וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב הבא של הפועל ת"א ומכבי חיפה

11.5.2011 / 12:00

לאן עדיף לעמאשה לעבור, להפועל ת"א או לחיפה? מה הכתובת האידיאלית לחן עזרא? לפני שמכבי נתניה וקרית שמונה חושפות בחצי הגמר את הכישרונות הגדולים, בדקנו מי מתאים להוביל קבוצה גדולה, למי עדיף להישאר, ועל מי שווה להשקיע כמו באלרואי כהן. המדריך המלא לכוכב הבא

מכבי נתניה ועירוני קרית שמונה הן המנצחות של העונה. וזה ממש לא משנה איך תיגמר ההופעה שלהן הערב (רביעי) בחצי גמר גביע המדינה, ולא תלוי בהשגת הכרטיס לאירופה דרך הליגה. כשאבי לוזון הגה את רעיון ליגת ה-16, זה מה שהיה לו בראש: קבוצות שלא מפחדות לבנות את עצמן על טהרת שחקנים צעירים מבית, או לתת במה לישראלים אלמוניים עם חיזוק נקודתי של זרים איכותיים. התהליך לוקח זמן, נדרשות לזה כמה עונות של חישול, והתוצאה הסופית הייתה מרהיבה. שתי הקבוצות כבשו השנה את הליגה עם כדורגל מלהיב וחיובי, והפכו לחביבות הקהל.

אלא שמטבע הדברים, דינן של קבוצות כאלה להתערער בקיץ. השחקנים הצעירים הופכים מבוקשים ומחפשים מעבר גדול. איזי שרצקי ידע להכות את הברזל בעודו חם כשמכר את אלרואי כהן להפועל תל אביב בינואר תמורת 800 אלף יורו (פלוס תוספות ממכירות עתידיות), וסביר להניח שבקרוב יונחו על שולחנו הצעות לגבי שחקנים נוספים. רגע לפני שטירוף ההעברות מתחיל רשמית, יצאנו לבדוק אילו שחקנים משתי הקבוצות צפויים לככב גם בעונת המלפפונים. בדקנו מי מתאים למעבר לקבוצה גדולה והדבקנו לכל אחד תג מחיר. בואו לגלות מי יהיה אלרואי כהן הבא.

ויאם עמאשה (25)

שחקן עירוני קרית שמונה, ויאם עמאשה. אדריאן הרבשטיין
אם לשפוט לפי ההיצע בשוק, אפשר להבין מדוע הוא כבר מופיע ברשימת הקניות של הפועל תל אביב ומכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

מדד אלרואי כהן:

חלוצים ישראלים איכותיים הם תמיד מצרך מבוקש עבור הגדולות. בן שהר חוזר לאספניול, איתי שכטר ותומר חמד אמורים לצאת לאירופה, ואם לשפוט לפי ההיצע בשוק, אפשר להבין מדוע עמאשה כבר מופיע ברשימת הקניות של הפועל תל אביב ומכבי חיפה. אלא שתג מחיר מורכב גם מאספקטים נוספים. עמאשה לא שחקן צעיר. בקיץ הוא יחגוג 26, אין לו הופעות בנבחרת ישראל, ולכן מי שתיקח אותו תתקשה למכור אותו הלאה לאירופה ברווח גדול. בנוסף, צריך לקחת בחשבון שהוא אחרי מספר פציעות לא פשוטות. תג המחיר: 450 אלף יורו (חצי מהסכום ששולם על אלרואי כהן פלוס אקסטרה על עונה באמת גדולה).

מעבר בקיץ, כן או לא?

המספרים של עמאשה העונה פשוט מדהימים. הוא כבש 13 שערי ליגה ב-22 הופעות בלבד וכל זאת בעונה בה החמיץ קרוב לשלושה חודשים בגלל פציעה. עמאשה ידע להתעלות דווקא במשחקים מול שלוש הגדולות (שלושער לרשת הפועל תל אביב, כבש גם מול מכבי חיפה ומכבי תל אביב), הטכניקה שלו, הבעיטה המושלמת ומשחק הראש הופכים אותו לחלוץ מגוון שיש לו כל מה שדרוש כדי להפוך לחלוץ הליגה המוביל בעונה הבאה. יחד עם זאת, אסור לשכוח שבמובן מסוים מדובר בעונת הפריצה של עמאשה, שהגיעה בהחלט בגיל מאוחר. בנוסף, מדובר בטיפוס שקט ומופנם מסביבה מיוחדת, ומעניין יהיה לראות כמה זמן יצטרך בשביל להתאקלם בקבוצה גדולה מעיר גדולה.

השורה החתונה:

צריך לעבור בקיץ. עדיפות למכבי חיפה בגלל הסבלנות והסביבה הפחות תובענית. הפועל תל אביב במקום השני. מכבי תל אביב לא צריכה חלוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חן עזרא (22)

חן עזרא שחקן מכבי נתניה. קובי אליהו
תפור על גוטמן. עזרא/קובי אליהו

מדד אלרואי כהן:

טיימינג הוא גורם חשוב מאוד בכדורגל. בעוד שרצקי ידע לזהות הזדמנות ולנצל אותה, בנתניה התמהמהו והפסידו. בינואר הפועל תל אביב הייתה מוכנה לשלם חצי מיליון דולר על עזרא, אלא שבלחץ עמותת האוהדים העסקה עוכבה וירדה מהפרק אחרי שהשחקן נפצע. אם דניאל יאמר לא ישנה את דעתו ויחזור להשקיע, נתניה תהיה חייבת למכור שחקנים בקיץ כדי להגיע לאיזון תקציבי, ועזרא הוא הקלף החזק של הצהובים. מבחינה מקצועית, עזרא הראה טונות של כישרון למרות שהוא לוקה בעניין היציבות. מכיוון שמדובר בשחקן לפני פריצה אמיתית, המחיר מעט יורד. תג מחיר: 400 אלף יורו (הסכום שהאדומים היו מוכנים לשלם בינואר פלוס אקסטרה בגלל העונה הטובה של נתניה).

מעבר בקיץ, כן או לא?

כבר כמה שנים שעזרא מסומן כאחד הדברים הגדולים שצמחו כאן, אבל את ההבטחה מלווה לא מעט חוסר מזל. העונה שעברה התחילה נהדר עבורו והסתיימה מוקדם עם פציעה קשה בברך. גם העונה המומנטום נקטע ולמעשה התקופה הטובה של נתניה בסיבוב השני החלה דווקא כשהכוכב שלה היה בחוץ. מקצועית, לעזרא טכניקה נהדרת, יכולת מסירה ברמה גבוהה וראיית משחק. למרות שהוא אוהב מאוד את הכדור ונוטה להשתעשע איתו, עזרא יודע לדחוף את המשחק קדימה וגם מהווה איום על השער בבעיטות ממרחק. מבחינה מנטאלית, עזרא בהחלט בשל למעבר. שחקנים מסוגו, שכבר בגיל נוער כוונו להגיע לרמות הגבוהות, לא תמיד חייבים לסיים את הליטוש המקצועי בקבוצה קטנה (עיין ערך איתי שכטר). עזרא עשה את שלו בנתניה ועוד עונה שם רק תפגע בו ותעכב אותו.

השורה התחתונה:

כמה שאלי גוטמן אוהב שחקני קישור טכניים וחכמים שמסוגלים לאיים על השער ותנו לו לדאוג לליטוש הטקטי. עזרא נראה כמו התחליף המושלם לורמוט וזהבי. תפור על הפועל תל אביב.

אדריאן רוצ'ט (24)

קשר עירוני קרית שמונה אדריאן רוצ'ט. קובי אליהו
הברומטר. רוצ'ט/קובי אליהו

מדד אלרואי כהן:

אלרואי כהן ועמאשה אולי ריכזו את מירב תשומת הלב בעונה של הקריה, אבל המנוע האמיתי מאחורי הקבוצה של רן בן שמעון הוא רוצ'ט. הקשר הדינמי עשה את ההתקדמות הגדולה ביותר העונה. הוא לא נספר בקדנציה הקודמת של הקבוצה בליגת העל, התחשל בליגה נמוכה ועם הקרדיט מבן שמעון, וחזר כדי להשלים את הפריצה. אולי בגלל ההופעה המדהימה ב-0:4 על מכבי תל אביב, הצהובים הפכו את הקשר ליעד המוביל שלהם בקיץ. הם גם יצטרכו לשלם בהתאם. תג המחיר: 800 אלף יורו (לא שווה פחות מאלרואי כהן).

מעבר בקיץ, כן או לא?

כדי להצליח בקבוצה גדולה, כישרון לבד לא מספיק. שחקן צריך אופי חזק לדעת להסתגל למעבר ולהתמודד עם קהל, מערכת, לחצים וציפיות ברמה שלא הייתה מוכרת לו ולהיות מוכן גם להתמודד עם ישיבה ממושכת על הספסל. אלרואי כהן, למשל, עדיין נמצא בשלבי התאקלמות ראשוניים בוולפסון. רוצ'ט, לעומתו, עשוי מחומר אחר. הוא הראה במשך כל העונה יכולות הנהגה על המגרש ומחוצה לו. הוא הברומטר של הקריה. כשהוא טוב, כל המשחק זורם. בלעדיו, הקבוצה איבדה ברק ואלגנטיות. גם העובדה שהפריצה הגיעה בשלב מאוחר יותר, אחרי עבודה קשה, מלמדת שרוצ'ט בשל להתמודד עם אתגרים חדשים.

השורה התחתונה:

צריך לעבור בקיץ. אם איוניר הולך על קונספט של צעירים, רוצ'ט הוא האיש הנכון למרכז המגרש.

פיראס מוגרבי (19)

פיראס מוגרבי שחקן מכבי נתניה. קובי אליהו
יוביל את הנבחרת הצעירה של לוזון? מוגרבי/קובי אליהו

מדד אלרואי כהן:

לפני חמש שנים צירפה נתניה את מוגרבי ממכבי שפרעם תמורת סכום פעוט ובקרוב המהלך הזה יניב פירות כספיים. מוגרבי עשה העונה התקדמות פנומנלית, הוא צעיר מאוד ואמור להיות אחד השחקנים המובילים של גיא לוזון ביורו 2013 לנבחרות צעירות. הדילמה שעומדת בפני ראשי נתניה לא פשוטה. מוגרבי נמצא שנה לפני סוף חוזה. אם לא יסכים לחתום על חוזה ארוך טווח, נתניה תצטרך למכור אותו בקיץ או בינואר בסכום נמוך יחסית אחרת יהפוך לשחקן חופשי. תג מחיר: 250 אלף יורו (עוד עונה ביכולת כזו תקפיץ את מחירו לאזור הסכום ששולם על אלרואי כהן).

מעבר בקיץ, כן או לא?

בעונה השנייה בקבוצה הבוגרת והראשונה כשחקן הרכב מוביל, מוגרבי הלך והשתפר ככל שנתניה צמחה. כשהוא מתופקד כשחקן קו, מעטים שחקני ההגנה שהצליחו להסתדר עם המהירות והטכניקה שלו. בהמשך כשהוסט לשחק מאחורי אחמד סבע, הכניסות החכמות שלו לעומק הפכו אותו ליותר מסוכן. למוגרבי יש פוטנציאל עצום, אבל גם ארסנל של תכונות שעדיין זקוקות לליטוש. נכון, הוא לא חד מספיק מול השער (רק שלושה שערי ליגה) ולפעמים לוקה במסירה האחרונה, אבל אלו דברים שמשתפרים עם הניסיון והזמן ובשביל זה הוא חייב כמה שיותר דקות משחק.

השורה התחתונה:

מעבר לקבוצה גדולה מוקדם מדי. עוד עונה בנתניה תעשה רק טוב לשני הצדדים.

דלה ימפולסקי (22)

דלה ימפולסקי, מכבי נתניה, מול האריס מדוניאנין, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
התפקיד החדש עושה לו טוב. ימפולסקי/ברני ארדוב

מדד אלרואי כהן:

אם עזרא הוא הקלף החזק ומוגרבי האס העתידי, ימפולסקי הוא ללא ספק השחקן המשתפר של נתניה העונה. אחרי כמה עונות בינוניות ולא יציבות, ימפולסקי הראה השנה שהוא מסוגל להוביל קבוצה בסדר גודל של נתניה. אלא שלמרות עונת שיא מבחינתו ולמרות שמדובר בשחקן צעיר, עדיין קשה לדבר עליו במונחים של שחקן ליגה בכיר בקבוצה גדולה, בטח שלא על פוטנציאל שיימכר לאירופה בסכום גבוה. ימפולסקי מסיים את חוזהו בקיץ והופך לשחקן חופשי ונתניה מנהלת עמו מגעים לחתימה על חוזה חדש. תג המחיר: 100 אלף יורו (נבחן אותו שוב בקיץ הבא).

מעבר בקיץ, כן או לא?

השינוי העצום של ימפולסקי השנה מתבטא קודם כל בפן המנטאלי. לפני עידן יאמר, הוא נחשב להבטחה הגדולה של מחלקת הנוער ולמעשה נמצא בסגל המורחב של הקבוצה הבוגרת מגיל 16. בנתניה יודעים לספק שבמשך השנים ימפולסקי הושפע לרעה משחקנים זרים בעלי אופי בעייתי. השנה ראובן עטר ניקה את חדר ההלבשה, וזה למעשה סוד ההצלחה של נתניה. גם ימפולסקי התבגר והתפקיד החדש שתפר לו עטר – אחד משני קשרים אחוריים במרכז השדה – הולם אותו מאוד. ימפולסקי הוא שחקן של אנרגיות וכושר גופני ופחות טכניקה ולכן קל לו יותר לבוא לידי ביטוי באמצע מאשר כשחקן קו. ההצטרפות שלו מהקו האחורי לצד השיפור העצום ביכולת המסירה והסיומת הביאו לעונה חלומית. לראיה, שבעה שערי ליגה העונה לעומת חמישה בארבע העונות האחרונות יחד.

השורה התחתונה:

מעבר לקבוצה גדולה מוקדם. מעבר לקבוצה בינונית לא נכון מבחינתו. צריך לחתום על חוזה חדש בנתניה.

עדי אלישע (21)

עדי אלישע שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
הזמן שלו יגיע. אלישע/אדריאן הרבשטיין

מדד אלרואי כהן:

העובדה שבן שמעון העניק העונה קרדיט מלא לחבורה שהעלתה אותו לליגת העל, היא הנתון הכי מעורר התפעלות בפרויקט של קרית שמונה. אלישע, למרות עונה טובה בלאומית, התחיל את העונה כשחקן אלמוני לחלוטין. הוא לא קיבל את הכותרות של כהן, עמאשה ורוצ'ט, אבל המשיך לעשות עבודה שחורה, שקטה וטובה. למרות זאת, הוא שחקן שעדיין חייב להוכיח את עצמו ומוקדם מאוד להעריך את היכולת שלו להשתלב בקבוצה גדולה. תג המחיר: 80 אלף יורו (לשרצקי יש סבלנות).

מעבר בקיץ, כן או לא?

לאלישע בהחלט יש מקום בנבחרת הפורצים של העונה בליגת העל, אך הדרך שלו עוד ארוכה. במחזורים האחרונים הוא איבד את מקומו בהרכב של בן שמעון, מה שמוכיח כי מדובר בשחקן שצריך עוד זמן. אלישע הוא קשר אחורי פיזי, טכני ודינמי, בסגנון של אלמוג כהן. האחרון התבשל והתבגר לאט במשך ארבע עונות בנתניה ולא התפתה למעבר לספסל של קבוצת צמרת. גם אלישע צריך לסמן לעצמו מטרת ביניים, להפוך להיות שחקן מוביל בקרית שמונה.

השורה התחתונה: אין למה למהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully