וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב קטן: "קבוצות גדולות מתגלות עם הגב לקיר"

30.4.2011 / 22:56

קפטן מכבי חיפה חגג את ה-0:2 על הפועל ת"א. שחקן: "הוכחנו מי הקבוצה הטובה בישראל". אלישע לוי: "הם לא הגיעו לאף מצב"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מכבי חיפה עשתה הערב (שבת) צעד משמעותי לעבר אליפות נוספת, כשניצחה 0:2 את הפועל תל אביב במשחק העונה, שנערך במסגרת המחזור ה-32 והשני של הפלייאוף העליון, ועלתה על חשבון האדומים למקום הראשון עם 38 נקודות, שתיים יותר מיריבתה האדומה. יניב קטן, שפתח בהרכב לראשונה מאז התאושש מהפציעה, הוביל את הירוקים עם שער ובעיטה למשקוף שהוליכה לשער השני והוכיח שוב שהוא המנהיג האמיתי של חיפה וקפטן אמיתי.

האוהדים הירוקים קיללו את טביב, שניגש להתפייס איתם

תומר חמד וגוסטבו בוקולי הוחלפו בתחילת המחצית השנייה בגלל פציעות. השניים עברו אבחנה ראשונית בסיום ואצל שניהם התגלתה מתיחה בשריר הירך האחורי. במועדון מעריכים כי לא תהיה בעיה לשניים לסיים את העונה, אך הם זומנו לסדרת בדיקות אצל הצוות הרפואי על מנת לבדוק את חומרת הפציעות.

במהלך המשחק קיללו אוהדי מכבי חיפה את אבי לוזון. הנשיא יעקב שחר כעס וסימן עם ידיו מהאוהדים לחדול מהקריאות, אולם אלה רק הגבירו אותם. לא ברור עדיין האם זה יעלה למועדון בוועדת משמעת של ההתאחדות לכדורגל. אגב, הנשיא נכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה, לחץ את ידי השחקנים ואמר להם: "כל הכבוד".

אירוע מוזר נרשם בסיום המשחק, כאשר הקהל החיפאי קילל את אחד מבעלי הפועל תל אביב, אלי טביב, שניגש ליציע ג' ושוחח עם האוהדים. "אין לי שום דבר נגדכם", אמר טביב לאוהדים הירוקים.

מהמשטרה נמסר כי לפחות חמישה אוהדים עוכבו לחקירה לפני ואחרי המשחק בגלל קטטות.

"יניב קטן היה ונשאר המנהיג של מכבי חיפה"

קפטן הירוקים יניב קטן אמר בסיום: "דווקא עם הגב לקיר, קבוצות טובות מתגלות ושחקנים טובים יוצאים. היה לנו משחק יוצא מן הכלל, אבל עדיין לא זכינו באליפות. אנחנו צריכים לרדת לקרקע כמה שיותר מהר כי יש לנו שלושה משחקים קשים. כבר מחר צריך לשכוח מהמשחק הזה. באופן אישי, עוברת עליי עונה לא קלה, הפציעות זה לא דבר פשוט. לא קל להיות שחקן מוביל במכבי חיפה עם פציעה, אבל כולם עוזרים אחד לשני ויש תוצאות. אני רוצה לזכות באליפות והדרך עוד ארוכה ולא פשוט".

במכבי חיפה הביעו שביעות רצון גדולה מיכולתו של קטן, שצוין לטובה ועליו נאמר: "כולם שאלו אם יש מנהיג למכבי חיפה, אז היום כולם קיבלו תשובה. יניב קטן היה ונשאר המנהיג שלנו". מלבד קטן, גם סיידו יאיא הגנאי זכה למחמאות בקבוצה, ובניגוד לפרסומים במועדון טוענים כי הוא עשוי בהחלט להישאר בעונה הבאה.

המאמן אלישע לוי אף החמיא לשחקני הרכש הזרים, יאיא ואנדריי פיליאבסקי, שהגיעו לקבוצה בינואר: "יאיא ופיליאבסקי הם אולי לא שמות גדולים, אבל החוכמה היא להביא שחקנים כאלה לכדורגל הישראלי ולהצליח איתם. הם הפגינו יכולת טובה".

על המשחק עצמו אמר שחקן בקבוצה: "עלינו בטירוף, כל השבוע דיברנו על זה שאנחנו מנצחים את הפועל. היום הוכח מי הקבוצה הטובה בישראל".

אלישע לוי: "אני צריך שחקנים כמו יניב קטן"

עוד אמר אלישע לוי בסיום: "כשאתה בא למשחק מהסוג הזה, יש אלמנט פסיכולוגי. הפועל ניצחו אותנו בארבעת המשחקים האחרונים, אבל ידענו היום לבוא נחושים, להפעיל לחץ על היריב, ידענו לשבש להם את הנעת הכדור המפורסמת ולסכן אותם מהרגע הראשון. היינו ראשונים לכל כדור, עשינו ניצחון חשוב והחזרנו את היתרון אלינו. זה לא נגמר, צריך לעשות הכל כדי לקחת אליפות וזה לא יהיה פשוט".

לוי הסביר את ההרכב שבחר להעלות: "כדורגל זה עניין של מומנטום. רק הבוקר החלטתי שעידן ורד לא יהיה בהרכב. קטן מתאמן כבר שלושה-ארבעה שבועות ובמשחקים כאלה אני צריך שחקנים כמוהו. הוא יודע מה הוא צריך לעשות והוא עשה את זה. הוא לחם, שיחק נכון והנהיג, עשה עבודה והלך קדימה. ההחלטה לפתוח עם ולדימיר ותומר הייתה כדי שיהיה לנו שני שחקנים שירתקו אותם ויאיימו עליהם. כשהמשחק היה בשליטה שלנו הכנסנו קשרים ולא נתנו להם להגיע לאף הזדמנות".

המאמן התייחס למשחקים הבאים: "השנה הפלייאוף הולך להיות קשה. הבאנו את היתרון אלינו, אבל לשתי הקבוצות מצפים משחקים קשים. אין מקום לחישובים, היתרון אצלנו ואנחנו צריכים לנצח בכל משחק". לגבי עתידו במועדון אמר: "אני 20 שנה במקצוע ועברתי לחצים מאוד גדולים. אני לא מצפה לעסוק בסוגיה הזו עכשיו. לקחת אליפות זה דבר מאוד קשה וצריך לדעת לעבוד, להזיע, לבוא למשחקים ולשחק כמו היום".

דוידוביץ': "אני לא יכול להוריד את הראש"

שוער מכבי חיפה ניר דוידוביץ' התייחס לביקורת עליו אחרי השער שספג ממכבי נתניה בשבוע שעבר: "לא היה לי קל להכין את עצמי השבוע למשחק. אני כל כך הרבה שנים משחק כדורגל והשתדלתי לעבור קדימה כדי שזה לא ישפיע עליי. לאף שוער לא נעים לקבל גול כזה. אני לא יכול להוריד את הראש ולהפסיק להאמין בעצמי. הטעות לא עושה אותי שוער פחות טוב ואני אשתדל לשמור על יציבות".

על הניצחון אמר השוער: "אני שמח שניצחנו ואני מקווה שלא נשמוט את היתרון עד סוף השנה. בשבוע הבא נצטרך לשחק כמו היום, לעמוד טוב על המגרש ולשמור על הרמה. שיחקנו טוב ועמדנו טוב על המגרש. ידענו מה הנקודות החזקות של הפועל. אני מקווה שגם בשבועות הקרובים נצליח במשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully