וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר יונייטד עלתה לגמר ליגת האלופות

האנגלים הביסו 1:4 את שאלקה, השלימו 1:6 בסיכום, עלו לגמר השלישי שלהם בארבע השנים האחרונות ויפגשו את ברצלונה

היא עשתה את זה כבר ב-1968, 1999, 2008 ו-2009, אבל כמה שהיא שמחה לעשות את זה שוב. מנצ'סטר יונייטד הבטיחה הערב עלייה לגמר ליגת האלופות לאחר 1:4 על שאלקה, שהשלים 1:6 בסיכום שני המפגשים וסידר לשדים האדומים מקום בוומבלי ב-28 במאי. אנטוניו ולנסיה ודרון גיבסון סידרו את היתרון המוקדם, שהפך את המשחק לגארבג' טיים, בו הצליחו הרויאל בלוז לצמק משער של חוסה מנואל חוראדו, אך אנדרסון השלים את החגיגה.

אלכס פרגוסון הפסיד עד כה בגמר ליגת אלופות אחד בקריירה שלו וזה היה מול ברצלונה לפני שנתיים. כמה שהוא ירצה להשיג נקמה בפפ גווארדיולה, שישב הערב ביציעי אולד טראפורד וראה קבוצה שונה לחלוטין מזו שתתמודד מולו. למנצ'סטר יונייטד זה יהיה גמר חמישי בגביע האלופות ושלישי בארבע עונות, עבור ברצלונה זה יהיה הגמר השביעי והשלישי בשש השנים האחרונות. שתי הקבוצות יחפשו את הזכייה הרביעית שלהן בגביע. אגב, שתי הקבוצות זכו בגביע אירופה לאלופות הראשון שלהן באצטדיון וומבלי, יונייטד ב-1968 עם 1:4 על בנפיקה, בארסה ב-1992 עם 0:1 צנוע מול סמפדוריה.

אנדרסון שחקן מנצ'סטר יונייטד חוגג עם חבריו. רויטרס
השדים האדומים בגמר שלישי בארבע שנים/רויטרס

פרגי העניק הערב מנוחה ללא פחות מאשר תשעה שחקנים, שפתחו במשחק הראשון בפלטינס ארינה, כשאדווין ואן דר סאר ואנטוניו ולנסיה היו שני השרידים מההרכב של הסקוטי לפני שמונה ימים. הסקוטי חשב וגם דיבר על כך שהוא רוצה לשמור כוחות ואת ווין רוני, צמד הבלמים - ריו פרדיננד ונמניה וידיץ', חאבייר הרננדז, פטריס אברה, ריאן גיגס ושאר הכוכבים למשחק הליגה הגורלי מול צ'לסי ביום ראשון הקרוב. פרגוסון הזכיר לכולם שבעונה שעברה יונייטד הפסידה לצ'לסי אחרי שהודחה מליגת האלופות על ידי באיירן מינכן באמצע השבוע שלפני כן. המנג'ר בן ה-69 רצה להימנע מכך והצליח.

מעבר לכך, הוכיח המשחק הערב, בפעם המי יודע כמה, כי מנצ'סטר יונייטד היא קודם כל קבוצה ששייכת למאמן שלה. לא משנה מי משחק בקבוצה, מה שכן משנה זו השיטה והטקטיקה שעוברת מדור של כוכבים אחד למשנהו ומשאיר את המועדון הזה בטופ העולמי. אגב, בהיעדרו של ריאן גיגס אפשר לציין לטובה כמובן את אדווין ואן דר סאר קשישא שיכול להפוך לשחקן המבוגר ביותר שמניף את גביע אירופה לאלופות אי פעם.

מנגד, גם רלף רנגניק ביצע מספר שינויים כשהבולט והמסקרן שבהם היה שילובו של יוליאן דרקסלר בן ה-17 בהרכב על חשבונו של אדו. גם זה לא הועיל לרויאל בלוז, שאמנם הגיעו עד השלב הנוכחי, אך לא באמת מתאימים לו ולא יכולים להוות איום אמיתי על קבוצות כמו מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה או ריאל מדריד. כעת תצטרך שאלקה לחכות לגמר הגביע המקומי, שם תפגוש את דואיסבורג מהליגה השנייה. כנראה שגם מנואל נוייר, אולי השוער הטוב בעולם, טועה לפעמים וכך קרה הערב. אבל באמת שאי אפשר להאשים את הגרמני בן ה-25, שיעזוב את גלזנקירשן בקיץ. בטח כשכל הקבוצה, ובעיקר ההגנה שלו, פשוט רחוקה ברמתה מהמעמד.

בפתיחת המשחק שאלקה נראתה דווקא לא רע, אך התקשתה מאוד לייצר מצבים אמיתיים וראול כמעט שלא בא לידי ביטוי. הדקות הראשונות היו שייכות דווקא לג'פרסון פרפאן, שהיה טוב, ולחוסה מנואל חוראדו. אך השדים האדומים הצליחו להשתלט על המשחק, כמו שעשו גם בגלזנקירשן, סביב הדקה ה-20. נאני ואנטוניו ולנסיה היו הרבה יותר דומיננטיים מאשר בדקות הראשונות, והסתייעו בהנעה קדימה של פול סקולס ודרון גיבסון. זה השתלם להם בדקה ה-26 כשהצליחו להכניע את נוייר. חמש דקות חלפו והשדים האדומים הובילו כבר 0:2 ו-0:4 בסיכום שני המפגשים, הרבה בזכות ההגנה החדירה של שאלקה. אך דווקא זה מה ששיחרר מעט את הרויאל בלוז, שיצאו קדימה והצליחו לצמק ל-2:1.

שאלקה דווקא נראתה טוב בפתיחת המחצית השנייה, כנראה בשל הרפיון של השדים האדומים שעלו קצת רגועים מדי. אלא שמהר מאוד יונייטד הצליחה לעקוץ בשתי מתפרצות מול האין הגנה של הגרמנים, הבטיחה 1:4 ענק, שהיה יכול אפילו לצמוח לכדי מימדים מפלצתיים לקראת הסיום. בטח לאחר שרלף רנגניק החליט להמר על התקפה ושלח למערכה את קלאס יאן הונטלאר במקום בנדיקט הבדס והותיר את הגנת שאלקה מופקרת ממה שהייתה. בסיום, זו חגיגה ענקית באולד טראפורד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מחצית ראשונה

דקה 5: נאני חטף כדור ובעט חזק לשער, אך זה פגע באחד משחקני שאלקה ויצא לקרן.

דקה 8: חוראדו פרץ קדימה, הכניס מסירת עומק לפרפאן, שנותר חופשי ובעט מ-18 מטר החוצה.

דקה 13: טעות של הובדס הובילה את הכדור לברבאטוב, שפרץ באגף וניסה לבעוט מזווית קשה. נוייר קלט.

דקה 26: גול! גיבסון הכניס מסירת עומק לולנסיה, שנותר חופשי מול נוייר ובעט פנימה. 0:1 למנצ'סטר יונייטד ו-0:3 בסיכום המפגשים.

דקה 31: גול! הוצאת חוץ של אנדרסון הגיעה לוולנסיה, שהעביר מסירה החוצה לגיבסון, שבעט חזק, הכדור פגע בנוייר, שהדף פנימה. טעות קשה של השוער הנפלא. 0:2 למנצ'סטר יונייטד ו-0:4 בסיכום המפגשים.

דקה 35: גול! טעות בהגנת יונייטד הובילה להגבהה של אוצ'ידה לעבר ראול, הכדור חזר אחורה לחוראדו, שבעט טיל לחיבורים. 1:2 למנצ'סטר יונייטד ו-1:4 בסיכום שני המפגשים.

אדווין ואן דר סאר שוער מנצ'סטר יונייטד. Michael Regan, GettyImages
כמה פעמים כבר ראינו אותה בפוזה הזו וזה אף פעם לא נמאס. ואן דר סאר/GettyImages, Michael Regan

מחצית שנייה

דקה 50: מהלך קבוצתי מצוין נגמר בהורדת כדור של ראול לפרפאן, שבעט אך נבלם לקרן.

דקה 55: ברבאטוב קיבל מסירת עומק בתוך הרחבה, הוציא אחורה לאנדרסון, שבעט מצוין בנגיעה אחת, נוייר ריחף והדף.

דקה 70: חילוף בשאלקה. רנגניק נותר ללא הרבה ברירות ומהמר על התקפה. קלאס יאן הונטלאר, שלא שיחק כבר חודשיים בשל פציעה, החליף את הבלם בנדיקט הובדס.

דקה 72: גול! נאני פרץ באגף ימין, עבר בקלות את מצלדר ויישר למרכז, שם המתין אנדרסון, שבעט ונבלם אך השתלט שוב על הכדור, הסתובב ובעט פנימה. 1:3 למנצ'סטר יונייטד ו-1:5 בסיכום המפגשים. פרגוסון יכול להזמין כרטיס ללונדון.

דקה 76: גול! ולנסיה הכניס מסירת עומק לברבאטוב, שיישר למרכז, שם המתין אנדרסון חופשי לחלוטין ודחק פנימה את ה-1:4 של מנצ'סטר יונייטד. 1:6 בסיכום שני המפגשים.

דקה 79: הונטלאר נותר לבד מול ואן דר סאר, אך השוער ההולנדי הצליח לעצור את בן ארצו.

דקה 82: אדו בעט כדור חזק מ-26 מטר, ואן דר סאר הדף, הונטלאר הגיע ראשון ודחק פנימה, אך עשה זאת אחרי נבדל.

דקה 90: אואן קיבל מסירת עומק ובעט טיל מ-18 מטר, אך נוייר הדף לקרן.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, רפאל (פטריס אברה, 60), כריס סמולינג, ג'וני אוונס, ג'ון אושיי, דרון גיבסון, פול סקולס, אנדרסון, נאני, אנטוניו ולנסיה, דימיטר ברבאטוב (מייקל אואן, 77).

הרכב שאלקה: מנואל נוייר, אטסוטו אוצ'ידה, בנדיקט הובדס (קלאס יאן הונטלאר, 70), כריסטוף מצלדר, סרחיו אסקודרו, חוסה מנואל חוראדו, קיריאקוס פפאדופולוס, ג'פרסון פרפאן (ג'ואל מאטיפ, 75), אלכסנדר באומיוהאן (אדו, 46), יוליאן דרקסלר, ראול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully