וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: כרטיסים. ועוד מכה לריאל מדריד

על המרדף של אוהדי מכבי ת"א שתקועים ללא כרטיס ועל תמיכת אוהדי ברצלונה בהם. ורד כהן, שליחתנו לפיינל פור, על מבול התיירים בצהוב

אלפי אוהדי מכבי תל אביב החלו כבר להציף את העיר ברצלונה. כאשר הם מתנקזים לנקודה אחת, העוצמה הזו נגלית לעין, אבל ברוב הזמן העיר העשירה הזו בולעת את הרעש וצבע שהם מוסיפים. שאגות עידוד, תופים, תהלוכות – כולם ניצבים בפני קרב כמעט בלתי אפשרי מול עיר שמלאה בכל דבר אפשרי: הארכיטקטורה של גאודי, הפסלים וכמובן קתדרלת הסגרדה פמיליה ("המשפחה הקדושה") המפעימה, שרק בנס לא מנקבת את השמיים.

עבור האלפים בצהוב – כ-5,000 במספר על פי ההערכות – כל אלו פחות חשובים כרגע. גם המתח שבו הם נמצאים נבלע בתוך הפארקים והרחובות המפוארים. לחלקם בכלל אין כרטיס, אבל הם כאן. "אני מאמין שאהיה ליד הקופה ואשיג כרטיס", אומר גל, בן 22 מרחובות, עוד אחד שמעדיף את חדוות ההרפתקה על פני הביטחון המוחלט. העניין הפעוט הזה של אין-כרטיס נראה לו כבר טריוויאלי. "קרעו לנו את הצורה במחירים. הטיסה עלתה לי 900 דולר. המלון קטן ויקר", הוא רוטן אך מפטיר בחיוך - "יהיה בסדר, נטייל וניהנה כאן".

בין לבין אנחנו פוגשים אדם שהצליח לעקוף את המצוקה הזו בצורה מעוררת השראה: ליאור מקרית ביאליק – כן, למכבי תל אביב יש אוהדים גם שם, שהגיע לכאן עם בנו נדב בן ה-13. "רכשתי כרטיסים באינטרנט מחברה ספרדית לפני כחודש. עלה יקר, יותר מ- 400 יורו כל אחד. מצד שני, לא היינו צריכים לשלם על חבילה מהארץ של מלון וטיסה וחסכנו בזה לפחות. הכסף פחות חשוב כרגע. באנו ליהנות ביחד. ברצלונה מדהימה עם קצב חיים משגע והמנטליות כאן כמו הישראלים- חיים ואנרגטיים. כיף לנו".

פרקינס: "בלאט הוא המנהיג"

מי שמכיר את ברצלונה, לא יופתע לדעת שבסופו של דבר רוב הצהובים זורמים אל שדרות הרמבלה - כנראה הציר השוקק ביותר של העיר. כל התיירים נשפכים אל רמבלה, ורמבלה מצידה נשפכת אל הים. בדרכה הארוכה אל החוף, השדרה הזו מציעה אינספור מוקדי בילוי: פאבים, מסעדות וקפטריות מטופחות ומזמינות. הספרדים אוהבים לשבת שם על כיסאות בשמש ולזלול מנות טאפאס משובחות. בדיוק כמו הישראלים.

קשה לומר שהפיינל פור מרגש אותם בצורה כזו או אחרת. העיר השוקקת הזו בולעת גם את שארית העניין שעוד קיים אצלם בנוגע למשחק הזה, נו, כדורסל. מבחינתם הרבה יותר חשוב שריאל תפסיד במשחק. "זה מאוד מעצבן שברצלונה לא בפיינל פור כי הרבה אוהדים היו בטוחים שהיא תגיע לשם", מודה חואן פלאס, בן 22 , המתגורר בעיר. "אני לא כל כך אעקוב אחרי הפיינל פור כי איבדתי עניין אבל בכל אופן מקווה שריאל מדריד תפסיד אז אני לטובת מכבי. ברור שאני רוצה שריאל תפסיד. לא סובל אותם", מוסיף האוהד.

הערב (חמישי) הקבוצה תקיים את האימון המסכם שלה על אדמת ספרד. למכבי אין הרבה מזל עם קבוצות מהמדינה הזו, בטח במשחקים שמשוחקים במדינה הזו. כולנו זוכרים את המשחק הראשון בויטוריה – בו לקח למכבי תל אביב הרבה זמן להוריד את החלודה מהליגה, חלודה שהצטברה מחדש במשחקי הליגה האחרונים. ריאל, מנגד, יורקת דם בכל משחק בליגה הספרדית, אבל לא בטוח שירגישו בבית, שכן יש קבוצה של צופים קטלאניים שתצפה במשחק ותצטרף לאוהדי מכבי.

מי שצופה על כל זה מהצד הוא דורון פרקינס. לפמליה הקבועה של מכבי, מראו הטרגי של פרקינס כבר הפך לשגרה, אבל עם ההגעה לעיר בה ייערך הפיינל פור, לב נצבט מחדש. עד כמה היעדרותו תהיה משמעותית מול יריבה ספרדית על אדמת ספרד? "יש הרבה שחקנים שמחליפים אותי", אומר פרקינס לוואלה! ספורט. "יש את טל בורשטיין שנכנס לרוטציה ועושה עבודה טובה. לא אני הייתי המנהיג אלא המאמן דיוייד בלאט היה המנהיג שלנו כל העונה. יהיה בסדר, יש לנו מנהיגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully