת המחזור האחרונה לעונה זו, לפני פרויקט סיכום השנה, עולה בהרכב טיפוסי לחודש מאי. בימים של הכרעות, כשהקבוצות נאבקות על הכרטיסים לאירופה ונגד הירידה, מתגלים הווינרים האמיתיים, שחקני המאני טיים. כריסטיאנו רונאלדו ורוביניו נכללים בהרכב ולצידם תשעה לוחמים שההופעה שלהם בסוף השבוע עוד יכולה לעשות את ההבדל בין עונה גדולה לבינונית בקבוצות השונות. הכוכב האורח מגיע ממחזור האליפות בסקוטלנד, שהבטיח הרבה אבל היה קצת פחות דרמטי מהמצופה.

שחקן מילאן, רוביניו, חוגג אליפות באיטליה. רויטרס
דרישת שלום למנצ'סטר סיטי, הא? רוביניו חוגג אליפות עם מילאן/רויטרס

שוער

אלכסיס תבו – קון

תחתית הליג 1 רותחת כאשר לא פחות משבע קבוצות יתמודדו בשני מחזורי הנעילה על מנת לא להצטרף לארל-אביניון ולאנס בליגה השנייה. קון שיפרה עמדות בתום המחזור הדרמטי של יום ראשון. הקבוצה המשתפרת של פרנק דומא גברה 0:2 על מונפלייה הרבה בזכות הופעת ענק של השוער בן ה-26, שנעל את השער, רשם הצלות נפלאות ועזר לחבריו לרשום משחק חמישי ברציפות ללא הפסד. תבו יצטרך להמשיך להיות במיטבו שכן בשני מחזורי הנעילה מחכים לו מפגשים מול ליון ומארסיי.

פרנק דומא מאמן קון. David Vincent, AP
ותגיד תודה לשוער שלך. פרנק דומא, מאמן קון/AP, David Vincent

הגנה

מגן ימני: קייל ווקר – אסטון וילה

המגן בן ה-21 נרכש על ידי טוטנהאם בקיץ 2009 ומאז בעיקר מבלה בתקופות השאלה. את העונה הנוכחית הוא פתח בק.פ.ר ובינואר הושאל לווילה בעסקה שבהחלט עושה טוב לשני הצדדים. ווקר מקבל דקות משחק, צובר ניסיון והיכולת שלו אף זיכתה אותו בזימון לסגל המורחב של הנבחרת. בראשון, המגן רשם את אחד ממשחקיו הטובים העונה ותרם בישול נהדר לדארן בנט ב-1:2 של אסטון וילה על ארסנל. הנה עוד סיבה לתרנגולים להחזיר את הכישרון לסגל בעונה הבאה.

בלם: לדלי קינג – טוטנהאם

"הוא היה מדהים", התייחס הארי רדנאפ להופעה של הבלם הוותיק שלו, שחזר למגרשים אחרי שבעה חודשי היעדרות בגלל פציעה. המנג'ר גילה כי קינג כלל לא רצה לשחק והביע חשש כי ייפצע שוב, אבל זה לא מנע ממנו לרשום הופעה הגנתית נהדרת ולסחוף את הספרס ל-0:2 חשוב על ליברפול באנפילד. רדנאפ, שרק בשבוע שעבר רצה להתאבד בגלל אובדן המקום הרביעי, חזר לחייך. הקבוצה שלו רחוקה 90 דקות מהכרטיס למוקדמות הליגה האירופית.

קייל ווקר שחקן אסטון וילה. Ian Watson, GettyImages
אל תצפו ממנו שיישאר באסטון וילה בעונה הבאה. קייל ווקר/GettyImages, Ian Watson

בלם: ברדה הנגלאנד – פולהאם

מפגן ספורטיביות נהדר של הקוטג'רס הסתיים עם ניצחון חוץ 0:2 שאולי ישלח את בירמינגהאם לליגת המשנה. מסתבר שיש דברים שטבועים ב-DNA של מועדון. יממה לאחר מכן נודע כי פולהאם תשחק במוקדמות הליגה האירופית, אחרי שאנגליה קיבלה נציגה נוספת בגלל מיקומה בטבלת ההגינות. פולהאם היא הקבוצה ההוגנת בפרמיירליג שלא ספגה העונה כרטיס אדום. ובחזרה להנגלאנד. הבלם הנורבגי מקבל את המקום בהרכב בזכות צמד שערים. לא להאמין, אבל הנגלאנד כבר כבש שישה העונה והוא סגן מלך השערים של הקבוצה.

מגן שמאלי: מאוריסיו איסלה – אודינזה

העונה הקסומה של הזברות הקטנות קרובה לסוף טוב עם כרטיס ראוי למוקדמות ליגת האלופות. גם כשאנטוניו די נטאלה לא כובש ואלכסיס סאנצ'ז פצוע, אודינזה עשתה את העבודה עם ניצחון חוץ 0:2 על קייבו. איסלה הצ'יליאני, אחד הכוכבים הנשכחים של העונה, דחק את הראשון והמשיך למשחק מצוין. ניצחון על האלופה מילאן במחזור האחרון יבטיח לאודינזה את המקום הרביעי לפני קיץ קשה בו איסלה, סאנצ'ז ושאר החברים יככבו בעונת המלפפונים.

מאוריסיו איסלה שחקן אודינזה. Dino Panato, GettyImages
צפו לשמוע את השם שלו הרבה בעונת המלפפונים. איסלה/GettyImages, Dino Panato

קישור

כריסטיאן לדסמה – לאציו

הביאנקוצ'לסטי נפרדו מהקהל הביתי באולימפי קו עם 2:4 על גנואה, שכנראה לא יספיק למוקדמות הצ'מפיונס. הארגנטינאי, שדווקא לא בלט בעונה המפתיעה והמוזרה שעברה של לאציו, ניצח על ההצגה עם שלושה בישולים וניהול משחק מבריק. עבור האוהדים התכולים, הבשורות האמיתיות הגיעו מסיציליה ביום ראשון. בעקבות ההפסד של רומא, לאציו צריכה נקודה במחזור האחרון כדי לסיים מעל יריבתה העירונית. בהחלט סוג של נחמה על אובדן המקום באלופות ושלושת ההפסדים בדרבי.

צ'רלי אדם – בלקפול

בעונתו הראשונה בפרמיירליג, הסקוטי הפך ללהיט. בינואר הוא היה על סף מעבר לליברפול, כשגם מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם חשקו בשירותיו. בסופו של דבר, אדם נשאר בבלומפילד רואד והוא בהחלט הסיבה העיקרית לפיה למי שסומנה כיורדת בטוחה יש סיכוי להינצל במחזור האחרון. אדם כבש את ה-11 שלו העונה ובישל את השמיני ב-3:4 הקריטי של בלקפול על בולטון. בשבוע הבא, הכתומים יתארחו באולד טראפורד במחזור נעילה דרמטית בו חמש קבוצות נאבקות נגד שני כרטיסים לצ'מפיונשיפ. ההימור שלנו: בלקפול לא תרד. ואדם? הוא כבר יוכל לעשות סיור מודרך בחדר ההלבשה הבא שלו.

פדרו ריוס – חטאפה

12 ניצחונות השיגה העונה חטאפה, כאשר בשישה מהם היא נהנתה משער או בישול של פדרו ריוס. הקשר בן ה-29 חתם את ה-0:2 הקריטי על אוסאסונה והרגיע את הבעלים החדשים מדובאי. לקראת המחזור האחרון, חטאפה (בעונה הבאה: חטאפה טים דובאי) תלויה בעצמה והיא יוצאת למשחק חוץ מול ריאל סוסיאדד, שגם היא עוד לא הבטיחה את ההישארות. איזה מזל שבליגה שמאבק האליפות בה הוכרע כבר בנובמבר, לפחות יש עניין בתחתית.

שחקן בלקפול צ'רלי אדם. רויטרס
ליברפול? מנצ'סטר יונייטד? מי הבאה בתור בשביל צ'רלי אדם?/רויטרס

התקפה

רוביניו – מילאן

אחרי שהבטיחה סקודטו ראשון מאז 2004 והודחה בחצי גמר הגביע, מילאן התייצבה להופעה ראשונה מול הקהל הביתי הנלהב ונתנה הצגה. פאטו הבריק עם שלושה בישולים, אבל האיש של המשחק היה רוביניו שרקד על המגרש וכבש צמד נהדר. החלוץ הברזילאי ספג לא מעט ביקורות במדור הזה העונה. הוא אכן לא היה מספיק דומיננטי, אבל בשורה התחתונה, עונה שמסתיימת עם אליפות ו-14 שערי ליגה לא באמת יכולה להיחשב ככישלון.

מריו מנדז'וקיץ' – וולפסבורג

שמונה מיליון יורו שילמו הזאבים לדינמו זאגרב עבור החלוץ הקרואטי, שבשלבים רבים של העונה נראה כמו מועמד ודאי לתואר פלופ השנה. אלא שאז הגיע לקבוצה פליקס מגאת ומאז מנדז'וקיץ' פורח וגם סופסוף החל לכבוש. המאמן הקשוח החזיר את הקרואטי לעמדתו המקורית בחוד, נתן לו אמון ומנדז'וקיץ' החזיר לו עם שמונה שערים (היחידים שלו העונה) בשבעת המחזורים האחרונים. בראשון, הקרואטי סגר את העונה עם צמד ב-1:3 על הופנהיים שהשאיר את הזאבים בליגה. נתראה בעונה הבאה.

כריסטיאנו רונאלדו – ריאל מדריד

אחרי ההדחה מליגת האלופות וסוף פסטיבל הקלאסיקו, הבלאנקוס מצאו לעצמם עניין חדש. להפוך את הפורטוגלי למלך השערים ולעזור לו לשבור את שיא הכיבושים לעונה בליגה. תשעה שערים כבש רונאלדו בשלושת המחזורים האחרונים (צמד ב-1:3 על ויאריאל), העלה את מאזנו ל-38 שערי ליגה וכעת הוא רחוק שער אחד משיא היסטורי. אפשר להגיד על ריאל שהיא קבוצה של שחקן אחד, אבל אפשר גם להחמיא לה. כי בניגוד ליריבה הקטלאנית, ריאל מגלה ספורטיביות, משחקת בהרכבים חזקים ומתאמצת עד שריקת הנעילה של העונה.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
זה השלב שבו כולם עובדים בשבילו. רונאלדו/רויטרס

שווים אזכור

תומאס סורנסן (סטוק) – היכולת לא הספיקה לתואר

אלברטו לופו (לה קורוניה) – הסתדר עם מחליפי ברצלונה

אלברו דומינגז (אתלטיקו מדריד) – מחכים לפריצה

שארל נ'זוגביה (וויגאן) – שלח את גרנט הביתה

פסקל ברנגה (נאנסי) – עלה מעל הקו האדום

דארן בנט (אסטון וילה) – צריך לפרוע שטרות בעונה הבאה

לוקאס באריוס (דורטמונד) – החמיץ שלושער

שארל נ'זוגביה שחקן וויגאן מול ווין ברידג' שחקן ווסטהאם. רויטרס
הייה שלום, אברם. שארל נ'זוגביה שולח את גרנט הביתה/רויטרס

כוכב אורח

קייל לאפרטי – גלזגו ריינג'רס

מחזור הנעילה בסקוטלנד הבטיח רבות וקיים הרבה פחות. כשהיא בפיגור נקודה, סלטיק התפללה לנס שיגיע מקילמרנוק, שם התארחה ריינג'רס. אלא שכבר אחרי שבע דקות הראה לוח התוצאות על 0:3 לכחולים. זה נגמר עם 1:5 ואליפות שלישית ברציפות, דווקא בעונה בה היה נראה כי סלטיק היא הקבוצה הטובה בסקוטלנד. לאפרטי, הצפון אירי בן ה-23, סיים עם שלושער חלומי ועבר למתקפה: "צברנו נקודות גם כשלא שיחקנו טוב וזה מה שסלטיק לא עשתה. כשנהיה קשה, הם נכשלו".

שחקן ריינג'רס, קייל לאפרטי. רויטרס
צעיר כובש. לאפרטי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully