וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוססים את הציפורניים

6.5.2011 / 13:11

המשפחה של בלאט, המתח אצל השחקנים, המחירים הגבוהים של הכרטיסים וההתבגרות של סופו. חצי גמר היורוליג מתקרב

דרך חתחתים ארוכה נאלצה מכבי לעבור כדי להגיע עד לפיינל פור בברצלונה, למשחק חצי הגמר נגד ריאל מדריד. שום מערכת ABS לא הייתה עומדת במהמורות שספגו בלאט וחניכיו לאורך העונה האחרונה, כאשר פציעתו של דורון פרקינס הייתה האחרונה והחמורה שבהן. הערב יתברר אם המאמץ הזה חישל, או חיבל.

לא קל להיות מאמן מכבי תל אביב, קל וחומר העונה. הערב ייוודע אם דיוויד בלאט יסלול לעצמו את הדרך לגביע ראשון כמאמן עצמאי - לא תחת פיני גרשון - או שהכרזת העצמאות שלו תסתיים בקול ענות חלושה. במקרה של הפסד הערב יתברר כי לשווא אצו-רצו ראשי מכבי – מזרחי, פדרמן ודריקס - לפגישה בהולה עם ראשי היורוליג, ולשווא נלחמו כארי על הזזת שעת משחק הגמר.

הדבר האחרון שבלאט רוצה הוא להסתכל לקברניטי מכבי העיניים במצב של הפסד, אך כדי להגיע גמר ביום ראשון, בשעה 17:30 על מכבי לנצח הערב. אשתו ובנו, כנרת ותמיר בלאט, הגיעו למלון בו שוהה מכבי אמש. תמיר בן ה-14, המשחק בלב השרון , הגיע מלווה בארבעה חברים בני גילו המשחקים כדורסל. אולם כשנשאל על הצפי לגבי המשחק הערב אמר: "לא מדברים על זה"- בעוד חבריו חתמו על "20 הפרש למכבי. אבא של תמיר הוא המאמן מספר אחד בעולם".

קודם כל קבוצה

במכבי מנסים להיראות שלווים, אולם המתח קיים. עד כמה לחוצים בקבוצה? השחקנים אינם ממהרים לחשוף את הטקטיקה. לא מעטים- סופוקליס שחורציאניטיס וצ'אק אידסון ביניהם- סירבו בתוקף לשתף פעולה כשנשאלו מה המפתחות מול ריאל וענו, כמעט בתיאום מלא: "זה סודי". "אי אפשר לדעת מה יקרה במשחק אחד. נכון שלא מרבים לדבר על זה אבל חסרונו של פרקינס בהחלט מורגש. כולם כאן רוצים לקחת את הגביע, זה בטוח. נקווה שנעבור הלילה", אמר אמש גורם במכבי.

במכבי יודעים שבריאל סימנו את שחורציאניטיס, ומתכוננים בהתאם. תשומת לב מרובה הופנתה כלפי המאבק על הריבאונד ועצירתם של ריאל בהתקפה. בווידאו הציגו בתקופה האחרונה מהלכים של שחקני מפתח והדגישו בפני השחקנים כיצד לעצור אותם, כשביקשו להיזהר מהקלעים יול ורודריגז.

אולם מעבר להכנות וידאו דקדקניות ולטקטיקה, המאמן בלאט שב וחזר בפני שחקניו ללא הרף על המנטרות: "אנחנו קבוצה. הכי חשוב שכל אחד יעזור אחד לשני ושנשחק ביחד- זה מה שהביא אותנו לכאן. צריך לשחק את המשחק ששיחקנו כל העונה, נציג הגנה חזקה מהדקה הראשונה על לסוף המשחק – זה המפתח".

הישראלים מפנים עורף לפיקאסו

בעוד בלאט נלחם על מקומו בהיסטוריה – האוהדים נלחמים על מקומם הפיזי באולם. גם כעת, שעות ספורות לפני המשחק, לא לכולם יש כרטיס כניסה. "איזה אוהד של ברצלונה ביקש ממני אתמול 450 יורו על כרטיס", מספר אחד מהם, "אני לא יודע מה לעשות, אולי אני אגיע רק לגמר", הוא מנחם את עצמו באכזבה.

לא מעט אוהדים נחתו בברצלונה כבר ביום שלישי. אולי זהו סוג של תעודת ביטוח: אם מכבי לא תנצח, לפחות הם יחזרו הביתה עם חוויות אחרות, מהסוג התיירותי. "אני מטייל פה כמה ימים, עיר יפה מאוד", מספר בשביעות רצון יואל בן ה-49. במיוחד הוא אוהב את הריאות הירוקות עצומות-הממדים. לו? ברצלונה הייתה עיר ישראלית, סביר להניח שרוב הפארקים בה היו הופכים לקניונים.

אכן, עיר מרהיבה. גאודי נדרס על ידי חשמלית ולא זכה ליהנות מהצלחת יצירותיו, אך התיירים זוכים. אליהם הצטרפו גם האוהדים הישראלים, שמעדיפים את חוצות העיר (ובמיוחד את רכבת בתי הקפה של שדרות ראמבלה) על פני מוזיאון פיקאסו, למשל.

ואכן, לא אלמן ישראל, שהרי יש מה לראות בחוצות ברצלונה. המבנים שעליהם חתום גאודי מרהיבים בחוסר השגרתיות שלהם. האדריכל חסר המזל (שכאמור נדרס בידי חשמלית) שילב בין הפנטזיה של האדם לפנטזיה של הטבע, ועיטר את בנייניו בצורות של קונכיות, עלים, קשתות (מהופכות כמובן), שברי חרסינה ומה לא. למעשה, רק באלמנט אחד לא עשה גאודי שימוש לצורך קישוט המבנים שבעיצובו: גביע הפיינל פור.

בנצי גרינברג לקח את בנו, שחר, לברצלונה לאחר שהאחרון הפציר בו ללא הרף כי "זו המתנה שאני רוצה לבר המצווה". האב הסביר: "זה מה ששחר ביקש, הוא אוהד מכבי שרוף. השארנו את האמא בבית בשביל שלא נבזבז הרבה כסף. העיר מדהימה". והנער הוסיף: "אני מתרגש. זה פיינל פור ראשון שלי. מכבי מנצחת את ריאל בחמש הפרש. ברצלונה מדהימה. אני הולך כאן כל הזמן עם חולצה צהובה. אמרתי לכולם בהצלחה והצטלמתי כבר עם כולם - כולם היו נחמדים אליי". "חוץ מסופו שעשה לו פרצוף", העיר בנצי.

גם משה בלו מחדרה הגיע עם בתו ענבל בת ה- 12 לאחר שזו הפצירה בו. "אני אוהדת מכבי ומשחקת כדורסל בעירוני חדרה", היא מספרת, "אני אוהדת שרופה של מכבי ולא יכולה לחיות בלעדיה. אבא שלי הדביק אותי באהדה הזאת". משה מוסיף: "החלום שלי היה לקחת אותה לפיינל פור. הכרטיסים קצת יקרים. אבל השגנו כרטיסים גם דרך ארגון האולטראס, אני מנוי למכבי. אבל כל כרטיס עלה לי מחיר אחר. אנחנו מאוד נהנים פה ביחד".

מישהו פקפק בי?

בחזרה למכבי עצמה ולפציעה של שחורציאניטיס. על פי גורם במכבי, זה זמן רב שהשחקן סובל מפציעה ברגלו, ולכן ביקש להתחלף במשחק מול נתניה במפגש הפלייאוף הראשון. חשיבותו של היווני מתחת לסלים היא מכרעת, ועל כן מעניין כיצד הסנטר יגיע הערב מול ריאל מדריד. בליגה הישראלית סופו נכנס לאחרונה לכמה תגרות ובמשחק מול נתניה צבר עבירות בקצב מהיר.

בלאט וגודס ערכו לא מעט שיחות בשבועות האחרונים עם הסנטר האמוציונלי, ובהן הם ביקשו ממנו להימנע מלשוחח עם השופטים. אותו גורם במכבי מספר כי באותן שיחות הושם דגש מעט ניסו על הפן המנטלי ושבלאט את גודס ביקשו ממנו "להתנהג בשיקול דעת". במכבי לא רוצים לאבד את אחד מכלי הנשק החשובים של הקבוצה דווקא במשחקים החשובים ביותר של העונה.

אולם עם זאת יש לזכור כי שחורציאניטיס, שעזב בטעם מר משהו את אולימפיאקוס היוונית, הפתיע לטובה רבים שפקפקו בו. הערב, כשהוא יודע שהוא שוב במוקד הכדורסל האירופאי, הוא ירצה להוכיח את יכולותיו.

אמש, עת הגיעו אנשי מכבי תל אביב למלון בו הם שוהים, שחורציאניטיס נראה דרוך ומרוכז והמתח ניכר על פניו. "אין ספק שהמעבר של סופו למדינה זרה והעובדה שבשנים האחרונות הוא היה בירידה גרמו לו לשנות גישה", מנתח מאמן ישראלי בכיר, "עד השנה הוא היה ידוע כטרבל מייקר. שחקן שקשה לאמן ומישהו מאוד לא מוערך מבחינת האופי שלו על ידי חבריו לקבוצה. תמיד הוא נחשב לנשק מסוכן ליריבות, אפילו בלתי עציר, אך חוסר עקביות ורצינות שבאה לידי ביטוי בחיסור אימונים ובחוסר מחויבות גרמו למאמנים ליבש אותו ואף להוציא אותו מהקבוצה".

"סופו חייב טיפול מיוחד בכל מה שקשור לאופי הילדותי שלו ולמצב הגופני שלו - בגלל גודלו והנטייה לעודף משקל כל חיסור של אימונים או פציעה, אפילו קלה, גורמת לו לאי שמירה על משקל נכון ובכך פוגעת משחק שלו". אומר המאמן. " אין ספק שהעונה רואים שהוא התבגר ומראה רצינות ומחויבות. היום הוא גם מבין שהצ'אנס שקיבל ממכבי יכול להיות האחרון שלו בכל מה שקשור לטופ של היורוליג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully