וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - מכבי נתניה: "אסור להאמין לסטטיסטיקה"

בחיפה התייחסו לעובדה שעברו את נתניה ב-9 מ-10 מפגשי הגביע הקודמים (רביעי, 20:45, 10, 5HD, ו-5 3D)

עשרה מפגשים עד כה נערכו בין מכבי חיפה למכבי נתניה במסגרת גביע המדינה. בתשעה מהם, הירוקים עלו לשלב הבא. הפעם היחידה שנתניה הצליחה להפתיע הייתה במרץ 2008, לפני קצת יותר משלוש שנים. בעונה שעברה הסתיים המשחק היחיד בין הקבוצות בתיקו, הלך להארכה – וחיפה גמלה לנתניה על ההפסד ההוא כשהדיחה אותו בפנדלים, עם שתי עצירות טובות של ניר דוידוביץ'. מחר (רביעי, 20:45, שידור חי בערוץ 10, 5HD ו-5 תלת מימד) ייפגשו השתיים במסגרת חצי גמר הגביע. "אסור להאמין לסטטיסטיקה. נתניה קבוצה מסוכנת וראינו באיזה כושר היא נמצאת בפלייאוף", אמר שחקן בקבוצה. "היא הקבוצה היחידה שלא הפסידה".

אחרי ההפסד בליגה לפני שבועיים, במכבי חיפה מקווים שהקהל יהיה אחד הגורמים שיצליחו לדחוף את הקבוצה להעפלה העשירית שלה לגמר ב-11 משחקים מול הצהובים. במועדון הודיעו מוקדם יותר כי הם מצפים ל-15 אלף צופים שילוו את הקבוצה למשחק מחר במסגרת חצי הגמר ונראה כי קצב מכירת הכרטיסים במהלך השבוע הצליח להפתיע אפילו את ראשי המועדון שמודעים לכמות האוהדים העצומה של הקבוצה, משום שכבר אתמול אזלו כל הכרטיסים גם למשחק מול קריית שמונה ביום שני, על אף שנפתחו יציעים נוספים (5 ב', 6-8).

בעניין ההרכב, אלישע לוי לא הפתיע ושוב תרגל את ההרכב שניצח את המשחק מול מכבי תל אביב. המשמעות היא שולדימיר דבאלישווילי ותומר חמד ימשיכו לפתוח בחוד. עידן ורד, אייל גולסה, מוחמד גדיר וטאלב טואטחה ימתינו להזדמנות מהספסל. אייל משומר שלא נטל חלק באימון האחרון התאמן היום ויהיה כשיר למשחק. שי מימון תורגל על חשבונו בעמדת המגן הימני (עוסמאן, כזכור, גמר את העונה) יפתח על הספסל. לוי אמר היום לשחקנים: "נתניה קבוצה טובה, מהירה בהתקפה וטובה בהגנה. אנחנו צריכים לבוא מוכנים, לפתוח חזק את המשחק כמו במשחק האחרון ולדחוף קדימה את הקו האחורי".

ייתכן שבמשחק מול קריית שמונה יגיעו סקאוטים מאירופה לצפות בפיטר מסיללה. בנוסף לקרדיף האנגלית, גם נציגים מהולנד, כנראה מויטסה, עוקבים אחריו. עד סוף העונה עשויים להגיע נציגי מכלן שוב לארץ כדי לשוחח עם תומר חמד. כפי שפורסם בשבוע שעבר, השחקן סגר את תנאיו הכספיים בקבוצה הבלגית וכעת נותר לו להשיב האם הוא עונה על ההצעה בחיוב או מעדיף לשחק בקבוצה אחרת. בלי קשר, בקרוב ייפגשו נציגיו עם מכבי חיפה שתנסה להחתים אותו על חוזה לארבע שנים.

הרכב משוער: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אריק בנאדו, אנדריי פיליאבסקי, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי, סיידו יאיא, ליאור רפאלוב, יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי, תומר חמד.

חולמים על גמר ראשון מאז 1978

מכבי נתניה תנסה להעפיל לגמר ראשון מאז 1978. עבור נתניה, אגב, מדובר בהופעה שלישית במעמד חצי הגמר בארבע השנים האחרונות. הפעמיים הקודומות, כאמור, הסתיימו עם הפסדים לבית"ר ירושלים (1:0 אחרי הארכה) ומכבי חיפה (5:4 בדו קרב פנדלים אחרי 1:1 ב-120 דקות).

לנתניה גם הזדמנות לשבור שיא מועדון של משחקים ללא הפסד. ה-2:2 עם הפועל תל אביב היה המשחק ה-16 של הקבוצה ללא הפסד והשווה שיא היסטורי מעונת 1970/71. אז, בעונת האליפות הראשונה של נתניה, פתחה הקבוצה את העונה עם 16 משחקים ללא הפסד ונוצחה לראשונה במחזור ה-17. אם השחקנים של ראובן עטר רוצים לשבור הם צריכים לנצח את מכבי חיפה או לכל הפחות לגרור את המשחק לדו קרב פנדלים.

ארבעה משחקי גביע המדינה התקיימו בין השתיים בעשור האחרון כאשר המפגש האחרון היה בשנת 2009, אז כאמור ניצחה חיפה בדו קרב פנדלים אחרי 1:1 ב-120 דקות. שנה לפני כן ניצחה נתניה 0:1 את חיפה בשלב שמינית הגמר. בעונת 2002/3 נפגשו השתיים בסיבוב הראשון והירוקים ניצחו 0:2 בקופסה. שנה לפני כן, שוב היו אלה הירוקים שחגגו עם 1:5 בקרית אליעזר.

נתניה ערכה היום את האימון מסכם לקראת המשחק החשוב ואם יש משהו שמעודד את שחקני הקבוצה, זה מבט קטן לצמד המפגשים האחרונים עם הירוקים בשבועות האחרונים שנגמרו בתיקו 1:1 וניצחון 1:2 של נתניה בקרית אליעזר עם תחילת הפלייאוף. בנתון הזה השתמש המאמן עטר שהקרין לשחקניו את קלטת הניצחון האחרון כחלק מההכנה למשחק. פיראס מוגרבי, שהחלים מפציעה, מתחרה עם חן עזרא על מקום בהרכב, על פי התרגולים נראה כי למוגרבי יש העדפה אצל עטר למשחק מחר.

לראשונה מזה זמן רב יש כאב ראש חיובי לעטר כאשר כל הסגל עומד לראשותו (למעט אופיר עמרם שסיים את העונה). מריאנו קפוראלה, אוראל דגני וניר נחום שריצו עונש הרחקה מול הפועל תל אביב, יעמדו לראשותו כמו גם פיראס מוגרבי שהחלים מפציעה ואף קיבל מספר דקות בתיקו מול האדומים. מוגרבי מתחרה עם חן עזרא על מקום בהרכב, ועל פי התרגולים נראה כי למוגרבי יש העדפה אצל עטר למשחק מחר. הקפטן דגני ישוב לעמדת המגן הימני במקומו של עמית שומוביץ' מהנוער שקיבל את ההזדמנות לראשונה במשחק האחרון, נחום צפוי לשוב לקישור במקומו של מאור אסור. במועדון מעריכים שכ-9,000 אוהדי הקבוצה יגיעו לתמוך ולעודד את השחקנים באצטדיון רמת גן.

הרכב משוער: קרלוס אריאס, טל מעבי, ליאוניד קרופניק, עמרי בן הרוש, אוראל דגני, קובי דג'אני, ניר נחום, דלה ימפולסקי, פיראס מוגרבי (חן עזרא), סרגיי טרטיאק, אחמד סבע.

עדכון ראשון: 12:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully