וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוברדוביץ': "הפציעה של פרקינס מאפשרת לאחרים להתעלות"

מאמן פנאתינייקוס התראיין במיוחד לוואלה! ספורט וסיפר על אהבתו הגדולה: "בכל פעם שאני מגיע לאולם לאימון אני מאושר"

עם כל הכבוד לדרק שארפ שמשתתף בפיינל פור השמיני שלו ולטל בורשטיין, לו זו הופעה שביעית במעמד הרם, בברצלונה מסתובב לו שועל קרבות ותיק בהרבה שהפיינל פור כבר הפך לחלק משגרת חייו. "זו הפעם ה- 12 שלי במעמד הזה. אני זוכר את מכבי שהם ניצחו את מילאנו , ב-88' אם אני זוכר נכון", אומר זליקו אוברדוביץ', שיפגוש הערב (שישי, 19:00, ערוץ 5+ לייב) עם פנאתינייקוס שלו את סיינה האיטלקית בחצי הגמר הראשון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לי המון מזל לעסוק בדבר שאני אוהב". אוברדוביץ' עם שאר מאמני הפיינל פור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרבי בן ה-51 מרגיש כאן בבית ("אני מאוד נהנה כאן. יש לי הרבה חברים שיש לי הזדמנות לפגוש כאן") ופחות מיממה לפני שעלה עם פאו לפרקט בברצלונה, הוא התראיין לוואלה! ספורט וסיפר: "אני אוהב לאמן ושמח לעשות משהו שאני אוהב מאוד. אני מאושר בכל יום שאני מגיע לאולם, מאוד אוהב כדורסל ומאוד אוהב את העבודה שלי. יש לי המון מזל לעסוק במשהו שאני אוהב".

כשפאו למדה שהיריבה של ברבע הגמר תהיה ברצלונה, לא הרבה אנשים נתנו לה סיכוי מול אלופת אירופה. אבל הקבוצה של אוברדוביץ' עשתה את העבודה בארבעה משחקים והמאמן מספר: "אני מרוצה מהקבוצה שלי. בתחילת העונה כולם דיברו על השחקנים שאיבדתי, אבל הפכתי את זה להזדמנות. אני אוהב מאוד את השחקנים שלי ואת האופי שלהם. הם הגונים, וגם אם יש לי שחקנים בקבוצה שכבר לקחו תארים, הם ממשיכים לעבוד קשה וזה דבר חשוב".

על היריבה הוסיף אוברדוביץ': "אם יש משהו שאני מעריך בסיינה זה שיש להם אופי. הם הובסו במשחק הראשון בהצלבה נגד אולימפיאקוס, אך מצאו את הדרך לנצח במשחק השני אחרי יומיים. הכוח שלהם טמון בכך שהם משחקים כמו קבוצה ונהנים לשחק ביחד".

"מכבי זו מכבי ותמיד צריך להחשיב אותה"

על סיפור ההצלחה של מכבי תל אביב העונה כבר נשפכו אינספור מילים. מקבוצה אם שאיפות צנועות שמעטים נתנו לה סיכוי להגיע לכאן, החבורה הצהובה הפכה לאחת מהקבוצות הטובות ביורוליג השנה ועלתה לפיינל פור בסערה.

אוברדוביץ' דווקא טוען שהוא לא הופתע: "אני לא יודע מי לא ספר את מכבי, אלא להיפך. גם אם דורון פרקינס נפצע, אין לזלזל בהם. אני ממש לא מופתע מההצלחה הזו. נכון שהיא שינתה את פניה העונה, אבל מכבי היא מכבי ותמיד צריך להחשיב את אותה. היא קבוצת יורוליג שתמיד שמה כמטרה להגיע לפיינל פור".

המאמן הסרבי הוסיף על הצהובים. "טביעת האצבע של דיוויד בלאט באה לידי ביטוי. אני מכיר אותו הרבה שנים ולכן אני לא מופתע מהדברים שהם עושים על המגרש. זו קבוצה אופיינית לו. כמו במצב שלנו נגד ברצלונה, גם הם גם התחילו את שלב הפלייאוף מול קאחה לבוראל ללא יתרון הביתיות, אבל ניצחו שם. בתל אביב זה היה כבר יותר קל כי מכבי משחקת מצוין בבית".

האם הפציעה של דורון פרקינס פגעה בצורה משמעותית במכבי? אוברדוביץ' מספר שגם ממצב כזה אפשר להוציא דברים טובים: "פרקינס הוא שחקן משמעותי, אבל ההיעדרות שלו נותנת לשחקנים אפשרות להתעלות. בתחילת העונה היו לי הרבה פציעות, אבל השתמשתי בזה לדרבן את השחקנים שלי. אמרתי להם: 'בואו נעבוד קשה ונעשה משהו טוב השנה'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוברדוביץ': "זו הפעם ה-12 שלי במעמד הזה. אני זוכר את מכבי נגד מילאנו ב-88'". הגביע הנכסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפנאתינייקוס יש קצת יותר סיכוי מלכל האחרות"

בברצלונה מסתובב לו סרבי נוסף, שגם לו היסטוריה ארוכה עם פנאתינייקוס, כזו שגם מתקשטת בלא מעט מפגשים עם מכבי תל אביב. דיאן בודירוגה כבר בן 38, אבל הזיכרונות עדיין טריים. אחד משחקני היורוליג הטובים בכל הזמנים - יש שיגידו הטוב ביותר - זכה במפעל האירופאי שלוש פעמים (פעמיים עם פנאתינייקוס ופעם אחת עם ברצלונה) וזוהי רק המנה על קצה המזלג שמכיל עוד ועוד תארים קבוצתיים ואישיים.

"אני תמיד מגיע לפיינל פור", הוא מספר, "ככה עשיתי בשנים האחרונות. פעם הייתי מגיע כשחקן והיום אני מגיע כצופה. אני מנסה לראות את כל מה שקורה בכדורסל. בברצלונה עצמה יש לי הרבה חברים ואני מנסה ליהנות כאן ולצפות במשחקים כמובן".

מי הקבוצה העדיפה בעיניו של שחקן העבר האגדי? "אני חושב שלפנאתינייקוס יש קצת יותר סיכוי מאשר לאחרות, אבל גם מכבי תל אביב עשתה עונה יוצאת מן הכלל. אני חושב שמכבי פייבוריטית למשחק שלה נגד ריאל מדריד ושהיא עדיפה. היא יותר מנוסה במשחקים ובמעמדים כאלו. מכבי יודעת הם איך לנצח משחקים כאלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully